Een van mijn ergernissen op Vinted: “Aanfoto”. Ik heb net maar gereageerd met “Hoi naam”…
Heb ik ook. Ze proberen het gewoon.
70 euro nieuw, aanbieding nu 50, Maar overal uitverkocht. En ik vraag 25.
Dat is toch niet gek?
En dan 8 euro bieden.
Met doos etc er nog bij. Heb zelfs de bon nog.
Breng ze dan liever weg.
Aan mensen op Vinted die dingen niet los willen verkopen. Ik had glazen gezien die ik wilde kopen en daar zaten dan ook borden bij die gewoon op geen enkele manier passen bij de glazen (andere stijl, kleur, materiaal etc.). En ik heb geen borden nodig. Dus ik had gevraagd of ik ook alleen de glazen kon kopen maar dat mocht niet want de borden los zou ze nooit verkopen. Echt zo raar want ik weet echt zeker dat niemand die rare combinatie van servies zou willen.
Iemand bood op iets van mij, ik doe een bod terug, zij weer een bod doen en stuurt dan dit poppetje:
Joe bekijk het dan maar, als je het zo graag wilt hebben koop je het maar voor de vraagprijs
Terug een bod doen met de oorspronkelijke vraagprijs
Dat weet je met de huidige mode nooit🤣
Edit: maar het lijkt of een puppy m als cadeautje heeft gehad
Nou hij is binnen hoor! Maar wel met een gescheurde zak en een vieze vlek achterop. Jémiggggg eerste keer dat ik wat koop en dan dit. Ben benieuwd welke reactie ik krijg
‘een 8 is ook heel goed!’
5,5 is ook een voldoende
Nee dat is echt zuur @Mexi. Misschien heeft ze ook nog niet helemaal door dat een 5 sterren feedback wel echt gewenst is. En ook fair, wat had je moeten doen voor 5 sterren dan?
Ik heb een dressoir op fb marketplace staan. Nou dat is ook een en al droefenis.
Veel scammers die reageren
En nu iemand die 1/3 van de vraagprijs biedt, is al heel weinig, maargoed die kast moet weg voor half maart, dus ik zei ok je mag 'm komen halen voor dat bedrag. Stuurt ie eerst een paar dagen geleden dat ie erover na wil denken. En nu begint ie weer vragen te stellen, zegtie kan je ook bezorgen?
Wat denk je zelf ezel? Je kan t voor 1/3 van m’n vraagprijs krijgen en ik kom het nog ff brengen ook. Anders doe ik de rest van m’n inboedel er ook wel bij voor dat geld
Ik had dit laatst ook met een bloempot. Wilde ze graag kopen van me. Dus ik vraag oké zal ik het versturen of wil je het ophalen? Zegt ze: je komt vast wel eens in Den Haag, dan zou je het kunnen komen brengen? Watttttt haha Ik woon in een heel andere stad en dan alsnog hoe brutaal haha.
Ja echt wtf denken die mensen?
Ik stuurde naar die gast die t aan mij vroeg dat ik het natuurlijk niet kan brengen want ik ben geen winkel. Toen stuurde ie oh sorry, ik kijk of ik vervoer kan regelen. Lijkt alsof de boodschap wel is aangekomen
Ik had iets verkocht en ze vroeg me of ik het aub snel wilde versturen want ze zou dan alle pakjes tegelijkertijd kunnen ophalen. Oke nou, meteen verzonden voor haar. Gaat ze het vervolgens al 3 dagen niet ophalen
Ik heb echt geen geduld voor Marktplaats, mijn vriend doet dat bij ons. Zo geen zin in al die mensen met eindeloze vragen en gezeur
Ik had er vorige keer een die vroeg of ik het even voor 17.00 kon versturen diezelfde dag , besteld om 15.00
Ja hier ben ik de lul omdat ik al heel lang een account heb, dus dan lijk je betrouwbaarder denk ik. En die kast moet wel weg, dus ik hoop dat de kringloop m wil ophalen als niemand m koopt
Ergernis aan mezelf; ik snap marktplaats niet.
Is het met gelijk oversteken de bedoeling dat ik wacht met versturen tot de koper heeft betaalt? En dan krijg ik het als hij het heeft ontvangen? Of kan ik het nu gewoon versturen en komt 't dan ook goed.
Als je gelijk oversteken doet, dan betaalt de koper, reserveert mp die betaling, daar krijg jij melding van en dan stuur jij het op en als de koper dan bevestigt dat diegene het heeft ontvangen dan krijg jij je geld.
Uit m’n hoofd is het zo, maar ik heb het al een tijdje niet gebruikt, dus weet niet of het precies klopt
Ligt niet aan jou hoor, MP is ook gewoon kut haha. Ik heb een soort zelfbedachte filter (zowel kopen als verkopen): spelling en grammatica, hoe lang op MP, beoordelingen van die persoon, realistische prijs, hoe snel verloopt de communicatie, zijn koop/verkoop.
Ben wel lid van een koop/verkoop Facebook-groep in mijn stad, zitten 40k mensen in. Groep wordt beheerd door een mod-team en tot nu toe altijd goede koop en verkoop-ervaringen. Misschien kun je ook zoiets proberen?