Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb voor het eerst wat gekocht via marktplaats, heeft ze afgelopen vrijdag ochtend op de post gedaan. Hoort dan toch zaterdag aan te komen? Of bezorgen ze vrijdag niet met Pinksteren? Was trouwens geen pakket, maar een envelopje. Nu ben ik bang dat ik opgelicht ben, of maak ik me te druk? :sweat_smile:

2 likes

Ohh gelukkig maar!

Had net iemand uit NL 4 sterren gegeven omdat er wat vlekjes in het jurkje zaten, maar erbij gezet dat het snel verzonden was en dat ze er in de was goed uit waren gegaan. Geeft ze me gelijk 3 sterren terug met de tekst “prima”. Echt beetje triest vind ik dat

1 like

Oh ze heeft nu de 3 sterren veranderd in 4 lol, stom gedoe

2 likes

Meh, had een hele goede aankoop gedaan vond ik, zat me er helemaal op te verheugen, aankoop geannuleerd. Zo jammer :frowning:

Uggh mijn bestelde pakketje is na een maand nog niet aangekomen. Vinted zegt dan; bevestig of je je pakketje hebt ontvangen. Dus ik bevestig dat ik die niet heb ontvangen met de vraag of ze uit willen zoeken waar die is. Is de verkoper weer helemaal ontsteld waarom ik dat niet via haar doe, ja ik doe ook alleen maar wat me opgedragen wordt

1 like

Ja dat is bij marktplaats geloof ik ook zo!

Drie dagen geleden allerlei vragen gekregen over een jurkje dat ik verkoop. Ik netjes antwoord op gegeven (maten, precieze kleuren etc). Daarna niks meer gehoord, helemaal prima want blijkbaar wil je het dan niet kopen. Vlak erna kocht iemand het meteen, en heb ik het ook gelijk op de post gedaan.
Krijg ik nu van de eerste vragensteller een heel bericht dat ze zo baalt dat ze het niet meer kan kopen, of ik de eerdere koop niet kan annuleren (door aan te geven dat ik toch zie dat hij kapot is ofzo) en hem dan alsnog aan haar wil verkopen :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Nikes verkocht via Restocks (was niet mijn bedoeling om schoenen te resellen maar ik vond ze toch niet zo leuk om te houden en te dragen, ik had ze ook daar gekocht dus kon ze niet retourneren) maar het blijkt dat ze vertragingen hebben in hun uitbetalingen en dat het nu 15 werkdagen duurt i.p.v. 5… De 15 werkdagen zijn inmiddels verstreken en natuurlijk nog niet mijn geld ontvangen. :roll_eyes:

1 like

Ga Dhl vanaf nu echt uitzetten. Heb weer 4 dingen die mislopen, waaronder een bundel van 100 euro. Denk dat ze in totaal al wel 20 pakketten hebben kwijt gemaakt de afgelopen 2 maanden, ben er helemaal klaar mee, krijg er echt stress van.

Mondial ups dpd nog nooit iets misgegaan, al moeten ze 3 landen en 6 sorteercentra door. Dhl letterlijk 1 en dan nog fucken ze het op.

1 like

Ah ik juist bij Mondial, mooi jurkje verkocht en nu is ie voor eeuwig verdwenen zo zonde. Ik kreeg tot €25 vergoed stond er (hij was goedkoper) maar wat gebeurt er dan bij zoiets als een bundel van €100? Krijg je dan wel ook je geld? Het maakt mij nogal terughoudend om dingen van meer dan €25 te kopen of verkopen

6 likes

Nou er staat dus tot 20 euro vergoed. Soms vult Vinted nog wel wat aan maar bij deze van 100 euro ben ik echt bang eerlijk gezegd. Ook zo zonde van al die kleren pff

Het duurt sowieso ook eeuwen voordat je iets weet want ze gaan eerst een onderzoek starten(wat nog nooit iets heeft opgeleverd), en dhl is heel sloom met reageren. En na een maand kan je het pas aangeven dus kan maar zo 2 maanden duren.

En dan krijg je van de €100 maar €20 vergoed? Jeeeemig

1 like

Officieel wel maar ik heb geen idee of Vinted misschien nog wat aanvult… hoop gewoon heel erg dat het uiteindelijk toch nog ergens opduikt!

1 like

Ik heb nu 2 keer iets gekocht via vinted en wil zelf ook iets proberen te verkopen. Heb er iets van 6 paar schoenen op gezet die nog heel netjes zijn, maar nog niets verkocht. Wel zie ik dat mensen het opslaan maar wat kan ik doen om echt te gaan verkopen?

Gewoon wachten.

Je zou ook via een bericht een prijsverlaging kunnen sturen

2 likes

Ik zorg ervoor dat mijn vraagprijs hoger ligt dan ik ervoor wil hebben. Als iemand hem dan opslaat stuur ik een berichtje met een prijsverlaging idd

3 likes

Soms kijk ik tussen reviews van anderen en nu kwam ik toch iets tegen… waarom zou je iemand daarvoor een slechtere review geven? :joy:

9 likes

Hahahah. Zie sowieso heel vaak rare reviews, iemand 2 sterren geven en dan zeggen de broek paste niet mja kan jij niks aan doen ….

1 like