Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Heb het uiteindelijk aan iemand gegeven die een hele grote chocoladereep gaf en heel dankbaar was. Zo fijn.

13 likes

Ik had ook een fijne ervaring voor een keer. Gewoon verkocht voor vraagprijs. Met dhl verzonden en meteen goedgekeurd en alle sterren.

1 like

Ik vind het toch wonderlijk dat mijn meest gedragen schoenen, als eerste weg zijn. Mijn mooie, nauwelijks gedragen Toms laarsjes blijven maar staan.

En ik heb nu iemand die met PostNL wil verzenden. Dat vind ik irritant, want dan moet ik het voorschieten haha.

Ik zit eraan te denken om ook wat dingen via Vinted te gaan verkopen, want nu hangt het maar in m’n kast en trek ik het toch niet aan. Maar door alle horrorverhalen (lees eigenlijk vooral verhalen over oplichting, kopers die doen alsof er iets anders in zat etc. En gedoe met Frankrijk, maar soms ook weer niet) die ik heb gelezen stel ik het steeds uit haha. Mensen die 2 euro bieden op iets van 20 euro boeien me denk ik niet zoveel, dan zeg ik gewoon nee. Maargoed, m’n vraag is: hebben jullie nog tips? Waar moet je bijvoorbeeld op letten of verkopen jullie bijvoorbeeld nooit aan mensen uit een bepaald land ofzo? Ik heb eigenlijk nog nooit iets online verkocht, ook niet op Marktplaats ofzo.

3 likes

Dankje! En echt een hele domme vraag, maar hoe verzend je alles? :sweat_smile: Hebben jullie heel veel dozen liggen ofzo of koop je die gewoon ergens en bereken je dat door in de prijs?

2 likes

Ik koop nooit dozen. Ik gebruik wel eens doosjes waar ik zelf iets in heb ontvangen, gebruik vaak een plastic tas, soms een A4 envelop (koop je voor weinig geld bij de action), soms van dat dikkere bruine inpakpapier.

Ik gebruik iig nooit een vuilniszak want die vind ik altijd vreselijk stinken en ik wil niet het risico lopen dat mijn koper een stinkend product ontvangt.

Verkopen gaat idd bijna altijd gewoon goed, je leest hier natuurlijk alleen de slechte(re) ervaringen. Niemand komt hier om te posten hoeveel succesverhalen diegene heeft

4 likes

Bedankt iedereen! Ik ga straks maar eens even m’n kast uitpluizen en foto’s van alles maken :blush:

1 like

Ik ben ook overgehaald, durfde ook nooit iets via vinted te doen. Maar ik heb zo veel kleding ongedragen liggen waarvan een deel naar Oekraïne/andere instanties is gegaan. Maar ik wil van sommige dingetjes echt wel wat centjes terug ‘verdienen’

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je ziet in de Vinted app dat je het pakketje hebt opgestuurd? Heb vanochtend 3 pakketjes naar een dhl punt gebracht. Heb in m’n mail ook de verzendbewijzen maar bij Vinted zie ik dit niet terug.

Bij dhl duurt dat meestal wel een paar uur. Als je zelf een mailtje hebt gehad komt het 100% goed!

2 likes

Ik heb alles geĂŒpload, nu maar wachten haha. Er zijn wel al een paar items door meerdere mensen gefavoriet. Laatste domme vraag, beloofd: waarom doen mensen dat? Om in de gaten te houden of je de prijs verlaagt ofzo?

Edit: woohoo heb m’n eerste item verkocht!

9 likes

Ja kan. Ik heb zelf dingen gefavoriet die ik ‘wel leuk vind, maar niet perse wil hebben’. Of misschien willen ze het aan iemand laten zien, dan is het makkelijker terug te vinden als het bij je favorieten staat.

5 likes

Ik denk er altijd nog over na. Dus dan favoriet ik iets en kijk ik later dan nog naar terug of ik het echt wil kopen.

7 likes

Ik heb wel eens dat ik een specifiek item zoek voor een feestje, bijvoorbeeld rode hakken. Dan favoriet ik alle rode hakken die aan mijn eisen voldoen en kan ik later heel makkelijk een keuze maken als ik alles bij elkaar zie.

5 likes

Ha, ik heb iets gratis af te halen op marktplaats staan, en ik krijg een reactie of ik ook mn gedragen sokken verkoop?! heb ik per ongeluk marktplaats codetaal gebruikt ofzo?

6 likes

Gevalletje niet geschoten is altijd mis :stuck_out_tongue_winking_eye: Toen ik nog kleding verkocht via Marktplaats (voor Vinted) kreeg ik echt vaak dit soort creepy berichten, zet er nu alleen nog meubels op haha

2 likes

Ha ja maar het was iets in de doe het zelf categorie? Nouja bijzonder

2 likes

Wel lekker makkelijk geld verdienen toch? :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik vind het stom dat als ik iets diezelfde dag al heb verstuurd en diegene heeft het de volgende dag al, er geen review van af kan.

2 likes

Al voor de 3e keer deze week iets ontvangen wat zogenaamd van “Zara” is maar gewoon namaak is of van AliExpress komt, en het was geen 5 euro. Vind het zo triest dat mensen liegen daarover om maar te kunnen verkopen. Ben echt beetje pissed erover

3 likes