Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Dit taalgebruik vind ik meer iets van de bekende Glitterplaatjes-insta.

3 likes

Pff zo’n meid had een blazer van me gekocht. Bleek dus achteraf dat er een vlek in zat (heel stom, oprecht niet gezien) dus dat zegt ze tegen mij. Ik bied mijn excuses aan en bied haar het volledige bedrag terug aan en dat weigert ze omdat ze de blazer wel zou wassen. Gaat ze vervolgens alsnog een slechte review achterlaten :tired_face:. Accepteer dan gewoon dat geld terug :expressionless:

3 likes

Ik ben mijn sneakercollectie aan het verkopen (sommige zijn bijna 20 jaar oud dus ja soms niet de beste kwaliteit meer maar nog best prima/voor verzamelaars etc etc). Maar nu gaat er iemand NADAT hij ze heeft gekocht 100 vragen stellen over gebreken en waar de ‘flaws’ dan zitten
 Alles staat gewoon in de beschrijving en op de foto’s :’). Heb zo’n gevoel dat dit dan nog een staartje gaat krijgen als hij dan wanneer ze aankomen toch nog iets ‘ontdekt’ :confounded:

Edit: hoe schrijf ik eerst gebreken op en wist ik daarna het woord voor gebreken niet meer en zeg ik flaws goedemorgen zeg

In zo’n geval zou ik lekker de door Vinted automatisch aangemaakte 1 ster review accepteren en de koop annuleren. Alleen al het vooruitzicht van achteraf gezeur is het mijns inziens niet waard.

Ik heb eens een dure zonnebril aangeboden voor een fijn prijsje. Gewoon omdat ik ‘m zelf al tweedehands had aangeschaft, er op uitgekeken was en iemand ook een leuk koopje gunde. Ging een potentieel geïnteresseerde koper ook allemaal van die vragen stellen. Of er echt geen krassen op zaten, allerlei afmetingen vragen, op een bijna agressieve toon nog 10 foto’s verlangen.

Heb haar geblokkeerd en ‘m prompt verkocht aan iemand die er erg blij mee was, zoals ik had gehoopt!

5 likes

Sta op het punt dat maar te doen. Hij heeft wel voor namelijk positieve reviews maar ook een aantal ‘wilt het product niet maar weigert dit terug te sturen’ opmerkingen :smiling_face_with_tear:. Dus misschien maar beter voor mijn eigen gemoedsrust

2 likes

Je kan de koop ook annuleren en aanklikken “in overeenkomst met de koper” en dan krijg je geen automatische 1 ster.

4 likes

Heb voor m’n dochter super leuke glittervans gekocht maar de verkoper stuurt ze maar niet op. Vorige week vrijdag gekocht en ze heeft al 3 keer gezegd het op de post te doen. Baal zo, want kan die schoenen verder niet meer vinden.

Weet iemand na hoeveel dagen de koop wordt geannuleerd? Of als ik zelf annuleer, krijg ik dan al m’n geld terug?

1 like

Je kan het (beide partijen) sowieso annuleren zolang het niet verzonden is.
& dan krijg je bij mijn weten alles terug idd

4 likes

Iemand heeft vanacht een bundel aangevraagd van 255 incl bundelkorting en vervolgens gevraagd of ze het voor 90 mag hebben :see_no_evil:

1 like

Duurt iets van een ruime week.

1 like

Als iemand het verzendlabel al heeft gedownload kan het wel 11 dagen duren ofzo. Anders maximaal een week

3 likes

Ah dat is echt vervelend voor je vriend, maar snap het aan de andere kant ook wel weer. Er zijn zoveel mensen die niks meer laten horen dat de kans groot is dat diegene waarschijnlijk dacht dat het niks meer zou worden.

7 likes

Ja ik zou ook echt balen hoor, probeerde het meer een beetje in te vullen voor de verkoper. Hopelijk kom je het snel weer ergens tegen!

Als verkoper zou ik ook geen 24 uur wachten. Als iemand interesse heeft wil ik het zo snel mogelijk afhandelen, als er dan uren overheen gaan terwijl in deze tijd iedereen heel veel op zijn telefoon zit de hele dag, en er komt tussendoor iemand anders die ook interesse heeft en direct kan betalen dan ga ik daar ook voor. Misschien zou ik persoonlijk nog een reactie sturen naar de eerste koper met een ‘deadline’ en dat ik het anders aan iemand anders verkoop. En als die reactie dan uitblijft dan is het jammer.

Maar ja, het is wel zuur als je zelf de koper bent die dan iets misloopt.

13 likes

Een koper op Vinted heeft mondial relay als verzendmethode gekozen, maar nou ligt het pakket al meer dan een week bij het punt waar ik het heb afgegeven. Ben benieuwd of het ooit in Frankrijk aan gaat komen. :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik vind nog geen akkoord / overeenstemming hebben over de prijs nog geen deal

Maar goed. Ik wilde verder geen discussie aangaan of je “aanvallen” hiermee haha, maar ik wilde dit nog kwijt. Van beide kanten snap ik het wel en ik denk dat het er ook gewoon bij hoort op Marktplaats en dergelijke.

15 likes

Als je een kledingstuk verkoopt op Vinted, maar de maat valt kleiner of groter uit dan wat er in het label staat, zetten jullie dat dan alleen in de omschrijving of selecteren jullie dan ook een andere maat bij het artikel zelf?

Ik had een keer een bandshirt verkocht en in de omschrijving gezet dat het klein uitviel en het beter geschikt was voor een maat S of XS dan een M. De koper had echter de omschrijving niet (goed?) gelezen en ze paste het dus niet toen ze het ontving. Ze had me gelukkig geen negatieve review achtergelaten, maar ik vond het ergens wel zonde dat het kledingstuk helemaal naar Spanje werd verstuurd en vervolgens niet gedragen kon worden door de nieuwe eigenaar :sweat_smile:

1 like

Ik zet het dan inderdaad alleen in de beschrijving. Ik zoek vaak kleding van merken die ik al draag, dus dan weet ik al hoe het valt en ga ik op zoek naar de specifieke maat die ik wil hebben.

3 likes

Ik selecteer de maat die op het label staat en in de beschrijving zet ik erbij of de maat groter/kleiner uitvalt dan op het label.

3 likes

Ik ook de maat volgens het merk en in de omschrijving zet ik er dan bij dat ik het groot of kleiner vind vallen. Omdat ik zelf vaak op specifieke merken zoek (bv voor de kinderen) en dan op de maat die ze op dat moment van dat merk dragen of de volgende maat bv. Dus dan weet ik al dat het vaak anders valt en nu goed is voor hun zeg maar.

3 likes