Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Waarom hebben mensen geen geduld? Er is vandaag al 2* gevraagd of ik haar pakketje al heb afgegeven bij het pakketpunt :roll_eyes:
Raad maar in welk land ze woont.

2 likes

:fr:

7 likes

Even spuien.

Krijg de laatste tijd vaak iets binnen met vlekken, echt vieze bruine vlekken. Ik snap het niet? Zie je het zelf niet of heb je echt schijt?

Dan koop ik vaak nieuw zonder prijskaartje, krijg ik vervolgens verwassen kleren binnen met een vlek? Als het niet nieuw is waarom zeg je dan nieuw zonder prijskaartje??

Ook iets binnengekregen wat nog zeiknat was van het wassen waardoor de stof helemaal stug en hard is geworden omdat het niet goed is opgedroogd(was ook nieuw zonder prijskaartje)

Ook al 2 keer gehad dat ik het verkeerde binnen heb gekregen dus labels omgewisseld, hoe moeilijk is het om dat even goed te controlen? Zeker uit Frankrijk als iemand het pas na een week opstuurt überhaupt kan ik er echt saggo van worden.

Allemaal uit Frankrijk trouwens deze verhalen, terwijl ik eerst juist veel positieve ervaringen had. Gewoon even pech gehad denk ik lol.
Vind het gewoon zo jammer en dom dat mensen niet gewoon eerlijk zijn.

edit: heb ook voor het eerst een 3 sterrenreview gegeven, normaal voel ik me daar echt rot om omdat ik het dan zielig vind maar was er nu even klaar mee :grimacing:

7 likes

Ik koop echt niet uit Frankrijk, puur omdat het ver weg is, lang duurt en ik niet kan communiceren met die mensen als het moet. Nu na jouw ervaring ga ik dat ook niet aanpassen😅

3 likes

Dingen uit Frankrijk zijn er altijd eerder dan dingen uit Nederland.
Nederlanders vragen echt de hoofdprijs voor Zara kleding.
Ik koop alleen nog maar dingen via Vinted. Vind het echt een uitkomst.

8 likes

Toen ik nog in Frankrijk woonde kocht ik bijna alles via Vinted, en ik ben echt verbaasd over de negatieve verhalen over Franse kopers/verkopers hier. Mijn ervaringen zijn juist het tegenovergestelde. En inderdaad, Nederlanders vragen altijd de hoofdprijs voor goedkope kleding heb ik het gevoel.
Waar ik nu woon is geen Vinted, ik mis het echt.

7 likes

Wie weet wat nu echt merken zijn van goede kwaliteit? Ik wil wat meer van mijn kleding via vinted kopen maar heb dan het liefst wel goede materialen en pasvormen. Ik zoek nu vaak op Natan, Caroline Biss, en dat soort dingen. Ik heb een beetje een formele stijl, ook voor werk moet ik wat netter. Op zich heb ik al wel wat leuke dingen gekocht maar echt geweldig is het nog niet…

1 like

Nederland is met verzenden inderdaad drama. Heb nu een paar dingen uit Nederland gekocht maar het verzendlabel wordt niet eens gedownload terwijl ze dan zeggen ja stuur het morgen op, en dan vervolgens dagen niet meer online komen :thinking:

Ook vaak annulering vanuit Nederland.
Had 2 dagen geleden een vest gekocht en ze zou het de volgende dag opsturen. De dag erna zei ze ja het wordt toch morgen want dan ben ik in de buurt van een dhlpunt, nja prima geen haast.
Krijg ik gisteravond een bericht dat ze de bestelling heeft geannuleerd. Reden: ik wil niet verkopen vanwege covid( dat is de enige reden die jou geen negatieve review opleverd ), verder geen berichtje niks.
Nog gevraagd wat er nou precies was maar niks meer gehoord. Snap dat echt niet

4 likes

Ik vind soms ook dat mensen echt heel veel eisend zijn met goedkope kleding. Foto’s van labels, aanfoto, mouwen opmeten etc

7 likes

Ik moest lachen om deze foto’s

16 likes

Ik heb iets gratis op Marktplaats gezet wat enorm in de weg staat maar waar ik makkelijk nog 50 euro voor had kunnen krijgen en nu zijn ze al veel te laat. Zo raar en ondankbaar.

3 likes

Dat heb ik altijd als ik iets gratis weggeef. Zo onbeschoft

1 like

Ja ik heb gewoon niks meer van deze persoon gehoord.

Volgende keer vraag ik er gewoon een tientje voor en als iemand dan op komt dagen zeg ik dat ze het mee mogen nemen.

5 likes

Kan iemand ff de marktplaats etiquette toelichten? Ik heb een stoel online staan voor 75 EU (nieuwprijs 199 EU) en hij stuurt me een bericht “ik wil het wel kopen voor 30”
Moet ik hier serieus op reageren?!

Als je het niet kwijt wilt reageer je niet toch? MP is op vraag en aanbod, dus vanwaar je verontwaardiging? Ze kunnen het altijd proberen toch ?

1 like

Geen verontwaardiging ik vraag me af of ik op een bericht moet reageren of dat ik het kan negeren
Ik wil het verkopen ja maar niet voor 30 :sweat_smile:

1 like

Dan zou ik dat zeggen :grin:

6 likes

Iemand hoeft mijn broek niet meer omdat ik niet binnen 5 uur antwoord, nadat ik wel heel snel op al haar eerste vragen antwoord gaf. ‘Nu heeft ze er geen goed gevoel meer bij’. Sorry dat ik ook nog een leven buiten vinted heb. Dat snapt ze wel maar nu 'klink ik gelijk ook heel onaardig en vinted is er toch juist om aardig te zijn? ’

Veel succes, ik wens je veel geduld. De meeste mensen geven niet zo snel antwoord.

17 likes

hahaha wat, vinted is er om aardig te zijn? Weet ze wel welke app ze gebruikt?

zo irritant die ongeduldige mensen. Heb dit weekend ook nog iemand geblockt die op een gegeven moment een vraagteken ging sturen toen ik niet binnen zoveel uur haar bod had geaccepteerd. Ga weg hoor.

4 likes

Ik wil ook wel een positieve ervaring delen. Ik had iets verkocht, maar zat in quarantaine ivm corona. Dus had berichtje gestuurd met excuses en uitgelegd dat het wst langer zou duren. Kreeg superlief berichtje terug en nu heb ik het eindelijk kunnen versturen en heb 5 sterren gehad.

18 likes