Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Mijn vaste pakketpunt hier twee straten verderop is blijkbaar gesloten doordat de mensen die er wonen Corona hebben. Nu worden mijn pakketjes bij willekeurige pakketpunten bezorgd in een straal van ongeveer 25 kilometer… Kan nu echt van hot naar her om twee shirtjes en een trui op te halen.

1 like

Het is wel netjes om gewoon aan te geven dat het goed is aangekomen en je tevreden bent! Maar dat heeft niets met de hoogte van het bedrag te maken eigenlijk. Dan krijgt de verkoper sneller het geld.

Nee snap ik inderdaad. Maar ik dacht als het om €10,- ofzo gaat, maakt met (voor mij) misschien minder snel uit of ik het nu heb of na het weekend. Maar als het om een groot bedrag gaat, is het misschien wat fijner om het zsm te krijgen? Maar wellicht ligt dat gewoon aan mij haha. Wil dingen gewoon afgerond hebben als ze klaar zijn.

1 like

Nou ik bedoel meer: ik zou gewoon altijd bevestigen. Ik snap niet waarom je het niet zou doen. Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd haha.

1 like

Ik vind het altijd overkomen als passief-agressief, alsof je het véél te duur verkoopt en dit hun manier is om dat te zeggen.

5 likes

Oh nee, ik snap je nu. Ik begreep je verkeerd!

2 likes

Meer een platform ergernis (Vinted), maar ik begrijp gewoon niet waar ik mijn geplaatste bestelling kan vinden? Vermoedelijk is de bestelling nog niet geaccepteerd (heb er iig nog geen mail over ontvangen), maar ik zou het toch ergens moeten kunnen vinden? Ik heb al gekeken onder Mijn profiel, Mijn instelling en Mijn Portemonnee maar zie helemaal niets? :confused: Ik kijk er vast over heen, maar… help!

In je inbox in de app met het envelopicoontje kun je al je orders/biedingen enzo volgen!

3 likes

Ik denk inderdaad dat je bod/bundel nog niet is geaccepteerd. Als je naar je profiel gaat is er een tab met “mijn bestellingen”, en daar zou het bij moeten staan. Heb je de betaling wel al gedaan?

Screenshot van profielpagina

4 likes

Oh top ik zat mij hier ook rot naar te zoeken tussen alle biedingen en vragen die ik mensen gesteld heb. Handig om in 1 lijst te zien wat inderdaad besteld is :blush: dank!

1 like

@LanaRose Ah, dank je! Die zijbalk waar alles hoort te staan laadt niet in chrome, maar in Edge zie ik het inderdaad staan.

@InternetExplorer haha je nickname, ik moest een andere browser gebruiken :laughing: Maar het is inderdaad vermoedelijk nog niet geaccepteerd. Heb wel al betaald overigens. Die ‘mijn bestellingen’ tab heb ik (nog) niet lijkt het?

image

1 like

Ik ben geen ambassadeur van IE, beloofd. :stuck_out_tongue_winking_eye: Als je al betaald hebt, dan zou de bestelling wel rond moeten zijn. Dus dat is wel vreemd, maar ik zou er wel gewoon vanuit gaan dat het gelukt is en dat de bevestiging een beetje vertraging heeft. Ik heb zelf trouwens geen ervaring met vinted via browser, alleen via de app.

1 like

Irritant, ik zit al 10 min te zoeken op marktplaats hoe ik mijn advertentie op verkocht zet. Hoe moeilijk kan het zijn? Koper heeft bericht gestuurd, prijs overeengekomen en direct net opgehaald. Betaling is via tikkie gegaan dus niet via marktplaats en ik had de advertentie op gereserveerd gezet. Hij heeft hem hier net opgehaald dus versturen is ook niet van toepassing. Zucht.

gewoon verwijderen en dan vraagt ie of het via mp is verkocht

3 likes

Wow! Dank voor de tip. Via die weg inderdaad net gedaan en toen eindelijk optie gekregen review te geven. Wat een niet logische UX (user experience) zeg. In mijn ogen is verwijderen helemaal weggooien. Niet dit :woman_shrugging:t2:

1 like

Niet dat dit het veel beter maakt maar: je kan in deze categorie alleen "nieuw met prijskaartje’’ kiezen. Je moet toch iets aanvinken om je gedragen ondergoed commercieel te kunnen verkopen…

1 like

Waarom zou je hem erop willen laten staan als het verkocht is?

2 likes

Volgens mij kan ze zelfs voor veel meer geld gedragen ondergoed verkopen :grimacing: (letterlijk he, aan vieze persoontjes)

Je kan er alles van vinden maar is kink shaming echt nodig?

5 likes

Denk dat dat mijn IT hersenen zijn, verwijderen doe ik als gebruiker als ik iets per ongeluk verkeerd heb gedaan en het echt weg wil hebben, niet kunnen reviewed etc. Maar nu is die knop gewoon een ‘markeer als verkocht’ functie wat betekent dat de ad niet meer zichtbaar is maar wel nog in je account geschiedenis, review functie nog beschikbaar, etc. Functie van de knop kan exact hetzelfde zijn maar ik vind het logischer als ze er dan tekstueel van hadden gemaakt ‘item verkocht’.

6 likes