Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Same!

Ik had vorig jaar ofzo wel een kast op mp staan, die had ik eerst met een bieden vanaf 150 ofzo. Maar daar reageerde niemand op, maar die kast moet wel echt weg. Dus ik had ook bieden zonder minimum gedaan. Toen stuurde opeens iemand een bericht wat m’n minimum was. Dus ik zei bied maar wat. Zegtie voor 200 haal ik 'm op.

Dus misschien werkt het wel om je bieden vanaf prijs weg te halen.

7 likes

Bij mij dus dezelfde ellende haha zie een paar posts hierboven. Van ellende ben ik dus nog steeds met hem in gesprek. Ik kan niemand anders vinden die het wil kopen :sob:

Ik hoop vooral als ik het niet op tijd verkocht krijg, dat de kringloop het nog op tijd kan ophalen. Anders moet ik het zelf naar de stort zien te krijgen :sob:

2 likes

Wat is je minimale prijs? Doe gewoon een bod!! Word er gek van haha.

En mensen die willen dat ik elke scheet opmeet zelfs de breedte van de pijpen van de broek, uiteraard hoor je daar nooit meer wat van.

3 likes

Vraagje: ik heb voor het eerst iets op Vinted gezet maar snap niet hoe het werkt met de verzendkosten, er staat nu dar de meeste opties €0 zijn, kijk:

Ik kan deze prijzen ook niet zelf aanpassen.
Wordt dit nog aangepast op het moment dat iemand iets koopt of is het echt gratis en betaalt Vinted dit of zo? Ik wil er ook niet zelf voor opdraaien…

1 like

Bij de eerste verkoop die je doet als nieuwe verkoper zijn de verzendkosten altijd gratis voor de koper; hier heb jij zelf geen last van omdat het een actie van Vinted is. Verzendkosten worden bij de verkopen na je eerste verkoop altijd direct door de koper betaald. Jij krijgt daarna een verzendlabel van Vinted die je uit kan printen. Dit geldt trouwens niet voor een PostNL brievenbuspakketje, die moet je voorschieten en dan krijg je die kosten automatisch terug als de verkoop is afgerond.

6 likes

Oooh duidelijk, dank je wel! :smiley:

3 likes

Ik kocht een spel in een pakket dat geadverteerd stond als compleet - je raadt het al, blijkt helemaal niet compleet te zijn. Ik geef dit aan en het antwoord is “oeps, dan heb ik me misteld en we hebben het nooit gemist, ik hoop dat je toch veel plezier hebt ermee”. Geen zin om vinted erbij te betrekken, want die zullen zeggen dat ik alles moet terugsturen en de rest van het pakket is wel ok. Maar had ik geweten dat dat spel niet compleet was, had ik het niet gekocht natuurlijk.

2 likes

Kun je om iets van korting vragen? Vind het hier wel op z’n plek dat ze een deel van het geld teruggeeft.

5 likes

Heb nu inderdaad gevraagd of ze me misschien wil tegemoet komen, maar ze reageert niet snel op berichten en na haar vorige bericht vrees ik ervoor…

1 like

Ik haat mijn eigen onvoorzichtigheid soms. Ik aas op een trui, maar daar rust echt een vloek op:

• gekocht via Vinted, zat een enorme vlek op. Die heb ik teruggestuurd want ik kan er niets mee en gunde de verkoper het geld niet. Maar nu blijkt dat ik hem zonder track&trace heb verzonden (naar het buitenland), dus nu hoop ik dat de verkoper wel eerlijk is en het aangeeft als de trui binnen is
  • nog een keer gekocht via Vinted, maar nooit verzonden door de verkoper dus geannuleerd
  • gekocht via marktplaats en een week geleden betaald maar nu hoor ik niets meer. Die persoon reageerde snel en vriendelijk dus ik dacht zal wel goed zijn, maar helaas

Inmiddels €25 verder en nog steeds geen trui. Huilen

3 likes

ik heb iets gratis aangeboden maar dat ga ik echt nooit meer doen, echt genant hoe mensen opeens zo entitled worden als het iets gratis is, bizar

breng het wel naar de kringloop/iets anders waardoor het wel op een goede plek terecht komt

9 likes

Dan zou ik het toch terugsturen
Zo’n iemand zou ik het geld niet gunnen

2 likes

Ik had iets gekocht op Vinted. Vrouw deed het pas na een week op de post. Het is 10 MINUTEN GELEDEN aangekomen op het pakketpunt en ze stuurt me een bericht of ik aub kan opschieten met ophalen.

8 likes

O nu moet jij opschieten zodat ze snel haar geld krijgt maar jij kon wel wachten natuurlijk :roll_eyes:

1 like

Ik zou sturen dat je de eerstkomende 6 dagen geen tijd hebt en dat ze net als jij vast wel even wat geduld kan opbrengen

12 likes

Zou extra lang wachten met ophalen en dan vervolgens niet op alles is oké klikken.

6 likes

Hahaha helaas heb ik het dinsdag echt nodig. Maar ga nu ook geen moeite doen om het eerder op te halen.

3 likes

Iemand die gewoon iets niet opstuurt, niet reageert op berichten maar wel elke dag op vinted kijkt. Waarom zou je dingen te koop aanbieden als je er verder geen moeite voor wil doen? Er kan altijd iets gebeuren maar dan laat je toch eventjes van je horen? :triumph:

3 likes

Weet iemand dit: ik heb een hele hoop schoenen op vinted gezet en nu wilde iemand onderhandelen over een bundel van 2 paar en ik ben akkoord gegaan. Maar nu heeft die vrouw niet betaald en vragen andere mensen of ik die schoenen aan hen wil verkopen. Is het dan not done om die eerste deal te negeren en gewoon aan iemand anders te verkopen?

Ik ben bang dat die eerste persoon überhaupt niet meer reageert en dat ik met die schoenen blijf zitten. Heb al wel gevraagd of ze wil aangeven of ze ze wel of niet wil maar uiteraard geen reactie…

2 likes

Misschien iets sturen als “als je de schoenen nog wil graag reageren voor (noem een datum/tijd) anders verkoop ik ze aan iemand anders”

4 likes