Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Zo irritant als mensen iets willen ophalen, zelf een specifieke tijd aangeven en dan niet op tijd komen. Zit hier met m’n goeie gedrag al bijna drie kwartier te wachten. En deze vrouw woont letterlijk bij mij om de hoek hè :melting_face:

Edit: Ze komt eraan. Had de wekker nog verkeerd staan ivm de zomertijd zegt ze :confused:

Edit 2: Ze was echt super aardig, dus nu voel ik me schuldig over de rant van eerder, oeps.

5 likes

Ik had wat spullen op een plaatselijke FB weggeefhoek gezet. Binnen 10 minuten 5 reacties dus dacht mooi! Nummer 1 reageert na twee dagen nog niet (had na een dag en vandaag nog een herinnering eronder gezet). Dus dan naar nummer twee die ‘kan deze hele week niet’.

Nu nummer drie een bericht gestuurd en hoop dat die wel reageert/kan. Snap niet waarom mensen reageren als je toch niet kan/niet reageert. Wou eigenlijk nog wat dingen erop zetten maar denk dat ik het toch maar naar de kringloop breng.

1 like

Maar echt! Het lijkt soms echt alleen maar reageren om het reageren. Heb nu de nummer drie gisteren een bericht gestuurd. Die krijgt zo nog een herinnering want ze kan inderdaad op andere berichten wel reageren met ‘graag’. En anders gaat het morgen naar de kringloop.

2 likes

Ik weet niet of je aan beetje drukke weg woont. Maar zie ook vaak voor huis staan met briefje gratis. Of op Facebook groep, staat daar x en x.

Ik zou het zelf wel weghalen na een dag als niet opgehaald is.

Een van de buren legt bij de voordeur altijd de gratis pakketjes neer met naam. Hoeven ze niet te wachten, ook wel slim. Is wel vaak klein (kleding).

2 likes

Dat durf ik hier niet zo goed.

We hebben wel een soort weggeef bak staan in het complex zelf (daar dump ik nu al steeds boeken). Maar er zijn ook nogal wat mensen die op alles en iedereen letten, als ik het dan neerzet zelfs met een briefje heb ik dan denk ik vrij snel de woningbouw of die mensen aan de deur staan of ik mijn troep wel wil opruimen. Dat heb ik al eens gehad omdat ik een biertje had laten kletteren in de gemeenschappelijke hal en volgens een zeer woeste vrouw ‘expres’ niet goed had opgeruimd. Mooie saga was dat. En weet nog steeds niet hoe ze wist dat ik het was want heb die vrouw toen echt niet gezien.

3 likes

Dat maakt het wel ingewikkelder inderdaad. Dan zou ik het ook niet snel doen.

Dit is vaak een huisregel van die groepen, om te voorkomen dat mensen hele boekwerken typen over dat hun goudvis is overleden en dat zij daarom heel graag je schemerlamp willen hebben. Dat is namelijk ook irritant haha.

9 likes

Zo stom! Ik heb twee jurken verkocht, maar heb niet goed gekeken ofzo en zie nu dat ik 1 verkeerde heb verzonden pff shit! Via vinted trouwens en nog niet eerder meegemaakt. Iemand al eens meegemaakt en hoe heb je dit opgelost?

Ja en volgens mij is het ook zo’n standaard reactie op fb. Net als ‘loot graag mee’.

Ik heb 1x geprobeerd iets gratis weg te geven via fb. De enige die daar op reageerde was iemand die op dat moment zwanger was en alle ins en outs over dr zwangerschap met me deelde. Het waren voor haaf alleen allemaal redenen om niet te komen. Na 4x afzeggen heb ik maar gezegd dat t niet meer beschikbaar was. Doei

3 likes

Terug laten sturen op jouw kosten en weer correct opsturen

2 likes

Gaat dit goed? Ik heb nog nooit iets via Mondial Relay ontvangen. Maar hij lijkt in een rondje te gaan?

3 likes

Volgens mij wel hoor. Als ik tracking open van mondial relay zie ik altijd ook dat soort meldingen maar dan elke keer andere plaats erbij. Dus hij gaat denk ik van DC naar DC.

Ja duurt altijd lang bij mij en van hub naar hub idd. Kwam altijd goed tot nu toe.

Oh oke! Nou, ben benieuwd :slight_smile:

2 likes

Tjonge jonge of ik bij een shirtje van €3 even van arm naar arm wil meten, de lengte wil meten en ook nog even de okselgaten wil meten. Nou voor €3 eigenlijk niet nee :joy:

11 likes

En vervolgens nooit meer wat horen. Heel irritant.

1 like

Hoe werkt dat terugsturen bij niet ophalen na 14? Dagen eigenlijk? Wie neemt daar het initiatief toe? En is het in de praktijk echt zo streng?

1 like

Dat gaat automatisch door de koeriersdienst en als je even belt naar het ophaalpunt kunnen ze het wel weg leggen zodat het niet terug gaat.

1 like

Een vest vol met dierenharen op vinted zetten. Maar er dan ook nog een detailfoto van maken. :persevere: Wel blij dat ik het zag, want anders had ik hem gekocht.

1 like

Ik dacht dat het een kroket was in eerste instantie haha.

20 likes