Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Bij ons op het dorp zit sinds kort een Mondial punt. Nu heb ik een probleem met een Fransoos (mijn schuld, ik heb 2 verschillende schoenen opgestuurd) en hebben we kunnen regelen dat ik de juiste schoen naar haar stuur en zij de foute schoen terug naar mij.
Maar ik kan mijn pakketje naar haar (vis Mondial dus) wel bij de punt in het dorp wegbrengen, maar haar verzending naar mij met Mondial kan ik alleen ophalen bij een punt 20 km hier vandaan?! Ik kon die in mijn dorp geen eens kiezen, stond niet op de lijst. Dat is gek toch?

Ja dit heb ik ook gehad. Degene kwam het pakket niet zelf terug brengen en toen heeft het pakketpunt contact met haar opgenomen omdat ze aan de hand van het pakket dat ze ‘over’ hadden konden beredeneren naar wie het dan was gegaan. En toen na 1.5 week is ze toch nog teruggekomen en kon ik mijn pakket alsnog ophalen. Dus ik zou zeker snel langsgaan!

Lol je meent het

5 likes

Nou ik heb ook m’n eerste “wil je het voor veel minder kwijt” berichtje gehad: of ik iets van €15 voor €3,50 wil verkopen. Zou echt nooit in me opkomen om zoiets te sturen maar dat ligt vast aan mij want volgens mij is dat vrij normaal op Vinted haha. Het is ook nog eens nieuw met prijskaartjes (originele prijs toen ik het kocht was €69).

4 likes

ik had laatste zo’n brutale trol, biedt de helft en zegt erbij: voor deze prijs mag je het vandaag op de post doen

hahahah okkkkk meid nee.

11 likes

Ik heb een hondenrugzak te koop staan waar ik alle maten etc bij heb staan krijg ik een berichtje met de vraag hoeveel liter de rugzak is? :thinking:
Euh weet ik veel.

1 like

Ja maar een rugzak waar een hond in kan met de maten erbij en het max gewicht wat heb je dan aan de liters?

Hihi ja echt speciaal gemaakt voor een hond tot 10 kilo in te vervoeren.
Dus vandaar dat ik zoi iets heb van ik heb elke afmeting erbij staan maar liters dat weet ik niet en kan ik ook niet terugvinden ergens haha.

1 like

Begin mei sneakers gekocht via vinted. Krijg ik een ‘verzendlabel’ met alleen mijn adres. Nergens ook een verbetering van vinted dat het verzonden is en wat de verwachte levertijd is.
Wel de vraag of ik het ontvangen heb.

Verkoper reageert niet meer en zie nergens mogelijkheden voor annuleren of melding maken. Iemand tips?

1 like

Dit is niet perse hoopvol
 :grimacing:

2 likes

Huh ik snap het niet helemaal. Is er ooit een melding geweest dat de bestelling is verzonden? Zo nee, waarom vraagt Vinted dan of je het hebt ontvangen? Of heeft zij misschien handmatig ingevoerd dat ze het verzonden heeft?

Ik zou in ieder geval op het itje rechtsboven klikken en dan help en Vinted een berichtje sturen, dan zien zij vast wel dat dit niks meer gaat worden en kunnen ze het annuleren.

2 likes

Dat vond ik dus ook zo gek, geen melding verder van vinted. Maar dan zal zij dat idd misschien handmatig hebben ingevoerd. Ik ga idd even de klantenservice benaderen. Had bij dat ‘verzendlabel’ al een gek gevoel. Wat zegt een verzendlabel nou als letterlijk alleen mijn adres zichtbaar is

Oh nog niet gezien, niet betrouwbaar idd! Gelukkig kun je bij vinted niet makkelijk écht worden opgelicht!

1 like

Geen Veja’s toevallig?

2 likes

Ik snap mensen die bundels aanvragen en vervolgens niks meer laten horen echt niet. Ga je eerst moeite doen om alles te selecteren, je ziet de prijs en denkt blijkbaar ja dit wil ik en klikt op aanvragen. En vervolgens is het forever stil.

6 likes

De klassieke Vans

Er kan echt van alles spelen in een mensenleven waardoor een Vinted dingetje op de achtergrond verdwijnt. En je hebt er gewoon ook lomperiken tussenzitten.
Als je je bij zoiets gaat zitten afvragen waarom, kun je je net zo goed afvragen waarom een bepaalde koe in een bepaald weiland op een bepaalde plek een koeienvlaai achterlaat en niet tien meter verderop.

Ik denk weleens, als je je hier druk om gaat maken (bijvoorbeeld laatst werd iemand geĂŻrriteerd omdat iemand een bod over een bundel deed), zou je er dan wel aan beginnen?

5 likes

Als iemand een bundel aanvraagt en ik reageer 1 minuut later om het te bevestigen en vervolgens hoor ik niks meer dan is dat gewoon raar vind ik. Ik lig er niet wakker van maar ik snap het gewoon oprecht niet vandaar m’n post/ergernis.

8 likes

Ook irritant: iemand doet een lager bod op een item dat te koop staat, ik accepteer het direct en vervolgens, niks.

4 likes

Voor mij is een bundel aanmaken net zo iets als iets in mijn mandje ( webshop ) leggen, en dan 2 weken erna nog is ( of niet ) komen kijken
 ik ben er dus ook schuldig aan.

En het irriteert me dus ook niet als het bij mij gebeurd. Als iemand een bundel aanvraag weet ik al, 1 kans op de 5 dat ze het toch aankopen. Je kan jezelf best deze ingesteldheid aanleren

4 likes