Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Word echt moe van mensen die op de cent af het laagste bod geven wat mogelijk is.
En die eeuwige Italianen die alles voor een klein prijsje willen hebben want de verzendkosten zijn zoooo duur en dat is zo zielig.

1 like

Maar dat kan wel toch? Heb ik laatst wel voor iemand gedaan (ook irritant: dat die persoon het dan laat afweten).

Ja ze had het gewoon kunnen reserveren dan hoor, heb ik echt paar dagen geleden nog gedaan! Lullig wel…

1 like

Ja als ze het had gezien had ze het idd wel kunnen doen! Maar aan de andere kant heb ik vaak mensen die bundels aanvragen en vervolgens nooit meer een teken van leven geven.

2 likes

Hier zijn die punten vaak tussen 16.00 en 20.00 open. Staat het er ook niet bij als je googlet? Daar zie ik altijd de tijden.

Goooddd, marktplaats

Ik: “ik stuur je ter plekke een betaalverzoek als je het komt ophalen!”
Koper: “je krijgt het contant”

Ik hoef je contant niet man.

7 likes

& @Gaston ja de verkoper kan het wel reserveren voor je, maar dat gebeurt niet automatisch. Dus als ik een bundel wil kopen en die wordt niet gelijk geaccepteerd of de koper reserveert het niet gelijk, kunnen anderen wel gewoon de producten kopen. Super irritant, als ik dingen echt graag wil hebben koop ik ze hierom ook los.

1 like

Hebben jullie ook problemen met de verzendopties?

Ik krijg al dagen, elke keer als ik iets wil kopen, maar één verzendbedrijf te zien. Terwijl de verkoper ze wel allemaal aan heeft staan?!
Zoals nu alleen maar UPS?
Berichtje naar Vinted gestuurd, maar die doen er altijd 100 jaar over om te reageren.

Ja heb ik ook! Weet ook niet wat je eraan kan doen. Krijg nu steeds ups voor 4,19 in plaats van homer voor 2,50

2 likes

Ja ik dus ook. En kies altijd DHL, scheelt toch €2 met UPS en ben echt een gier wat dat betreft 🥲
Ook de app al van mn telefoon afgegooid en weer opnieuw geïnstalleerd. Maar dat hielp ook niet.

ik heb echt al tijden problemen met die opgeslagen filters bij Vinted. Vooral qua kleding maten. ik verwijder het, sla het op. komen alle oude maten gewoon weer naar voren. :roll_eyes:

een koper bij mij had dit ook, als ze op ups klikte kreeg ze alsnog dhl punten te zien

2 likes

Ik heb afgelopen zondag iets gekocht op vinted en het is nog steeds niet verzonden :rage: misschien annuleer ik het maar

Oh dat kan niet eens? Oh toch wel haha. Maar heb een berichtje gestuurd want wil het wel hebben. In de vinted faq staat dat het binnen 5 dagen verzonden moet worden en anders wordt geannuleerd, maar daar zit ik dus al overheen.

Dit had ik laatst ook een keer. Blijkbaar had de verkoper toen handmatig aangeklikt dat ze het verzonden had. (Moest ik laatst ook doen in opdracht van Vinted).
Dus dan kan het nog wel 10 dagen duren voordat ze het uiteindelijk verzend.

2 likes

Mijn vinted pakketje was ruim 3 weken onderweg, en gisteren stond er ineens dat ik het pakket geweigerd zou hebben en het retour is gestuurd naar de verkoper. Hoe zit het dan? Krijg ik mijn geld wel terug? Ik kan nergens een berichtje naar Vinted zelf sturen, heb heel de app al afgezocht. Ik ben ook nog niet zo bekend met vinted.

Ik wil die trui heel graag dus de verkoper heeft gelukkig aangegeven dat ik hem opnieuw kan bestellen als ze hem binnen krijgt, maar toch stom dit.

1 like

Ik denk dat dat wel de meest nette oplossing is in dit geval ja, maar het is lastig te zeggen omdat de omschrijving zo vaag is.
Uit je omschrijving maak ik op dat er dus inderdaad iets mis was, en dat de koper het item niet zou hebben gekocht als ze hiervan op de hoogte was? Ongelukjes kunnen gebeuren, maar in dat geval vind ik niet dat de koper er iets van kosten aan zou moeten overhouden.
Misschien kun je nog wel afspreken dat de koper het terugstuurt naar jou (op jouw kosten) als je dat wilt?

1 like

Wil de koper het helemaal niet meer hebben? Is het niet makkelijk te fixen/op te knappen? Dan kan je in overleg misschien een deel teruggeven, wat het kost om te laten maken bv? Anders zou ik wel alles teruggeven ja…

1 like

Ben aan het kijken voor een nieuwe auto en vind het zo irritant dat je niet kan filteren op gecontroleerde NAP kilometerstanden.

Ik word gek van vinted. Een pakket is kwijt bij een homerr punt maar vinted blijft maar vragen: ja hoe ziet het pakket eruit dan gaan we kijken? Vervolgens: ja hij wordt teruggestuurd naar je. Naar de koper werd iets anders gezegd en nu vragen ze weer ja hoe zag het pakket eruit.

Ik heb het pakket 9 december gestuurd! Dus zou verwachten dat het nu wel klaar moet zijn en we gewoon beide geld krijgen

2 likes

Zaterdagmiddag een pakketje afgegeven bij een dpd punt. Nog steeds geen update in de Vinted app dat het pakketje verzonden is. En kan zelf niet aangeven dat ik het heb verzonden.
Heb de koper al wel laten weten dat het onderweg is. Maar als er geen update komt annuleert Vinted het pakketje vanzelf.