Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Oh nog niet gezien, niet betrouwbaar idd! Gelukkig kun je bij vinted niet makkelijk écht worden opgelicht!

1 like

Geen Veja’s toevallig?

2 likes

Ik snap mensen die bundels aanvragen en vervolgens niks meer laten horen echt niet. Ga je eerst moeite doen om alles te selecteren, je ziet de prijs en denkt blijkbaar ja dit wil ik en klikt op aanvragen. En vervolgens is het forever stil.

6 likes

De klassieke Vans

Er kan echt van alles spelen in een mensenleven waardoor een Vinted dingetje op de achtergrond verdwijnt. En je hebt er gewoon ook lomperiken tussenzitten.
Als je je bij zoiets gaat zitten afvragen waarom, kun je je net zo goed afvragen waarom een bepaalde koe in een bepaald weiland op een bepaalde plek een koeienvlaai achterlaat en niet tien meter verderop.

Ik denk weleens, als je je hier druk om gaat maken (bijvoorbeeld laatst werd iemand geïrriteerd omdat iemand een bod over een bundel deed), zou je er dan wel aan beginnen?

5 likes

Als iemand een bundel aanvraagt en ik reageer 1 minuut later om het te bevestigen en vervolgens hoor ik niks meer dan is dat gewoon raar vind ik. Ik lig er niet wakker van maar ik snap het gewoon oprecht niet vandaar m’n post/ergernis.

8 likes

Ook irritant: iemand doet een lager bod op een item dat te koop staat, ik accepteer het direct en vervolgens, niks.

4 likes

Voor mij is een bundel aanmaken net zo iets als iets in mijn mandje ( webshop ) leggen, en dan 2 weken erna nog is ( of niet ) komen kijken… ik ben er dus ook schuldig aan.

En het irriteert me dus ook niet als het bij mij gebeurd. Als iemand een bundel aanvraag weet ik al, 1 kans op de 5 dat ze het toch aankopen. Je kan jezelf best deze ingesteldheid aanleren…

4 likes

Oke maar dan kan je de artikelen toch ook als favoriet opslaan in plaats van een bundel aanvragen gelijk? Ik doe het zelf in ieder geval echt alleen als ik het echt wil kopen. Daarbij zit er vaak ook iets bij waarop ik dan een bod krijg ondertussen en dan zit ik altijd in dubio want sommige mensen die een bundel aanvragen zijn dan teleurgesteld als ik het ondertussen heb verkocht en sommige hoor je dus misschien niks meer van.

3 likes

Soms doe ik het bv om het totaal bedrag van een bundle te weten te komen ( met korting ). Of soms heb ik ergens anders een betere deal gevonden en koop ik die bundle. Ik zou dus zeker niet op wachten en verkopen aan iemand anders als je de kans krijgt.

Iedereen is anders en denkt / shopt anders. Heeft 0 nut om te denken “ik doe het zo”…

2 likes

Ik ben ook schuldig aan jouw ergernis vrees ik. Zelfde als wat @Popje zegt; gewoon een beetje online shoppen.

Als mensen dit bij mij doen vind ik het dan ook prima maar ik ga niet iets vasthouden. Betalen=gereserveerd, verder heb je gewoon pech. :wink:

5 likes

Ik heb drie dagen geleden iets besteld en nu staat er ipv een klokje zo’n rood uitroepteken bij… wat is dit voor onheilspellends? :scream_cat: Of is het vooral een Reminder voor de verkoper?

afbeelding

1 like

Heb m’n eerste Vinted gedoe. Had wat voor m’n dochter gekocht, maak het open, zit er een gaatje in. Was vlakbij een drukknoopje en het viel niet mega erg op dus ik wilde het wel houden, maar we hadden afgesproken dat de verkopen dan de helft zou terugbetalen. Dus ik wilde vandaag dat pakje bij m’n dochter aandoen, zie ik ineens nog een groter gat op de mouw. Weer een berichtje met foto gestuurd. Zegt ze dat ik zelf gaten er in zit te maken en dat dat echt nog niet zo was?
Ze heeft wel een terugbetaling aangevraagd. Krijg ik nu mijn geld zonder dat ik dat pakje terug moet sturen? Want ik heb geen verzendlabel oid. En hoeveel sterren zouden jullie nog geven?

Foto van het gat

Dit is het gat op de mouw. Dat verkoop je toch niet.

2 likes

Mensen die zwaar beledigd zijn dat je een bod doet dat onder de vraagprijs ligt… ‘dit is mijn vraagprijs, kan je niet lezen’. Zo gek is dat toch niet om op Vinted een bod te doen dat lager ligt? Ikzelf heb hier mijn vraagprijzen op aangepast (iets hoger dan ik er uiteindelijk voor zou willen hebben)?

8 likes

Nee joh, ik vind dat iig ook niet gek! Zo doe ik het ook, als ik het voor 3€ ipv 6€ kan kopen waarom niet :raising_hand_woman:t3:. Ik pas m’n eigen prijzen daar ook op aan idd.

Prima dat je het niet voor minder wil verkopen, is je goed recht, maar om nou geïrriteerd te raken vind ik toch zo’n onzin :sweat_smile:

Ligt eraan of je een reëel bod doet. Zo vaak als iets voor 100 euro te koop staat dat mensen dan de helft of minder gaan bieden, vind dat echt aso. Maar goed, ik doe sowieso niet aan biedingen, die negeer ik :woman_shrugging:

4 likes

Dat staat er dan naast toch? Ik heb dat bij items die klaar liggen om opgehaald te worden

2 likes

Hebben jullie bij vinted wel eens problemen gehad met PostNL? Ik wacht op een pakket dat een week geleden verstuurd is. Onder tracking informatie op vinted staat alleen maar ‘shipment has been sorted’ maar heb geen PostNL track and trace. In de vinted app staat dat ik pas over 3 weken (!!) een probleem kan melden. Bij Homer of mondial relay weet ik dat het lang kan duren maar nu had ik juist PostNL gekozen omdat het om een duur kledingstuk gaat dat ik snel wilde hebben.

1 like

Die snappen het spelletje niet. En als je een keer een hele rare lage bieding krijgt, gewoon je wenkbrauwen even optrekken en deleten. Je gaat mensen toch niet opvoeden.

2 likes

Er stond niets (nieuws/extra) naast, maar volgens mij was het toch een reminder voor de verkoper om het op de post te doen want nu ze dat gedaan heeft is het weg!

1 like