Marktplaats/Vinted (Deel 1)

“Aan foto?”

:joy: wilde eigenlijk alleen “nee” terugsturen, maar heb met veel moeite toch maar een hele zin getypt

4 likes

Nou ja wat asociaal zeg, dat is gewoon pech hebben voor de verkoper dan zou ik denken. Is mij ook wel eens gebeurd, maar als ik het een ander al heb toegezegd dan vind ik dat ik dat na moet komen en niet meer op een ander bod in moet gaan. Dit is wel echt next level shittyness

Voorheen kon dat, echt irritant dat die optie nu weer verdwenen is

1 like

Op Vinted: ik kreeg een lager bod voor een stuk dat nog maar net online staat, dus ik had geweigerd (had ook al redelijk wat favorieten, dus ik dacht dat het wel zou lukken voor mijn vraagprijs). Even later koopt ze het toch voor de vraagprijs, met de boodschap “dat ze wat van de prijs wilde afdoen omdat er nog kosten bijkomen”. Ja meid, het lijkt me logisch dat de koperbeschermingskosten door de koper betaald worden en dat ik daar niet voor moet opdraaien :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ja en dat die kosten dus van de waarde van jouw product af moeten…?! Waar ze zich wel in kan vinden, want ze koopt het nu toch. Gevalletje niet geschoten, altijd mis. Maar heel irritant ja!

Wat wordt daarmee bedoeld dan dat ze koopt om het kopen?

Ja dat hoop ik ook! Ik annuleer nu direct de koop als het iemand uit Frankrijk is, echt zoveel gedoe mee gehad.

Oh kun je als verkoper het ook annuleren?

Volgens mij krijg je dan wel automatisch 1 ster feedback. Ik zie iig vaak 1 ster feedback met erbij ‘verkoper heeft geannuleerd’

2 likes

Dat iemand iets koopt maar het dan vervolgens nooit ophaalt of weer retourafzender stuurt gelijk.

Had een mooie deal met iemand, maar nu moet ik meer betalen omdat hij ondertussen een hoger bod had gekregen. Ga je toch lekker met die persoon in zee, pff :sob: Uit principe zoek ik nu wat anders

4 likes

Ja dat kan, je dient dan aan te geven wat de reden is. Ik kies altijd geen printer om het label te printen. @Luipaard je krijgt dan geen beoordeling voor de verkoop, dus geen 1 ster.

2 likes

En dan haakt die persoon hopelijk ook af en heeft de verkoper niks. :smiling_imp:

3 likes

Maar wat heb je daar aan? :joy: kopen om het kopen irl snap ik ergens nog wel, dan heb je de ervaring etc. Maar bij vinted is dat toch niet zo bevredigend.

2 likes

Nee ik snap het ook niet!! Maar blijkbaar gebeurd het 🥲

1 like

Oooh wat raar?!

Oh de ergernis. Heb een verkoopster 1 ster gegeven met de comment ‘‘helaas nooit verstuurd’’ aangezien ze het item dat ik kocht niet had verzonden en ze ook niet reageerde op mijn berichten. Krijg ik weken later een 1 ster review terug van haar met ‘‘nooit aangegeven dat ik het zal versturen’’ :face_with_monocle: Ik ben overigens ook zo’n cheapskate die veel minder bied. Puur omdat ik er ook vaak succes mee heb dat het bod geaccepteerd word :woman_shrugging:t3:

6 likes

Hahahaha wat een reactie

2 likes

Weet iemand wat er gebeurd met de vinted pakketjes die nu nog op dhl punten liggen of komen de komende week die vanaf vanavond dicht zijn? Blijven ze daar liggen tot we ze toch kunnen halen in januari of gaan ze volgens de officiële regels na 5 werkdagen weer terug?

1 like

Ik gok dat ze alsnog teruggaan. Misschien kun je bellen om te vragen of ze die van jou achterhouden. Ik heb helaas hetzelfde probleem, zo onhandig.

2 likes