Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik vraag in een bericht aan de verkoper regelmatig naar het materiaal van de kleding en een foto van het label. Kan niet tegen wol dus bij truien en vesten wil ik het dan zeker graag weten

1 like

Ik wilde iets verkopen op Marktplaats, kreeg een prima bod en dacht: mooi, gaan we regelen. Hij (of zij) stuurde echt al heel veel berichtjes om alleen maar de deal te sluiten en gaf geen een keer echt antwoord op mijn vraag, maar wel van die korte, ongeduldige reacties. Ik stelde voor dat hij het morgenavond op kon halen, kreeg ik alleen als reactie terug ‘kan het ook nu?’. Toen ik binnen vijf minuten nog niet had gereageerd, stuurde hij drie vraagtekens. Ik zei dat meteen niet kon, maar morgenavond wel. Vervolgens ‘ik kan ook vanavond vroeg’ en een paar minuten later weer die vraagtekens. En ik werd er gewoon een beetje gestresst van, dan voel ik me altijd zo opgejaagd, dus heb gezegd dat ik zijn manier van communiceren niet kan waarderen en iemand anders ga benaderen om het aan te verkopen.

15 likes

Oh en mijn allergrootste ergernis: mijn (stalkerige) ex had mijn account gevonden op Marktplaats en reageerde met zijn eigen voornaam op mijn advertenties. Ik had het eerst niet in de gaten, maar ik herkende zijn manier van schrijven en zag vervolgens dat de afstand (die je ziet bij gebruikersprofiel) precies klopte met de afstand tussen mijn huis en zijn huis. Ik was net verhuisd en zeker niet van plan mijn adres aan hem te geven, maar hij wilde langskomen om een stoel op te halen. En later reageerde hij ook nog op andere dingen. Toen heb ik hem maar een bericht gestuurd dat ik in de gaten had wie hij was, dat ik zeker niet van plan was hem te ontmoeten en al helemaal niet mijn adres met hem ging delen. Geen reactie meer gekregen. Ik begrijp nog steeds niet goed waarom hij ĂŒberhaupt kon denken dat dat een goed idee zou zijn?

3 likes

Vind echt irritant als mensen vragen wat ik ergens minimaal voor wil hebben. Doe gewoon een bodđŸ€“

2 likes

Heb ik nu ook met antiek van overleden oma. Bieden vanaf 200 heb ik in de advertentie gezet. Kreeg 70 berichten met ,’ wat wil je er minimaal voor hebben,’ als ik ze dan wees op de bieden vanaf prijs kreeg ik zo’n vieze reacties terug of ’ laters’

Of: ik wil het wel voor 60.
Haha ja vast ook voor 5

Nu reageerde iemand met sorry ik wil niet resectloos zijn want ik zie een minimale prijs maar ik wil het graag voor 180.
Dan gun ik het een net reagerend iemand liever dus heb het aan hem verkocht.

5 likes

Ik heb heel veel pakketten naar Frankrijk gestuurd en bij 3 staat er nu dat het pakketpunt gesloten is.
Ben helemaal in de stress😭 wat is daar loos

Nee! Je opa en oma? Dat is wel echt heel intens, wow.

1 like

Jeetje kan gewoon bijna niet geloven dat mensen zo reageren, ongelofelijk😟

Verkoper reageert dagen niet. Had verzoek ingediend om te annuleren maar dat moest zij dan ook goedkeuren, dat deed ze dan gisteren eindelijk na 10 dagen en dan krijg ik een automatische negatieve review? :joy: omdat ik de bestelling wilde annuleren

Je had moeten klikken op in overleg met de koper!:slightly_frowning_face:

Edit: verkoper bedoel ik.

Dit is allemaal vast al 100x voorbij gekomen maar wat bezielt mensen om een bod te doen of een bericht te sturen dat ze het graag willen hebben voor xxx euro, en dan na mijn akkoord heeeeel lang niet te reageren en uiteindelijk na aandringen van mij ÓF

• allerlei aanvullende vragen stellen over het product (hoe groot is het eigenlijk?)
  • aangeven dat ze het toch niet willen hoeft of
  • super super last minute annuleren als er al iemand speciaal voor thuis is gebleven?

Echt serieus doe dan geen bod en denk eerst even goed na of stel eerst gewoon die vraag. Ik ben veeeel te beleefd en wil mensen dus na mijn akkoord niet meer afzeggen maar dit is om gek van te worden!

2 likes

Aanvullend nog meer ergernissen:

• studenten die een wasmachine voor echt een heeel laag bedrag mochten kopen en dan daarna eerst weer duizend vragen en nog de brutale vraag of wij hem ‘vanwege Corona’ alvast voor de deur willen zetten :wave:
  • mensen die de evt gebreken die ik noem (meegenomen in de prijs) niet (goed?) lezen en dan ter plekke of niet willen of veel minder willen betalen? ZĂł irritant

“Nieuw zonder prijskaartje”

Zo irritant! Ooit een auto op marktplaats verkocht en dan moest je samen het kentekenbewijs op de nieuwe naam gaan zetten. Alles afgesproken met die man, hij zou 's middags om 15 uur komen. Om 16 uur was hij er nog niet :face_with_raised_eyebrow: ik bellen ‘ja sorry komt vandaag toch niet uit, morgen is beter’
Dacht het niet vriend, voor piet snot een halve dag vrij genomen om thuis op jou te gaan zitten wachten :angry:

Echt probeer nooit een auto via Marktplaats te verkopen, wat een drama was dat.

3 likes

Via Vinted gaan bijna alle verzendbewijzen digitaal? Kan soms even duren! En je kunt soms ook aangeven dat je het al verstuurd hebt, dan wordt de verzendstatus later nog nog aangepast.

Ik heb een rok verkocht, maar de doos met vinted kleren liggen achterin m’n rommelkast en nu moet ik alles eruit halen en weer terug zetten, rip.

Ah arme man! Ik heb ook zooo vaak gedoe gehad met DPD, lag nooit aan het pakketpunt overigens, maar wel supervervelend natuurlijk

3 likes

Voor de tweede keer iets op vinted gekocht. En er zit in het pakketje een andere inhoud dan wat ik gekocht had. Ik heb de verkoper bericht gestuurd hoe we dit gaan oplossen. Ben benieuwd.

Oh dat klinkt echt goed!! Daar zou ik een volgende keer ook voor gaan

3 likes

Krijg je wel echt heel weinig voor je auto terug

3 likes