Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Vond ik helemaal niet erg, was juist wel een leuk berichtje :blush:

3 likes

Ik had op Marktplaats op iets geboden en betaald. Nu aan het einde van de dag was ik over boden met 5 euro.
Heeft de koper het geld terug gestort zodat hij/zij het aan de ander kan verkopen.
Ik snap het wel, maar vind dat niet leuk.

Nou dan ben je wel echt een bijzonder persoon hoor.

6 likes

Nee das echt lullig. Waarom heeft ze het er niet gelijk afgehaald ook?

Vreselijk idd. Ik ga soms ook wel overstag hoor met bundels, maar bij losse producten kan ik soms gewoon boos worden van de gierigheid😂

Bijvoorbeeld een jas die ik erop heb was nieuw 50, 1 keer gedragen dus nog helemaal mooi. Had ‘m uiteindelijk voor 18 erop staan, krijg ik een bod van 11, echt ga weg.

En een andere jas voor 10 erop, is ook te laag van me gedaan eigenlijk, maar dan krijg ik een bod van 6.

En dan gaan ze echt smeken van plssss verzendkosten duur blabla, t scheelt naar Frankrijk miss 2 euro vergeleken binnen eigen land afhankelijk van de hoogte van het bedrag. Dus die gaat voor mij niet op. En als je het echt wilt hebben is 2 euro niet het probleem lijkt me.

1 like

Ja ook echt weer een les voor mij dat ik oplet dat de advertentie er af is of op gereserveerd staat :face_with_head_bandage:

2 likes

Ja is jammer dat het bij marktplaats niet gelijk wordt gemarkeerd als verkocht. Echt flauw en niet netjes hoor.

Oké niet echt een ergernis dit. Maar sommige mensen zien Vinted blijkbaar als een soort mini webshop? :rofl:

6 likes

Ik heb een wipstoel voor baby’s, inclusief hoes en speelboog van het merk zelf te koop staan. Nieuwprijs is bijna €300, de wipper is door 1 kindje enkele maanden gebruikt en dus zo goed als nieuw. Mijn vraagprijs is €125, en ik kreeg vrij snel een bod van €50. Ik voelde me licht beledigd, ben je niet beschaamd :sweat_smile:

1 like

Dit is mijn ervaring ook altijd. Zoveel mensen op MP willen voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Echt frustrerend als verkoper is dat. Ik koop zelf ook wel het e.e.a. via MP maar biedt gewoon realistisch of wat het voor mij waard is. Dan krijg ik af en toe te horen van anderen dat er meer van dezelfde dingen op MP staan voor goedkoper maar ik heb geen zin in die strijd. Ik bied gewoon normaal en meestal is de deal dan ook snel gesloten. Ik hoop dat je het nog voor een goede prijs kan verkopen i.p.v. te weinig!

2 likes

Ik kom dus een blouse tegen met in de beschrijving “Nooit gedragen”. Maar op haar profielfoto staat zij op het strand met die blouse aan??? Hahaha oke

20 likes

De tering voor 5 euro ook echt, dan ben je wel heel erg krenterig.

1 like

Dit zie ik echt heel vaak, krijg dan ook altijd error :joy:

Ja precies dat. Vaak ook letterlijk zeggen kan je de prijs naar bepaald bedrag doen, of alleen: “5 euros plz”

2 likes

Begin echt saggo te worden van Frankrijk.

-aangepast door moderator-

Ze heeft het gewoon niet aangenomen, waarom koop je het dan?

Edit: Iemand had een sjaal van me gekocht en gelijk bij ontvangst weer retourafzender gestuurd, dus überhaupt nooit aangenomen.

Ik hoop echt dat je ooit kan aangeven dat je alleen binnen Nederland wil kopen/verkopen. Bij mij is het ook altijd gezeik met Frankrijk.

4 likes

Ja ik zie nu dat iemand anders uit Frankrijk waar ik ook wat naar verzonden heb ook alleen maar reviews heeft dat ze koopt om het kopen :cry:

1 like

En iemand anders is opeens op vakantie uit Frankrijk die een bundel had besteld en is aangekomen.

Ik ga Frankrijk verbannen vanaf nu🥲

1 like

Ik heb ooit gehad dat een paar schoenen naar frankrijk niet waren afgehaald en dat pakket kwam terug maar ik kreeg wel mijn geld?

1 like

Oh echt? Ik ben bang ik niet. Ze heeft ‘m ook niet te lang laten liggen maar is er echt heen gegaan om retour afzender te melden denk ik.

1 like