Mijn dochter heeft iets verkocht aan een dame uit Frankrijk. Nou is het pakketje aangekomen alleen is het account op non actief en haalt ze het pakketje niet op. Wat gebeurt er met haar pakketje? Gaat ie weer retour?
Ja als hij niet wordt opgehaald gaat hij weer retour naar je dochter. Volgens mij na 5 dagen ofzoiets.
Heel vaak op Vinted ben ik aan het browsen en voeg wat favorieten toe. Niet per se om direct te kopen maar later nog eens te kijken of af te wegen. En vaak de Franse profielen sturen dezelfde dag nog een bod of berichtje dat ze volgende dag kunnen versturen of iets dergelijks. Is het etiquette op al die dingen te reageren dat ik nu niet geïnteresseerd ben? Voelt bijna als een drempel dan nog een favoriete lijst op te bouwen, vanwege alle berichten…
Nee joh, hoef je echt niet op te reageren
Als je het heel vervelend vind kan je uitzetten dat de verkoper kan zien dat je iets in de favorieten hebt gezet. Gebruik je de app?
Dan ga je rechts onderin naar profiel-> naar beneden scrollen naar “mijn instellingen”-naar beneden scrollen en dit vinkje uitzetten
Ohh dat is handig! Ja ik gebruik de app inderdaad. Ga dat gelijk uitzetten dan
Ja hoor ik krijg op marktplaats van iemand 1 ster + dingen er bij dat ik het niet heb verzonden, niet reageer, afspraken niet na kom etc.
Ik heb dus niks aan die persoon verkocht. Ik had een berichtje van diegene ontvangen of ik kon laten weten als de verkoop niet door ging (product stond op gereserveerd) ik heb gelijk gereageerd met: de betaling is al ontvangen dus de koop is al rond met de andere persoon. Ik laat het op gereserveerd staan tot diegene het heeft ontvangen. En nu dus zo een beoordeling.
Kan ik hier nog wat aan doen?
Wat stom, je kan iemand normaal gesproken pas een beoordeling geven als er meerdere berichten zijn uitgewisseld. Als je allebei maar 1 bericht hebt gestuurd hoor je geloof ik dus niet eens een beoordeling te kunnen plaatsen. Ik zou de marktplaats klantenservice een bericht sturen, geen idee hoe behulpzaam die zijn verder. En anders 1 ster teruggeven
Ja er zijn een stuk of 5 berichten uitgewisseld dus dat kan wel kloppen. Ik ga inderdaad de klantenservice berichten want dit is gewoon vreemd dat iemand dit zomaar zou doen.
Ik had die persoon net ook nog netjes een bericht gestuurd waarom hij/zij dit had gedaan en werd helemaal verrot gescholden
Blijkbaar zit het hoog dat het product al was verkocht
Heeeeel raar! Hopelijk kan mp helpen. Ik zou er ook echt wat aan willen doen haha, ik ben triest trots op mijn beoordelingen
Ja ik dus ook. En als het nou een 1 is voor slechte communicatie dan denk je nog nou ja what ever. Maar dit is oa dat ik het nooit heb verstuurd dus ik word ook nog als oplichter neer gezet.
Pfff heb je al reactie van MP terug?
Anders wil ik wel even via MP met je chatten en je 5 sterren geven ter compensatie
Nee nog geen reactie! En super lief, ik stuur je een pb mocht mp het niet verwijderen
Ja hoor ik net maar gechat met marktplaats en ik moet de persoon die mij helemaal verrot heeft gescholden om toestemming vragen om de beoordeling weg te halen Wat ik ook zei diegene bleef maar ja maar zo werkt het.
Nou dan verkoop ik wel niet meer via marktplaats hoor. Echt te bizar dit.
Ja pff stom he. Ik heb ooit een slechte recensie + beledigingen gehad van iemand die iets gratis kwam ophalen en een paar keer niet kwam opdagen. Enige wat marktplaats toen voor me kon doen is mijn advertentie hoger plaatsen? Thanks joh.
Maar, er zitten ook zulke leuke mensen op marktplaats. Mijn wasmachine kwam bijvoorbeeld bij een superlieve vrouw vandaan, was echt een leuke ervaring. Maakt nu dat elke keer dat ik die machine gebruik ik weer terugdenk aan de leuke ervaring.
En ooit iemand gehad die een ikea kastje kwam langsbrengen, en me ook nog eens een dikke korting op de kast gaf?!
Ik heb dit ook gehad ja. Ik was met iemand akkoord dat diegene iets van mij zou kopen, toen reageerde ze niet meer. Ik dacht ja doei, ik geef mooi 1 ster. Toen gaf ze mij ook 1 ster, met allemaal dingen als product niet zoals omschreven en wat je allemaal nog meer kan zeggen wat niet klopte. Toen moest ik ook van mp met haar bespreken dar we onze 1 ster weg zouden halen . Dat was ook een heel gedoe, maar uiteindelijk wel gelukt. Maar wij hadden elkaar ook niet verrot gescholden
Ja met deze persoon ga ik gewoon echt niet meer in gesprek. Maar ik vind het gewoon naar dat ik nu sinds jaren weer wat op MP zet en mijn eerste beoordeling is door iemand die niks heeft gekocht én ik word als oplichter neer gezet.
Maar ook geen zin om hier meer energie in te gaan steken. Ik heb net uit ‘wraak’ hun chat ook een slecht cijfer gegeven
Iemand uit Duitsland kan blijkbaar niets uit mijn shop kopen. Ze krijgt alleen de optie om me een bericht te sturen. De knop “kopen” wordt niet weergegeven. Snap er niets van. Hebben jullie dit wel eens gehad? Heb eerder kopers uit Frankrijk gehad en dat was geen probleem.
Duitsland en Luxemburg zitten helaas niet in onze cirkel, dus je kan niet via Vinted van hun kopen of naar hun verzenden.
Oke ik ga verkopen via Vinted. Zijn er tips / tricks die ik nog mee kan nemen?