Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb no mercy online hoor. Jammer dan, you snooze you lose.

23 likes

Haha okay. Wel heel verslavend btw om telkens te checken of ik weer meldingen en berichten heb

1 like

Ja zou ik ook doen, en ook even kijken wanneer ze voor het laatst online is geweest.

Bundel is natuurlijk wel chiller om te verkopen

4 likes

Ik heb weer dingen te koop staan van een hobby waar ik mee ben gestopt. Eerst vraagt die vrouw 300 dingen. Ik van alles fotos maken. Zijn we nu eindelijk over een prijs eens (dacht ik) stuurt ze een berichtje ja ik wil eigenlijk eerst langs komen zodat ik zelf door de spullen heen kan. Pff ik ben geen winkel of iets.

3 likes

Net na tijden eindelijk wat verkocht. Wordt t na een uur geannuleerd. En ik zag dat tegelijkertijd. Dus ik heb even de reden gevraagd: ja, ik kreeg geen antwoord. Niet dat ze na t kopen zelf ook wat zei maargoed.

Wat een geduld :roll_eyes:

3 likes

Pfff ik had op Vinted iets van een Franse verkoopster gezocht. Over haar geen klachten, maar ik had als enige verzendoptie Homerrr.

Dichtsbijzijnde pakketpunt was een particulier punt. Dat betekende dat ik alleen maar op werkdagen tussen 17.00 en 21.00 terecht kon. Niet in het weekend.

Kom ik daar, staat er in de gang een stellingskast met daarin alle pakketjes op een hoop gegooid. Niks geen systeem, lagen ook pakjes op de grond.

Ze ging zoeken maar vond mijn pakketje niet. Nog meer zoeken. Totaal ook niet op een systematische manier maar lukraak. Op een gegeven moment vroeg ik of ik mee mocht zoeken want ik kon het echt niet aanzien.

Ja hoor, 2e pakketje was mijn pakketje. Eind goed al goed maar ik mag toch hopen dat je iets zorgvuldiger met mijn spullen om gaat!

En als je een mailtje naar de klantenservice stuurt krijg je direct een mail dat je klacht niet in behandeling wordt genomen en wordt je naar een contactformulier verwezen. Zet dan niet dat mailadres maar een link naar het contactformulier in je mails :rage:

Pfff

6 likes

Wow, ik antwoord bijna nooit als iemand iets koopt, behalve als ik ervoor al in gesprek was met de koper. Je kan ook zien wanneer de verkoper laatst online was, dus ze had heel makkelijk kunnen weten dat je het nog niet eens gezien had.

4 likes

Huh wat voor antwoord wil ze dan?
Ik zeg ook nooit wat

2 likes

Huh wat raar zeg en stom! En zeker na een uur ook. Ook vreemd dat ze informatie van jou verwacht zonder het zelf te vragen. Ik snap dat communicatie fijn is, maar dat komt natuurlijk van twee kanten. Ze verwacht zeker een bevestigingberichtje a la een gewone webshop. Sommige behandelen Vinted echt als een kledingwinkel.

5 likes

Hahaha ja echt. Sommige mensen zien t inderdaad net als webshop.

Ook andersom, kom ook af en toe mensen tegen die in alle foto’s een tekst plaatsen: new price drop on my items!! Come shop now! :laughing:

Ja! En niet vergeten de verkopers die gelijk je “gedag zeggen” en zeggen “mocht je wat willen weten vraag het mij maar” en “check mijn shop voor meer leuke items”, wanneer je iets liked :sweat_smile:

4 likes

Man man man ik probeer nog steeds meubels te verkopen en vandaag reageerde iemand met “do you also sell the chairs” en ik dacht YESSS alles in een klap weg, tafel en stoelen, doe maar een bod!! (ik accepteer ALLES)
Vraagt deze persoon “Do you have the chairs in other colors too? And can you deliver?”
Nee meid ik ben de Ikea niet :sob:
Nu heb ik nĂłg niks verkocht

15 likes

Het valt me sowieso op de laatste tijd dat
mensen denken dat marktplaats een soort
winkel is waarbij je ineens veel meer hebt dan dat je te koop hebt staan.
Hoeveel vragen ik op advertenties krijg en daarna niks verkoop is niet normaal de laatste tijd

4 likes

Zo irritant!
Misschien ook wel omdat er veel van die webshops tussenzitten op marktplaats ineens.

4 likes

Dit zag ik laatst ook voorbij komen in een filmpje, van een cabaretier

1 like

Je bedoelt denk ik die van René Meurs!

7 likes

Trui van 50,00 verkocht via Vinted. Moest naar Frankrijk via Mondial Relay. In Nederland pakket al kwijtgeraakt, krijg ik maar 25,00 terugđŸ„ș

Dan duik je toch nog eens in je kast en verkoop je 3 andere truien

14 likes

Echt zucht @ zulke mensen.

Het was altijd al kut op marktplaats, maar het lijkt wel steeds erger te worden met gekke vragen die mensen stellen

2 likes

Gaat om het idee was echt een mooie dure trui, gewoon zonde :slightly_frowning_face:

Edit: Misschien wel een tip voor als je wat duurs gaat verzenden om dat niet met Mondial te doen, je krijgt als verkoper/verzender standaard maar tot 25,00 vergoed.

5 likes