Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik vind soms ook dat mensen echt heel veel eisend zijn met goedkope kleding. Foto’s van labels, aanfoto, mouwen opmeten etc

7 likes

Ik moest lachen om deze foto’s

16 likes

Ik heb iets gratis op Marktplaats gezet wat enorm in de weg staat maar waar ik makkelijk nog 50 euro voor had kunnen krijgen en nu zijn ze al veel te laat. Zo raar en ondankbaar.

3 likes

Dat heb ik altijd als ik iets gratis weggeef. Zo onbeschoft

1 like

Ja ik heb gewoon niks meer van deze persoon gehoord.

Volgende keer vraag ik er gewoon een tientje voor en als iemand dan op komt dagen zeg ik dat ze het mee mogen nemen.

5 likes

Kan iemand ff de marktplaats etiquette toelichten? Ik heb een stoel online staan voor 75 EU (nieuwprijs 199 EU) en hij stuurt me een bericht “ik wil het wel kopen voor 30”
Moet ik hier serieus op reageren?!

Als je het niet kwijt wilt reageer je niet toch? MP is op vraag en aanbod, dus vanwaar je verontwaardiging? Ze kunnen het altijd proberen toch ?

1 like

Geen verontwaardiging ik vraag me af of ik op een bericht moet reageren of dat ik het kan negeren
Ik wil het verkopen ja maar niet voor 30 :sweat_smile:

1 like

Dan zou ik dat zeggen :grin:

6 likes

Iemand hoeft mijn broek niet meer omdat ik niet binnen 5 uur antwoord, nadat ik wel heel snel op al haar eerste vragen antwoord gaf. ‘Nu heeft ze er geen goed gevoel meer bij’. Sorry dat ik ook nog een leven buiten vinted heb. Dat snapt ze wel maar nu 'klink ik gelijk ook heel onaardig en vinted is er toch juist om aardig te zijn? ’

Veel succes, ik wens je veel geduld. De meeste mensen geven niet zo snel antwoord.

17 likes

hahaha wat, vinted is er om aardig te zijn? Weet ze wel welke app ze gebruikt?

zo irritant die ongeduldige mensen. Heb dit weekend ook nog iemand geblockt die op een gegeven moment een vraagteken ging sturen toen ik niet binnen zoveel uur haar bod had geaccepteerd. Ga weg hoor.

4 likes

Ik wil ook wel een positieve ervaring delen. Ik had iets verkocht, maar zat in quarantaine ivm corona. Dus had berichtje gestuurd met excuses en uitgelegd dat het wst langer zou duren. Kreeg superlief berichtje terug en nu heb ik het eindelijk kunnen versturen en heb 5 sterren gehad.

18 likes

Heb het uiteindelijk aan iemand gegeven die een hele grote chocoladereep gaf en heel dankbaar was. Zo fijn.

13 likes

Ik had ook een fijne ervaring voor een keer. Gewoon verkocht voor vraagprijs. Met dhl verzonden en meteen goedgekeurd en alle sterren.

1 like

Ik vind het toch wonderlijk dat mijn meest gedragen schoenen, als eerste weg zijn. Mijn mooie, nauwelijks gedragen Toms laarsjes blijven maar staan.

En ik heb nu iemand die met PostNL wil verzenden. Dat vind ik irritant, want dan moet ik het voorschieten haha.

Ik zit eraan te denken om ook wat dingen via Vinted te gaan verkopen, want nu hangt het maar in m’n kast en trek ik het toch niet aan. Maar door alle horrorverhalen (lees eigenlijk vooral verhalen over oplichting, kopers die doen alsof er iets anders in zat etc. En gedoe met Frankrijk, maar soms ook weer niet) die ik heb gelezen stel ik het steeds uit haha. Mensen die 2 euro bieden op iets van 20 euro boeien me denk ik niet zoveel, dan zeg ik gewoon nee. Maargoed, m’n vraag is: hebben jullie nog tips? Waar moet je bijvoorbeeld op letten of verkopen jullie bijvoorbeeld nooit aan mensen uit een bepaald land ofzo? Ik heb eigenlijk nog nooit iets online verkocht, ook niet op Marktplaats ofzo.

3 likes

Dankje! En echt een hele domme vraag, maar hoe verzend je alles? :sweat_smile: Hebben jullie heel veel dozen liggen ofzo of koop je die gewoon ergens en bereken je dat door in de prijs?

2 likes

Ik koop nooit dozen. Ik gebruik wel eens doosjes waar ik zelf iets in heb ontvangen, gebruik vaak een plastic tas, soms een A4 envelop (koop je voor weinig geld bij de action), soms van dat dikkere bruine inpakpapier.

Ik gebruik iig nooit een vuilniszak want die vind ik altijd vreselijk stinken en ik wil niet het risico lopen dat mijn koper een stinkend product ontvangt.

Verkopen gaat idd bijna altijd gewoon goed, je leest hier natuurlijk alleen de slechte(re) ervaringen. Niemand komt hier om te posten hoeveel succesverhalen diegene heeft

4 likes

Bedankt iedereen! Ik ga straks maar eens even m’n kast uitpluizen en foto’s van alles maken :blush:

1 like

Ik ben ook overgehaald, durfde ook nooit iets via vinted te doen. Maar ik heb zo veel kleding ongedragen liggen waarvan een deel naar Oekraïne/andere instanties is gegaan. Maar ik wil van sommige dingetjes echt wel wat centjes terug ‘verdienen’