Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Het duurt sowieso ook eeuwen voordat je iets weet want ze gaan eerst een onderzoek starten(wat nog nooit iets heeft opgeleverd), en dhl is heel sloom met reageren. En na een maand kan je het pas aangeven dus kan maar zo 2 maanden duren.

En dan krijg je van de €100 maar €20 vergoed? Jeeeemig

1 like

Officieel wel maar ik heb geen idee of Vinted misschien nog wat aanvult… hoop gewoon heel erg dat het uiteindelijk toch nog ergens opduikt!

1 like

Ik heb nu 2 keer iets gekocht via vinted en wil zelf ook iets proberen te verkopen. Heb er iets van 6 paar schoenen op gezet die nog heel netjes zijn, maar nog niets verkocht. Wel zie ik dat mensen het opslaan maar wat kan ik doen om echt te gaan verkopen?

Gewoon wachten.

Je zou ook via een bericht een prijsverlaging kunnen sturen

2 likes

Ik zorg ervoor dat mijn vraagprijs hoger ligt dan ik ervoor wil hebben. Als iemand hem dan opslaat stuur ik een berichtje met een prijsverlaging idd

3 likes

Soms kijk ik tussen reviews van anderen en nu kwam ik toch iets tegen… waarom zou je iemand daarvoor een slechtere review geven? :joy:

9 likes

Hahahah. Zie sowieso heel vaak rare reviews, iemand 2 sterren geven en dan zeggen de broek paste niet mja kan jij niks aan doen ….

1 like

Dit taalgebruik vind ik meer iets van de bekende Glitterplaatjes-insta.

3 likes

Pff zo’n meid had een blazer van me gekocht. Bleek dus achteraf dat er een vlek in zat (heel stom, oprecht niet gezien) dus dat zegt ze tegen mij. Ik bied mijn excuses aan en bied haar het volledige bedrag terug aan en dat weigert ze omdat ze de blazer wel zou wassen. Gaat ze vervolgens alsnog een slechte review achterlaten :tired_face:. Accepteer dan gewoon dat geld terug :expressionless:

3 likes

Ik ben mijn sneakercollectie aan het verkopen (sommige zijn bijna 20 jaar oud dus ja soms niet de beste kwaliteit meer maar nog best prima/voor verzamelaars etc etc). Maar nu gaat er iemand NADAT hij ze heeft gekocht 100 vragen stellen over gebreken en waar de ā€˜flaws’ dan zitten… Alles staat gewoon in de beschrijving en op de foto’s :’). Heb zo’n gevoel dat dit dan nog een staartje gaat krijgen als hij dan wanneer ze aankomen toch nog iets ā€˜ontdekt’ :confounded:

Edit: hoe schrijf ik eerst gebreken op en wist ik daarna het woord voor gebreken niet meer en zeg ik flaws goedemorgen zeg

In zo’n geval zou ik lekker de door Vinted automatisch aangemaakte 1 ster review accepteren en de koop annuleren. Alleen al het vooruitzicht van achteraf gezeur is het mijns inziens niet waard.

Ik heb eens een dure zonnebril aangeboden voor een fijn prijsje. Gewoon omdat ik ā€˜m zelf al tweedehands had aangeschaft, er op uitgekeken was en iemand ook een leuk koopje gunde. Ging een potentieel geĆÆnteresseerde koper ook allemaal van die vragen stellen. Of er echt geen krassen op zaten, allerlei afmetingen vragen, op een bijna agressieve toon nog 10 foto’s verlangen.

Heb haar geblokkeerd en ā€˜m prompt verkocht aan iemand die er erg blij mee was, zoals ik had gehoopt!

5 likes

Sta op het punt dat maar te doen. Hij heeft wel voor namelijk positieve reviews maar ook een aantal ā€˜wilt het product niet maar weigert dit terug te sturen’ opmerkingen :smiling_face_with_tear:. Dus misschien maar beter voor mijn eigen gemoedsrust

2 likes

Je kan de koop ook annuleren en aanklikken ā€œin overeenkomst met de koperā€ en dan krijg je geen automatische 1 ster.

4 likes

Heb voor m’n dochter super leuke glittervans gekocht maar de verkoper stuurt ze maar niet op. Vorige week vrijdag gekocht en ze heeft al 3 keer gezegd het op de post te doen. Baal zo, want kan die schoenen verder niet meer vinden.

Weet iemand na hoeveel dagen de koop wordt geannuleerd? Of als ik zelf annuleer, krijg ik dan al m’n geld terug?

1 like

Je kan het (beide partijen) sowieso annuleren zolang het niet verzonden is.
& dan krijg je bij mijn weten alles terug idd

4 likes

Iemand heeft vanacht een bundel aangevraagd van 255 incl bundelkorting en vervolgens gevraagd of ze het voor 90 mag hebben :see_no_evil:

1 like

Duurt iets van een ruime week.

1 like

Als iemand het verzendlabel al heeft gedownload kan het wel 11 dagen duren ofzo. Anders maximaal een week

3 likes

Ah dat is echt vervelend voor je vriend, maar snap het aan de andere kant ook wel weer. Er zijn zoveel mensen die niks meer laten horen dat de kans groot is dat diegene waarschijnlijk dacht dat het niks meer zou worden.

7 likes