Ik heb dit ook wel eens gehad en toen werd het vanaf dat punt weer naar het goede punt gestuurd. Duurde wel weer even lang wat de verzending oorspronkelijk zou duren, maar het is wel goedgekomen toen. Echt heel irritant.
Wat gek! Maar jij kreeg toen ook bericht dat je het pakket kon afhalen op dat verre punt? Ik hoop dat mijn pakketjes ook weer door gestuurd worden dan, ben wel benieuwd waarom ze dit zo doen.
Of ik een goedkopere verzending, de kleinste optie, wil aanbieden 🥲🥲
Is goed meid ik prop mn tas wel even in een envelop.
maar word daar eigenlijk op gecontroleerd? Want ik doe de kleinste verzending ook heel vaak gewoon in zo’n klein bol doosje ofzo. Heb eigenlijk nog nooit naar de afmetingen gekeken
Is dit een ding in Frankrijk ofzo? Omdat in Nederland alles hetzelfde kost more or less qua verzenden?
Als mensen dan voor postnl kiezen is de kleine optie een brievenbuspakketje. Ik heb zelf keer niet goed opgelet en iets wat met postnl ging in een te groot doosje gestopt (kon makkelijk in kleiner doosje of envelop, maar had ik niet meer) en dat was dus wel een probleem en kon kiezen om het weer mee te nemen of bij te betalen
Bij PostNL zijn ze daar heel streng in, maar bij al die andere bezorgers heb nog nooit problemen gehad (en inmiddels best veel pakketjes verstuurd ). Maar geef toch bij veel artikelen voor de zekerheid aan dat het een middelpakketje is, voor de zekerheid.
Ik heb echt 10 minuten een klein stom vaasje op facebook marketplace staan, en er hebben al drie oplichters/scammers op gereageerd? Echt super stom, ik heb normaal altijd goede ervaringen gehad met facebook marketplace.
(Het is een item van 1 euro, en dan vragen ze waar ik woon en of ik morgen thuis ben en dat een chaffeur het morgen komt oppikken. Heel vaag, ook allemaal in zeer gebrekkig Nederlands, duidelijk door een slechte translater gehaald. Je kan aan de profielen ook zien dat het nep is, dus ik heb ze gerapporteerd en geblokkeerd. Ik hoop zo dat niemand erin trapt).
Ooh mijn vriend heeft dit ook een keer gehad met een matras wat hij persé wilde verkopen. Toen heb ik het uitgezocht en het is ook echt een hele gare scam, snap niet dat ze daar de moeite in stoppen maar blijkbaar verdienen ze er toch op
Haha ja in mijn geval ook echt voor één euro, dat loont toch niet?!
Edit; ik heb inmiddels echt al meer dan 10 scammers gehad op verschillende items. Ik denk dat ik maar uitwijk naar Tweedehands (belgische equivalent van marktplaats)
Ik heb ook iets op fb marketplace staan en had ook binnen 10 min 2 scammers en daarna nog 1. Verder 0 reacties echt armoe dat verkopen op fb
Ja zo jammer! Want ik koop best graag via facebook marketplace (zelf gister echt nog een set stoelen gekocht haha) maar dit verpest echt het gebruikersgemak
Mensen die 4 sterren feedback geven terwijl ze net in een bericht naar je sturen dat alles er perfect uit zag en dat ze er heel blij mee zijn.
Ik moet me dan altijd inhouden om geen kut review terug te schrijven.
Hoe verdienen ze daar aan dan? Moet je op een link klikken om geld te innen ofzo?
Ze zeggen dat er een speciale bezorgdienst langs gaat komen en dat je daarvoor 100 euro moet voorschieten voor verzekeringskosten oid en dat krijg je dan terug als de koerier langskomt + het bedrag voor het item. Er komt nooit een koerier natuurlijk dus dan die 100 euro is foetsie.
Ik ben iets vergeten in een bundel te stoppen (ja dom) dus dat verstuur ik maandag nog apart. Had ook al een verzendlabel gekocht bij postnl (krijgt de ontvanger vaak een mail van)
Alleen nu geeft ze dus niet aan bij vinted dat ze het ontvangen heeft en dat vind ik irritant want het is best veel geld en ik had gedacht dat dat nu in mn vinted portemonnee zou staan en dat ik dat kon spenden
Maar de koper heeft dan toch ook niet alles ontvangen? Dan snap ik wel dat ze ook niet aangeeft dat het ontvangen is.
Heeft ze geklikt op ik heb een probleem? Anders krijg je het automatisch na 2 dagen van ontvangst in je portemonnee. Maar snap haar idd wel.
Ik heb pas een keer eerder iets op Vinted verkocht (en nog nooit zelf iets gekocht), dus ik weet niet helemaal wat ‘normaal’ is.
Als je iets hebt gekocht voor best veel geld (> €500,-), zou je dan wanneer het binnen is, de koop zsm afronden? Of gewoon die twee dagen afwachten totdat het automatisch wordt gedaan? (Of natuurlijk laten weten dat het beschadigd is oid.)
Never mind, de koop is net afgerond haha.