Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je ziet in de Vinted app dat je het pakketje hebt opgestuurd? Heb vanochtend 3 pakketjes naar een dhl punt gebracht. Heb in m’n mail ook de verzendbewijzen maar bij Vinted zie ik dit niet terug.

Bij dhl duurt dat meestal wel een paar uur. Als je zelf een mailtje hebt gehad komt het 100% goed!

2 likes

Ik heb alles geüpload, nu maar wachten haha. Er zijn wel al een paar items door meerdere mensen gefavoriet. Laatste domme vraag, beloofd: waarom doen mensen dat? Om in de gaten te houden of je de prijs verlaagt ofzo?

Edit: woohoo heb m’n eerste item verkocht!

9 likes

Ja kan. Ik heb zelf dingen gefavoriet die ik ‘wel leuk vind, maar niet perse wil hebben’. Of misschien willen ze het aan iemand laten zien, dan is het makkelijker terug te vinden als het bij je favorieten staat.

5 likes

Ik denk er altijd nog over na. Dus dan favoriet ik iets en kijk ik later dan nog naar terug of ik het echt wil kopen.

7 likes

Ik heb wel eens dat ik een specifiek item zoek voor een feestje, bijvoorbeeld rode hakken. Dan favoriet ik alle rode hakken die aan mijn eisen voldoen en kan ik later heel makkelijk een keuze maken als ik alles bij elkaar zie.

5 likes

Ha, ik heb iets gratis af te halen op marktplaats staan, en ik krijg een reactie of ik ook mn gedragen sokken verkoop?! heb ik per ongeluk marktplaats codetaal gebruikt ofzo?

6 likes

Gevalletje niet geschoten is altijd mis :stuck_out_tongue_winking_eye: Toen ik nog kleding verkocht via Marktplaats (voor Vinted) kreeg ik echt vaak dit soort creepy berichten, zet er nu alleen nog meubels op haha

2 likes

Ha ja maar het was iets in de doe het zelf categorie? Nouja bijzonder

2 likes

Wel lekker makkelijk geld verdienen toch? :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik vind het stom dat als ik iets diezelfde dag al heb verstuurd en diegene heeft het de volgende dag al, er geen review van af kan.

2 likes

Al voor de 3e keer deze week iets ontvangen wat zogenaamd van “Zara” is maar gewoon namaak is of van AliExpress komt, en het was geen 5 euro. Vind het zo triest dat mensen liegen daarover om maar te kunnen verkopen. Ben echt beetje pissed erover…

3 likes

Wat aso! Hadden de dan ook het merklabel van de foto’s afgelaten enzo?

3x ook… Echt vaak.
Vind sowieso dat mensen altijd nog veel vragen voor Zara dingen op vinted.

3 likes

Ja geen labels op foto inderdaad, bedacht me net dat ik daar voortaan maar om moet vragen. Is gewoon echt kut als je 25 euro betaald voor een kimono van AliExpress van 100% polyester😞

1 like

Kun je je geld dan niet terugkrijgen? Of gaat Vinted daar alleen streng mee om als het echt designeritems zijn die nep blijken te zijn? :frowning:

3 likes

Ja dacht ik ook nog aan maar denk inderdaad alleen bij echte merkkleding.
Ze zei natuurlijk dat als ik niet tevreden was ik het retour kon sturen maar dat is 10,50 naar Frankrijk :expressionless:

1 like

Ik zou uit principe overwegen om toch dat kledingstuk terug te sturen naar Frankrijk, zou het zo’n berekenend persoon echt niet gunnen dat ze geld krijgt terwijl ze gewoon de boel misleid.

1 like

Ja zo denk ik eigenlijk ook wel. Ik ga er nog heel even over nadenken!

1 like

Ik vind het eigenlijk best raar hoe slecht het geregeld is met retourzendingen.
Ik zou het logisch vinden dat je bijv een label kan kopen voor dezelfde prijs als dat je verzendkosten hebt betaald en het daarmee retour kan sturen. Vind dat de verkoper echt teveel in z’n voordeel staat hiermee.

Aan de andere kant krijg je dan misschien dat iedereen alles maar retour gaat sturen omdat ze het toch niet leuk vinden ofzo. Maar lijkt me dat daar wel onderscheid in gemaakt kan worden.

8 likes

Iets retour sturen omdat je het niet leuk vindt of het niet past vind ik ook echt wel iets anders dan wanneer de verkoper je iets verkoopt onder valse voorwendselen, of iets dat kapot is of als de verkoper een fout maakt.
Daar wordt nu geen onderscheid in gemaakt en dat zou wel moeten vind ik.

15 likes