Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Oke maar dan kan je de artikelen toch ook als favoriet opslaan in plaats van een bundel aanvragen gelijk? Ik doe het zelf in ieder geval echt alleen als ik het echt wil kopen. Daarbij zit er vaak ook iets bij waarop ik dan een bod krijg ondertussen en dan zit ik altijd in dubio want sommige mensen die een bundel aanvragen zijn dan teleurgesteld als ik het ondertussen heb verkocht en sommige hoor je dus misschien niks meer van.

3 likes

Soms doe ik het bv om het totaal bedrag van een bundle te weten te komen ( met korting ). Of soms heb ik ergens anders een betere deal gevonden en koop ik die bundle. Ik zou dus zeker niet op wachten en verkopen aan iemand anders als je de kans krijgt.

Iedereen is anders en denkt / shopt anders. Heeft 0 nut om te denken ā€œik doe het zoā€ā€¦

2 likes

Ik ben ook schuldig aan jouw ergernis vrees ik. Zelfde als wat @Popje zegt; gewoon een beetje online shoppen.

Als mensen dit bij mij doen vind ik het dan ook prima maar ik ga niet iets vasthouden. Betalen=gereserveerd, verder heb je gewoon pech. :wink:

5 likes

Ik heb drie dagen geleden iets besteld en nu staat er ipv een klokje zo’n rood uitroepteken bij… wat is dit voor onheilspellends? :scream_cat: Of is het vooral een Reminder voor de verkoper?

afbeelding

1 like

Heb m’n eerste Vinted gedoe. Had wat voor m’n dochter gekocht, maak het open, zit er een gaatje in. Was vlakbij een drukknoopje en het viel niet mega erg op dus ik wilde het wel houden, maar we hadden afgesproken dat de verkopen dan de helft zou terugbetalen. Dus ik wilde vandaag dat pakje bij m’n dochter aandoen, zie ik ineens nog een groter gat op de mouw. Weer een berichtje met foto gestuurd. Zegt ze dat ik zelf gaten er in zit te maken en dat dat echt nog niet zo was?
Ze heeft wel een terugbetaling aangevraagd. Krijg ik nu mijn geld zonder dat ik dat pakje terug moet sturen? Want ik heb geen verzendlabel oid. En hoeveel sterren zouden jullie nog geven?

Foto van het gat

Dit is het gat op de mouw. Dat verkoop je toch niet.

2 likes

Mensen die zwaar beledigd zijn dat je een bod doet dat onder de vraagprijs ligt… ā€˜dit is mijn vraagprijs, kan je niet lezen’. Zo gek is dat toch niet om op Vinted een bod te doen dat lager ligt? Ikzelf heb hier mijn vraagprijzen op aangepast (iets hoger dan ik er uiteindelijk voor zou willen hebben)?

8 likes

Nee joh, ik vind dat iig ook niet gek! Zo doe ik het ook, als ik het voor 3€ ipv 6€ kan kopen waarom niet :raising_hand_woman:t3:. Ik pas m’n eigen prijzen daar ook op aan idd.

Prima dat je het niet voor minder wil verkopen, is je goed recht, maar om nou geĆÆrriteerd te raken vind ik toch zo’n onzin :sweat_smile:

Ligt eraan of je een reƫel bod doet. Zo vaak als iets voor 100 euro te koop staat dat mensen dan de helft of minder gaan bieden, vind dat echt aso. Maar goed, ik doe sowieso niet aan biedingen, die negeer ik :woman_shrugging:

4 likes

Dat staat er dan naast toch? Ik heb dat bij items die klaar liggen om opgehaald te worden

2 likes

Hebben jullie bij vinted wel eens problemen gehad met PostNL? Ik wacht op een pakket dat een week geleden verstuurd is. Onder tracking informatie op vinted staat alleen maar ā€˜shipment has been sorted’ maar heb geen PostNL track and trace. In de vinted app staat dat ik pas over 3 weken (!!) een probleem kan melden. Bij Homer of mondial relay weet ik dat het lang kan duren maar nu had ik juist PostNL gekozen omdat het om een duur kledingstuk gaat dat ik snel wilde hebben.

1 like

Die snappen het spelletje niet. En als je een keer een hele rare lage bieding krijgt, gewoon je wenkbrauwen even optrekken en deleten. Je gaat mensen toch niet opvoeden.

2 likes

Er stond niets (nieuws/extra) naast, maar volgens mij was het toch een reminder voor de verkoper om het op de post te doen want nu ze dat gedaan heeft is het weg!

1 like

Mensen die gaan reserveren als ik een bod heb gedaan. Zoals eerder vermeld maak ik wel eens een bundel aan en doe dan een bod. Vind het dan lief maar irritant als mensen dan gelijk de items reserveren zonder dat we contact hebben gehad. Zo voorbarig en een beetje dwingend. Vaak koop ik het dan alsnog omdat ik me dan schuldig voel.

En tijdens het typen besef ik dat dat misschien de opzet van die persoon ook wel is haha

1 like

Ook maar weer een interpretatie hĆØ. Waarom meteen van het slechte uitgaan.

2 likes

Als iemand 9 dagen over verzenden heeft gedaan omdat ze niet kon printen, en dan 10 sec na de melding dat de bestelling als bezorgd is gemarkeerd stuurt: ā€œHey heb je ā€˜m binnen?ā€

6 likes

Daarom ook het woord misschien hĆØ

6 likes

Dat je het als dwingend ervaart bedoel ik.

3 likes

Natuurlijk is dat ingevuld door mij, dat is hoe ik dat ervaar.

2 likes

Ik heb sandalen te koop staat die nog nieuw zijn voor € 65,00. Iemand bood zo’n week geleden 50, ik accepteerde deze. Niks meer gehoord. Doet diegene net weer een bod van 35. Dus ik zeg ā€œik had je bod van 50 geaccepteerd, toch? Dus voor dat bedrag mag je ze overnemen.ā€

Zegt ze ā€œde schoenen zijn niet nieuw en aan de zool zijn ze ook versletenā€ en biedt vervolgens nog een keer 5 euro lager. Haha wat een mafkees?

6 likes

Hm ik heb per ongeluk een fout gemaakt bij een item (twee dingen verwisseld) dus ik heb de koper aangeboden het terug te sturen en dan zal ik haar retourkosten vergoeden. Maar nu reageert ze al vijf dagen niet meer. Hopelijk hoor ik snel wat want het is toch een beetje stom voor alle partijen zo. En het leek mij wel een nette oplossing zo