Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Kom ook vaak afgetrapte Uggs tegen, zouden er echt mensen zijn die dat kopen?

2 likes

Echt vintage :joy:

Hahaha nee ik bedoelde het als een ‘oke veel succes ermee’.

4 likes

Ik kreeg net 4 sterren met als review: snel geleverd en goede kwaliteit! Met nog een privĂ© berichtje dat ze ‘m ontvangen heeft en dat ie top zit en dankjewel. Ik vraag me dan af waarom iemand er 4 geeft ipv 5, gewoon een oprechte vraag🙈

Had het laatst ook een keer was de review perfect! Maar wel 4 sterren. Is geen drama natuurlijk maar vraag me dan af wat de reden is voor een ster eraf.

5 likes

Hahaha nee zo van:

Oké Thanks dat je je rommel verkoopt!!

1 like

Sommige mensen vinden dat sexy, beetje hetzelfde idee als gedragen ondergoed kopen. Ik heb de fout gemaakt om sandalen op Marketplace te zetten en heb in een paar uur heel erg veel berichtjes gekregen waarin gevraagd werd of ik ze veel gedragen had, of ik toevallig ook afgetrapte teenslippers had of schoenen waarin je mijn voetstuk kon zien. đŸ„Č

@MACkroket waarom vraag je het niet? Vind het ook wel raar! Sowieso vind ik het sterrensysteem op Vinted niet zo, iets als “perfecte ervaring - goede ervaring - slechte ervaring” zou beter zijn. Heb echt geen idee hoe je 3- 4-sterrenreviews interpreteert.

3 likes

Ik weet niet ik vind het stom om te vragen ofzo🙈, voel ik me beetje voor schut. Maar is wel de beste manier om er achter te komen inderdaad haha.

Ben ik de enige die zo’n beetje altijd spijt heeft als er iets verkocht is?
Nu ook weer een paar schoenen die ik gewoon nooit draag zijn ineens verkocht na maanden en nu heb ik spijt en ga ik googlen hoe te stylen,
Nee gewoon nee, weg ermee.

Pff

10 likes

En dan is de status zeker ‘zeer goed’ :joy:
Zie zo vaak vieze, verwassen dingen langs komen die dan ‘zeer goed’ zouden zijn. Ook rompers met verwassen poepvlekken erin :face_vomiting:

1 like

Door jou herinner ik mij ook een diep weggestopte ervaring. Ik had ooit meerdere pumps op marktplaats staan en toen kreeg ik ook een berichtje van iemand of ik misschien ook nog schoenen verkocht die veel gedragen waren en bijv kapotte hakken hadden. Het zou voor een kunstproject zijn.
NaĂŻeve Merrow heeft een halve avond besteed aan oude schoenen fotograferen en chatten met deze persoon, met de blije gedachte dat iets tofs van gemaakt zou worden :cry: Natuurlijk nooit meer wat van diegene gehoord

2 likes

Ik heb iets verkocht en ze vroeg na een dag al wanneer ze het kon verwachten. Aangegeven dat ik het de dag er na zou verzenden ivm printen van label op werk en thuiswerken. Nou, netjes alles vlot verzonden, ligt het pakket er al vanaf de 21ste en bij Vinted nog niet aangegeven dat het is opgehaald. Heb haar net zelf maar een berichtje gestuurd. Zou echt balen als ze het pakket niet ophaalt en het weer retour gaat. Hoop maar dat ze het vergeten is, wel slordig maar ja.

4 likes

In mijn ervaring zijn dat ook altijd de kopers die achteraf zeiken, dus die negeer ik gewoon.

3 likes

Ik kreeg na 24 uur negeren nog een berichtje (dit keer ‘de lengte en taille’ - zelfs een lidwoord toegevoegd! :tada:) en toen heb ik haar geblokt :see_no_evil:

5 likes

Is het via Dhl? Dan wordt het normaal gesproken binnen 7 dagen teruggestuurd. Duim voor je dat ze het nog ophaalt!!

2 likes

Ze heeft het net op tijd opgehaald gelukkig!

Kun je eigenlijk binnen de kledingkast van een verkoper nog filteren? Bijvoorbeeld op maat.

Soms zie ik een leuk item en wil ik kijken of ik niet nog wat andere dingen kan meebestellen, maar dan heeft een verkoper ook alle babykleding, en die van een ouder kind en zichzelf erop staan. Dan scroll ik me steeds een ongeluk.

Ja dat kan, dan moet je naar het profiel van diegene gaan door op de foto te klikken en dan staat er rechts ergens ‘filteren’

5 likes

Ik vind het echt irritant als mensen zelf een maat gaan beoordelen. Deze schoenen zijn maat 41 maar vallen als 39!!! Ja dat bepaal ik lekker zelf wel.

Of ik kocht een ski pakje voor mn baby in maat 3-6 maanden omdat ze 3,5 maand oud is. Komt het aan is het maat 1-3 maanden en dan zeggen ‘ja het valt zo ruim dat past echt wel’. Ga je ook nog mijn kind fat shamen nu

5 likes

Hahaha :rofl: Ja ik snap wat je zegt, maar maak mij er zelf ook schuldig aan.
Ik heb veel Vanilia kleding en Vanilia heeft - vind ik - echt met de maten gerommeld de afgelopen jaren. Een oude collectie 38 staat écht gelijk aan de huidige 36, en ik wil toch graag dat mensen met een huidge 36 mijn te koop aangeboden 38 te zien krijgen. Maar goed, ik leg het wel altijd uit inclusief foto van het maatlabeltje. Misschien is het dan minder irritant? :thinking:

2 likes

Twee pakketjes verzonden met Mondial zijn 45 kilometer verderop afgeleverd :sob: echt super raar. Mijn normale pakket punt is ook gewoon 24/7 open, dus snap er niks van. Ik heb Mondial gemaild, maar heb er weinig vertrouwen in.

1 like