Hahaha ja echt. Sommige mensen zien t inderdaad net als webshop.
Ook andersom, kom ook af en toe mensen tegen die in alle foto’s een tekst plaatsen: new price drop on my items!! Come shop now!
Hahaha ja echt. Sommige mensen zien t inderdaad net als webshop.
Ook andersom, kom ook af en toe mensen tegen die in alle foto’s een tekst plaatsen: new price drop on my items!! Come shop now!
Ja! En niet vergeten de verkopers die gelijk je “gedag zeggen” en zeggen “mocht je wat willen weten vraag het mij maar” en “check mijn shop voor meer leuke items”, wanneer je iets liked
Man man man ik probeer nog steeds meubels te verkopen en vandaag reageerde iemand met “do you also sell the chairs” en ik dacht YESSS alles in een klap weg, tafel en stoelen, doe maar een bod!! (ik accepteer ALLES)
Vraagt deze persoon “Do you have the chairs in other colors too? And can you deliver?”
Nee meid ik ben de Ikea niet
Nu heb ik nóg niks verkocht
Het valt me sowieso op de laatste tijd dat
mensen denken dat marktplaats een soort
winkel is waarbij je ineens veel meer hebt dan dat je te koop hebt staan.
Hoeveel vragen ik op advertenties krijg en daarna niks verkoop is niet normaal de laatste tijd
Zo irritant!
Misschien ook wel omdat er veel van die webshops tussenzitten op marktplaats ineens.
Dit zag ik laatst ook voorbij komen in een filmpje, van een cabaretier
Trui van 50,00 verkocht via Vinted. Moest naar Frankrijk via Mondial Relay. In Nederland pakket al kwijtgeraakt, krijg ik maar 25,00 terug🥺
Dan duik je toch nog eens in je kast en verkoop je 3 andere truien
Echt zucht @ zulke mensen.
Het was altijd al kut op marktplaats, maar het lijkt wel steeds erger te worden met gekke vragen die mensen stellen
Gaat om het idee was echt een mooie dure trui, gewoon zonde
Edit: Misschien wel een tip voor als je wat duurs gaat verzenden om dat niet met Mondial te doen, je krijgt als verkoper/verzender standaard maar tot 25,00 vergoed.
Je krijgt volgens mij met elke verzendoptie maar 25 euro terug. Behalve dpd en postnl geloof ik.
Vind ik ook stom hoor en daarom verkoop ik dure items niet via vinted
Edit
Postnl geeft helemaal niks terug
Dpd tot 525 euro
Ups 85 euro
En de rest tussen de 20 en 25
Oh echt? ik dacht Ups ook een stuk meer, Dhl ook weinig inderdaad geloof ik. Wel goed om te weten in ieder geval.
Zie mijn edit
Vind ik ook echt stom hoor
Wel balen voor jou! Want de koper krijgt wel alles terugbetaald
Ah dan is het gewoon balen dat het deze keer niet via Ups of Dpd was… dankjewel voor het opzoeken trouwens!
Ja klopt dat vind ik ook wel een beetje zuur eraan, best groot contrast tussen verkoper en koper. Maar goed, niks aan te doen meer.
Ja ik vind het ook een beetje oneerlijk, ik had het pas door toen ik iets ging versturen van over de 80 euro en toen duurde het heel lang voor het aankwam en ik ging dus zoeken naar hoeveel je terug zou krijgen en toen zag ik die bedragen en toen moest ik ook wel even slikken.
Maar mijn pakket kwam uiteindelijk na 3 weken alsnog aan op het homerr punt.
Sinds die tijd kijk ik echt uit,
Waar verkoop jij dure dingen dan? Want mp is ook kut. Of bedoel je echt designer spullen die je via speciale sites daarvoor kan verkopen?
Nee ik heb geen echt dure designer dingen haha. Voor mij is 50 euro al duur sorry!
Maar inderdaad via marktplaats of facebook. Ik heb best goede ervaringen met beide. Ophalen en versturen gaat eigenlijk altijd goed.
Ja ik vind 50 euro ook veel als t gaat om kopen/verkopen via internet van/met particulieren hoor! Mijn vraagprijzen zijn zowat altijd lager, dus als ik een vraagprijs van 50 heb vind ik dat ook echt veel geld haha
Kleding verkopen op mp doe ik niet echt meer sinds vinted, maar ik zet idd ook nog wel dingen op fb als ik denk dat het de moeite waard is. Over het algemeen heb ik daar ook wel goede ervaringen mee