Marktplaats/Vinted (Deel 1)

En @MACkroket thanks! Ik ben soms te braaf denk ik :sweat_smile: en mn tegenbod is al geaccepteerd :partying_face:

6 likes

Wat leuk!! :grin:

3 likes

Ja dat laatste werkt twee kanten op natuurlijk :joy:

13 likes

Wat is er mis met ‘minimaal 10’? Is toch gewoon prima

Als ik na elke bieding enkel in volwaardige Nederlandse zinnen moet communiceren dan kan ik mijn baan wel opzeggen.

2 likes

Verkoper zegt item verzonden te hebben maar volgens vinted is het niet verzonden (ook geen melding van gekregen) en is het artikel automatisch geannuleerd waardoor ik nu mijn geld terug krijg.

Iemand dat al eens gehad?

Ik had het onlangs als verkoper. Dat ik het item effectief verzonden had ( via postnl) maar dat het niet geregistreerd werd en ook opeens geannuleerd was.
Gelukkig had ik wel een bewijs van afgifte. en een code om het pakket te volgen.
De koper zei dit nog onlangs ook meegemaakt te hebben. Naar het schijnt door de drukte bij postnl.
De koper heeft heel correct het geld dan zo overgemaakt naar mij.
Maar het kan dus. Misschien vragen of de verkoper ook bewijs van afgifte of iets dergelijk heeft?

Ja die reageert nergens op dus dat maakt het een beetje onduidelijk of ze nu wel of niet verzonden zijn.

Hoe maak je eigenlijk contact met vinted? Ik probeer de klantenservice te bereiken maar kom telkens in een loop waarbij ik 100 keer op ‘neem contact met ons op’ klik maar iedere keer weer uitkom bij hetzelfde scherm

Dit is wat ik haat aan Vinted. Is gewoon onmogelijk

2 likes

Volgens mij kun je steeds klikken op ik heb nog steeds een probleem. Als ik een probleem had werd dat altijd goed opgelost door de klantenservice.

2 likes

Ik heb het laatst via Google gevonden. Je moet op de bovenste link klikken en dan onderaan de pagina staat een link.

1 like

Ik kwam er ook niet uit maar nu heb ik de app bijgewerkt en lukte het gelukkig wel! Dus misschien ook een tip voor jou

1 like

Yes het is gelukt :raised_hands:t3:

2 likes

Even spuien, want ik heb voor het eerst iets op een lokale weggeefgroep op Facebook gezet en snap niet waarom mensen zo laks zijn (had meteen +20 reacties, want het ging om beautyproducten en nagellak). Pakket 1 is netjes opgehaald, maar voor pakket 2 zijn nu al 2 dames met wie ik een afspraak had niet komen opdagen. En als ik vervolgens laat weten dat ik na een uur wachten het pakket aan een ander geef, komt er niet eens een excuus of reden. Is dit gedrag normaal bij dit soort groepen?

2 likes

Ik heb het idee dat wanneer iets gratis is de drempel heel laag is om niet te komen aangezien je toch niks betaald hebt. Altijd als ik iets op gratis afhalen zet komt er iemand niet opdagen, heel irritant.

4 likes

Als ik iets gratis afhalen zet dan zijn er gelukkig ook een hoop mensen die snel komen en er heel blij mee zijn. Ik heb dat gelukkig vaker gehad dan dat ze niet op komen dagen. Moet heel erg denken aan dat ik ooit pakketjes had verloot. Iemand won, maar reageerde gewoon niet. Dus natuurlijk aan een ander gegeven, allemaal prima. Reageert die persoon anderhalf jaar later met ‘leuk, wanneer kan ik het ophalen?’ Nou wat dacht je van anderhalf jaar geleden. :joy:

8 likes

Ja, helaas wel. Heb meerdere spullen daarom uiteindelijk maar verkocht ipv weggegeven, want van al die last minute afzeggingen, lulkoek (“kun je het ook naar mij brengen?”) of idd helemaal niets laten weten werd ik echt niet goed :sweat_smile:

Sjonge wat zijn er dan een hoop mensen die niet serieus omgaan met afspraken. Ik ben er nu ook klaar mee en breng het pakket naar een lokale doneerplek. Heb nu al 2 uur verspild aan wachten :laughing:

1 like

Die eindeloze discussies over hoe zwaar iets is en hoe hoog de verzendkosten zijn. Ik heb een keer een cd zonder het plastic hoesje moeten versturen want dat was goedkoper. Kon ik dat hoesje slopen om alle papiertjes eruit te halen, want die wilde ze wel, en nog een manier vinden om de cd daar enigszins heel te krijgen. Was er maar een hoesje voor, oh wacht.

7 likes

Ik had iets gekocht op vinted, koper reageerde niet en verzend het niet. Annulering aangevraagd, word ook niet goedgekeurd terwijl ze gewoon online is. Terwijl het nu al 8 dagen geleden is… dus eigenlijk zou het automatisch moeten worden geannuleerd door vinted.

1 like