Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Heb vorige week een broek verkocht via Vinted,naar België verstuurd.
Heb de broek voor d’r opgemeten en m’n eigen lengte gezegd.
Nu gaat ze ‘m terugsturen omdat ie te kort is… :unamused:

2 likes

Ik vind dat kunnen terugsturen en pakketjes niet ophalen echt de meest irritante features van Vinted. Al dat gedoe van inpakken en versturen voor niks.

4 likes

Ik dacht altijd dat “het past niet goed” geen reden is voor vinted om het terug te sturen? Zeker niet als de afmetingen en maten goed vermeld stonden. Ik snap echt niet dat zij er dan geld aan wil uitgeven om hem terug te sturen, terwijl ze hem ook gewoon zelf terug kan verder verkopen…

16 likes

Ik weet het niet eigenlijk… Maar ik denk dat als ik aan Vinted laat weten dat we er niet uitkomen zij alsnog de optie krijgt om het terug te sturen, dus weet niet of het het waard is om gezeur over te maken…

De broek was ook maar 16,00 dus ik snap de moeite echt niet maar goed😅 hij was ook nog nieuw met kaartjes dus denk dan ook zet het er zelf op…

Op marktplaats vroeg iemand zaterdag of ze het product mocht hebben, dus ik zei dat er van de week iemand komt kijken en ik het laat weten.
Stuurt ze gisteravond een bericht of ze het vandaag kan komen ophalen… Nou nee? Ik zei toch al dat iemand van de week komt kijken.

2 likes

Weet iemand hier toevallig of je de verzendwijze bij Vinted kan aanpassen nádat iemand iets heeft gekocht? Ik kan UPS niet uitzetten en het dichtstbijzijnde punt is 15min rijden voor mij dus wil niet met UPS verzenden. Ik heb het overlegd met mijn koper en die vindt DHL ook prima, maar hoe regel ik een nieuw verzendlabel? :sob: wat een gedoe zeg ik vind het helemaal niet handig

1 like

Dat gaat niet denk ik!

5 likes

ja wie koopt dit en waarom. Ik zag precies hetzelfde bij camcam luiertassen

3 likes

Ughh superleuk gilet gekocht en ze zou hem donderdag op de bus doen. Netjes bericht ontvangen dat het zaterdag werd, door drukte. Geen probleem uiteraard. Je raadt het al…niets op de post gedaan en om mijn vraag of het al gelukt is wordt niet meer gereageerd :rage: Waarom zit je op Vinted als je niet wil verkopen? Is al een week geleden dus zal wel niet doorgaan dan pfff

5 likes

Dat dacht ik ook, ik heb dat ook wel eens gehad maar denk dan altijd tja pech gehad

1 like

Ik kon vorige week opeens 2 verloren pakketjes (november en december verzonden) ophalen.

Stiekem wel win win, want items gekregen en geld terug (en verkoper had geld ook terug door die garantie van Vinted)

2 likes

Ik zie ook echt heel vaak kinderbroekjes op Vinted van dure merken, waar dan gaten op de knie zitten en ze het alsnog voor 5 euro proberen te verkopen. Wie kóópt dat nou? :woman_shrugging:

3 likes

Nee, het is wel een optie om Mondial Relay (veelgebruikte verzendoptie in Frankrijk) als verzendoptie uit te schakelen, maar daar pak je ook de Belgen mee etc. en ze kunnen nog steeds voor andere verzendopties kiezen (al zul je ze zo wel wat afweren).

Mijn ervaring met de Fransen is trouwens erg goed, zowel met kopen als verkopen.

4 likes

Ik heb 16 januari kleding verkocht en via een mega omweg (track en tracé is wel 30 regels) komt het pakketje nu weer retour naar mij :roll_eyes: en dit kan nog tot 10 dagen duren zeiden ze van dhl.

Nee, maar heb meer verkocht aan Fransen dan Nederlanders. En (op enkele na) niet zoveel vragen en dingen na meten etc
Veel gaat via homerr.

1 like

Ik heb juist dat de Fransen veel vragen qua opmeten enzo haha, grappig dat jouw ervaring zo anders is. Als verkoper verzenden ze bij mij wel altijd super snel trouwens, valt me echt op, Nederlanders zijn veel lakser wat dat betreft.

1 like

Dat is wel erg opdringerig.
@MACkroket misschien heb ik geluk gehad. Maar bij elk landgenoot wel moeten opmeten of extra foto’s en uiteindelijk niks kopen of super laag bieden.
Ik maak standaard al veel foto’s van alle kanten en label en maat etc. Zelfs met meetlint soms er al naast. En nog extra vragen

Enige rate van Franse was of ik opnieuw kon neerzetten als man voor gratis verzending en uiteindelijk niet gekocht.

2 likes

Ja zo bizar :joy: sorry dan maar geen mini rodini broekje denk ik dan altijd

1 like

Nee zeker niet maar vind het wel erg dat mensen daar nog geld voor vragen. Repareren is ook niet gratis? Al met al is het dan nog best duur.

Aantrekkelijke manier van aanbieden en dan 40 euro durven vragen.

3 likes