Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Je krijgt volgens mij met elke verzendoptie maar 25 euro terug. Behalve dpd en postnl geloof ik.

Vind ik ook stom hoor en daarom verkoop ik dure items niet via vinted

Edit
Postnl geeft helemaal niks terug
Dpd tot 525 euro
Ups 85 euro
En de rest tussen de 20 en 25

1 like

Oh echt? ik dacht Ups ook een stuk meer, Dhl ook weinig inderdaad geloof ik. Wel goed om te weten in ieder geval.

Zie mijn edit :wink:
Vind ik ook echt stom hoor

Wel balen voor jou! Want de koper krijgt wel alles terugbetaald

2 likes

Ah dan is het gewoon balen dat het deze keer niet via Ups of Dpd was… dankjewel voor het opzoeken trouwens! :slight_smile:

2 likes

Ja klopt dat vind ik ook wel een beetje zuur eraan, best groot contrast tussen verkoper en koper. Maar goed, niks aan te doen meer.

2 likes

Ja ik vind het ook een beetje oneerlijk, ik had het pas door toen ik iets ging versturen van over de 80 euro en toen duurde het heel lang voor het aankwam en ik ging dus zoeken naar hoeveel je terug zou krijgen en toen zag ik die bedragen en toen moest ik ook wel even slikken.
Maar mijn pakket kwam uiteindelijk na 3 weken alsnog aan op het homerr punt.
Sinds die tijd kijk ik echt uit,

1 like

Waar verkoop jij dure dingen dan? Want mp is ook kut. Of bedoel je echt designer spullen die je via speciale sites daarvoor kan verkopen?

3 likes

Nee ik heb geen echt dure designer dingen haha. Voor mij is 50 euro al duur sorry!

Maar inderdaad via marktplaats of facebook. Ik heb best goede ervaringen met beide. Ophalen en versturen gaat eigenlijk altijd goed.

3 likes

Ja ik vind 50 euro ook veel als t gaat om kopen/verkopen via internet van/met particulieren hoor! Mijn vraagprijzen zijn zowat altijd lager, dus als ik een vraagprijs van 50 heb vind ik dat ook echt veel geld haha

Kleding verkopen op mp doe ik niet echt meer sinds vinted, maar ik zet idd ook nog wel dingen op fb als ik denk dat het de moeite waard is. Over het algemeen heb ik daar ook wel goede ervaringen mee

1 like

De update van de Vinted app werkt echt onhandig met een verzender kiezen. Ik heb een pakketpunt dichtbij waarvan ik zeker weet dat ze alle verzenders hebben, toch staat er dat ze alleen Homer doen. Dit terwijl je bij andere pakketpunten wel andere verzenders ziet staan. Iemand die hier misschien wat op weet? Andere postcodes of straatnamen intypen werkt helaas niet

1 like

Haha zo waar dit filmpje, hij heeft denk ik ook echte marktplaatservaring.
Degene waarvan ik nu vroeg “Heb je nog interesse” zegt namelijk “Ja zeker! Ik heb alleen geen mogelijkheid om de tafel op te halen …”

Ook met deze puntjes, alsof ik dan zeg "oh weet je wat, ik heb hier nog een vrachtwagen staan toevallig dus ik rij wel ff langs :slight_smile: "

Zal ik dit filmpje sturen als reactie :joy:

(ik ga denk ik de kringloop bellen om alles te komen halen)

7 likes

Mijn Pakketpunt gaf aan dat ze problemen had met weergegeven worden op Vinted. Misschien is het een algemeen probleem?

2 likes

Ik kreeg een blousje binnen wat zo erg stonk naar rook :sob: Nou zou ik dat nog wel kunnen oplossen maar het was ook nog eens zichtbaar beschadigd. Dus heb foto’s gemaakt voor bewijs. Krijg ik deze notificaties:

Hoezo krijg ik m’n geld al terug als ze er nog naar moeten kijken? Ja heel chill hoor maar snap t ff niet haha. Ik dacht nu komt er een hele discussie met de verkoper. En hoef ik het nou niet terug te sturen?

De terugbetaling is aangevraagd toch, staat niet dat je het al terugkrijgt

1 like

Vermoedelijk heeft de verkoper er zelf voor gekozen om de transactie te annuleren en krijg je gewoon je geld terug!

1 like

Er staat toch bestelling geannuleerd, terugbetaling verwerkt

1 like

Ik snap echt niks van Vinted verzendkosten. Iemand wil een bundel bij mij kopen dus moest pakket formaat selecteren. Toen zag ik overal behalve bij PostNL €0 verzendkosten staan. Waarom? Is eerste keer dat iemand uit Frankrijk wat bij mij wilt kopen. Maar heb wel al vaker verkocht en gekocht. Niet dat het voor mij verschil maakt maar snap gewoon niet waarom het soms €0 en soms vanaf €2,50.

Ik heb wel eens een bericht gekregen van Vinted dat ze voor mijn eerste bestelling de verzendkosten betalen als ik iets zou kopen met verzending via DHL Homerr, DPD etc, idd geen PostNL.
Zal bij jouw koper vermoedelijk ook zo zijn.

Hmm interessant. Lijkt mij sterk dat dit haar eerste aankoop is gezien ze al 300+ reviews heeft. Maar kan zijn dat ze alleen verkocht heeft inderdaad.

1 like

Ik heb een trui gekocht die in eerste instantie goed in orde leek te zijn. Nu haal ik hem net uit de was en zie dat er best wel wat bruine vlekken in zitten (heb hem nog niet gedragen dus het zijn niet ‘mijn’ vlekken). Ik had al op ‘alles is oke’ geklikt, dus ik denk dat ik weinig kan doen behalve een poging doen om de vlekken er uit te krijgen. De volgende keer maar even goed nalopen, echt irritant dit

1 like