Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik krijg een verzoek aan te maken om het onder heren categorie te doen zodat verzendkosten gratis zijn. Iig dat zegt de vertaling want is een Frans persoon.

geen zin in en andere heb ik bod geaccepteerd maar betaald maar niet.

En de app loopt steeds vast.

Ik heb dat ook weleens gehad bij dpd! Had toen met hun gebeld en zeiden dat het soms iets langer duurt voordat de tracking bijgewerkt is via Vinted. Was toen gelukkig maar dagen daarna goedgekomen en bezorgd

Ik doe een item soms ook wel eens in een andere categorie voor iemand omdat de verzendkosten dan lager zijn. Als iemand bijvoorbeeld een schaaltje in de categorie ‘sets’ doet dan zijn de verzendkosten berekend op een zwaar pakket tot 5 of 10 kilo. Terwijl dat schaaltje super licht is en het gemakkelijk in een pakket tot 1 of 2 kilo zou kunnen in een andere categorie. Dus op die manier kan je wel voor iemand de verzendkosten een beetje aanpassen (uiteraard alleen als het daadwerkelijk zo licht is) en vraag ik dat ook wel eens aan mensen! Maar ik weet niet of dat ook is wat diegene bedoelt!

Ik heb toch maar gedaan. Maar ik weet niet waarom heren schoenen gratis verzending hebben ipv vrouwen schoenen.
Ik wist niet dat vinted al voor sorteerd met verzending, volgens mij kan je altijd klein, middel groot kiezen.

Dit heb ik ook! Mijn moeder heeft zaterdag ook een pakketje voor Vinted naar een DPD punt gebracht voor mij en het is nog niet bijgewerkt. Het geeft me wel hoop dat het bij jou ook zo is, ik was al bang dat er iets misgegaan was met het verzenden! Nog maar even afwachten, denk ik.

Dpd duurt altijd lang. Je krijgt toch ook nog de knop, ik heb het al verzonden in die chat?

Ik wacht al meer dan 6 weken op een sjaal van 10 euro die verkeerd retourafzender is gestuurd in fucking Frankrijk. Ik heb het verkeerde pakketje gekregen waar letterlijk de naam en adres staat van de persoon die ‘m heeft verstuurd. De koper had 2 pakketjes die terug werden gestuurd door het pakketpunt en ze hebben die dus omgewisseld(hoe dom)

Ze zijn al 3 weken een Investigation aan het doen terwijl er duidelijk is wat er is gebeurd en ik die sjaal toch nooit meer krijg. De koper heeft haar geld allang terug toen het pakket nog onderweg was hebben ze haar dat al gegeven terwijl het dus het verkeerde pakket was en ze weigeren mij gewoon ook even die 10 euro terug te geven, terwijl er niks meer te onderzoeken valt pff

2 likes

Ik heb nog nooit gehad dat het zo lang duurde, meestal binnen een paar minuten en max een uur. Stond op Vinted dat het 48 uur kan duren.

@ohnotheydidnt ben gelukkig niet de enige. Misschien een storing waardoor het langer duurt. Wacht nog even af.

Bij mij heeft de koper nu bericht gekregen dat het verzonden is! Ik zie het alleen nog niet in Vinted staan. Edit: ha, toch wel! Is nu helemaal bijgewerkt.

Bij mij is het ook bijgewerkt. Zowel via mijn mail als de Vinted app.

Ik heb nu niets te koop staan dus je zit sowieso safe!

Mijn nieuwe tactiek is trouwens om m’n product gewoon veel duurder online te zetten, als iemand dan biedt en ik ben in een goede bui dan ga ik gelijk akkoord :handshake:

2 likes

Mag ik jullie advies?

Ik heb een jasje gekocht op Vinted en net toen ik hem uitpakte viel er een knoop vanaf. Er zit niet echt een draadje meer om hem vast te maken en sowieso ben ik zelf super onhandig.

Hier een foto:

Ik heb dit gelijk aan de verkoper verteld en zij zei dat ik het maar aan mn oma of moeder moet vragen. Ik heb toen gezegd dat ik wel echt baal waarop zei vroeg wat ze voor me kon doen. Ik heb toen gevraagd of ze me misschien wat tegemoet wilde komen.
Zij reageerde daarop dat het jasje er al goedkoop op stond omdat ie duurder was toen ze het kocht maw ze wilt het niet.

Toen heb ik gezegd dat ik wel baal omdat het product niet in tact is en het niet in de staat is op basis waarvan ik ‘m heb gekocht.
Zij zegt nu dat toen ze ‘m verzond hij wel in tact was( ik heb ‘m letterlijk alleen uit de verpakking gehaald en toen viel die er al af)

Wat zouden jullie nu doen? Ik weet het even niet en vind het echt vervelend dat mensen vaak zo onbegripvol reageren in dit soort situaties.

Edit: ze zegt nu dat de enige optie is terugsturen.

1 like

Ik zou het niet eens gemeld hebben en de knoop er zelf weer aangenaaid hebben, maar misschien ben ik te makkelijk hierin?

26 likes

Ja ik ben gewoon super onhandig en heb die spullen niet eens in huis, ik baal er gewoon van dat ik iets binnenkrijg waar wat mee is…
Maar bedankt voor je reactie!

2 likes

Hahahaha wat. Ja lijkt me logisch dat het tweedehands goedkoper is dan toen zij het kocht. Je kunt bij vinted toch aangeven dat het item niet is zoals verwacht?

5 likes

Ik zou er zelf niet te veel moeite voordoen. Terugsturen kost natuurlijk ook weer geld. En als echt alleen het knopje is dat denk ik niet de moeite. En kan natuurlijk zijn dat de jas verzonden is met het knopje vast en later los is gekomen. Knoppen kunnen soms gewoon los komen, daarom heb je altijd zo extra knop bij kledingstukken.

Dus eigenlijk mijn advies, lekker zo laten en zelf (of iemand vinden) de knop vastmaken of toch terugsturen als je er echt niet blij mee bent. Ik zou in elkgeval geen tegemoetkoming verwachten van de verkoper in deze situatie.

4 likes

Ik had iets gekocht uit Frankrijk en nu bijna 2 maanden nadat verkoper het verzonden heeft heb ik eindelijk bericht dat het in Nederland is :open_mouth: dacht dat het echt kwijt was maar dit gaat toch nog goedkomen lijkt het

Is er eigenlijk een filter om alleen verkopers uit bijv Nederland te laten zien?

3 likes

Extra aangemaakt, koopt ze het niet. Helemaal stil, geen reactie. FU.

2 likes

Ik heb een pakket verzonden via DHL, wat schijnbaar is kwijtgeraakt. Het is namelijk al meer dan een maand onderweg.
Nu is Vinted een onderzoek gestart. Maar vind het zo krom, ook voor de koper. Je betaalt namelijk verplicht voor kopersbescherming, maar ondertussen doen ze vet moeilijk om je tegemoet te komen.
En bij mij stond er bij; geen zorgen als het er na 12 januari nog niet is, ontvang je 20 euro. Ik dacht prima, maar nu zijn we al weer een week verder en het schiet nog niet op.

3 likes

Zo irritant!! Doe je allemaal moeite en dan reageren ze niet meer.

2 likes