Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb tegen beter weten in iets op Marktplaats gezet en erger me kapot aan hoe een koper nu communiceert. “Ik kom het morgen ophalen voor XX euro”, “Ik wil nog je adres”.

Hoeveel moeite is het om te vragen “Zou ik het morgen kunnen ophalen?” en “Wat is uw adres?”. Ik kan morgen niet eens. En die commanderende manier van communiceren hangt me de keel uit.

23 likes

Eergisteren heeft iemand mijn vinted pakketje opgehaald, is steeds online (plaatst zelf advertenties en heeft bij iemand anders wel een review neergezet). Hoe lastig is het dan om even onze transactie ook af te ronden. Hij heeft nog tot vanavond anders wordt het automatisch goedgekeurd maar als deze persoon een uur voordat dat afloopt gaat zeuren dan ga ik gillen.

1 like

Ik handel echt alleen maar met mensen op Marktplaats die volzinnen kunnen schrijven en beleefd zijn. Tot nu toe ook het minste gezeik mee. Soms duurt het dan maar wat langer voor ik wat verkocht heb hoor.

13 likes

Ik heb iets heel raars bij Vinted.

Ik heb een trui verkocht, verstuurd en was ook afgeleverd. Volgens vinted is het pakketje ook afgehaald en goedgekeurd (heb het geld ook al ontvangen). Nu is alleen het pakketje weer bij mij bezorgd. Zo raar

Heeft iemand dit al eens gehad?

1 like

Ja, heb ik ook ooit gehad. Destijds de koper een berichtje gestuurd, maar nooit wat van gehoord.

2 likes

Ik ook laatst. Koper reageerde verder ook niet meer toen ik vroeg of ze haar geld al terug had.
Dus nu heb ik en de schoenen en het geld.
Probeer ze gewoon opnieuw te verkopen :sweat_smile:

5 likes

@Speurneus dank jullie wel voor de reacties! Nou top, dan ga ik hem gewoon weer opnieuw verkopen haha

Heb nu iemand die de helft biedt op iets en dan zeg ik nee, en dan vraagt diegene of we het (grote) verschil zullen delen. Haha nee wat denk je zelf

1 like

Haha ik had laatst iemand die 100 vragen ging stellen over een blouse, en ook telkens joehoe ging zeggen als ik even niet reageerde, want ze ‘wilde hem zoooo graag1!!!111!11!’. Toen was alles beantwoord en ging ze ook nog laag bieden 3x??? Wtf meid wil je het graag of niet.

7 likes

Hahaha zo irritant en dan na al die moeite nog skeer doen ook

3 likes

Same! Vorige week heb ik een jurk voor de tweede keer verkocht.

1 like

Dit doe ik ook idd. Gewoon afwachten totdat iemand reageert met een fatsoenlijk verhaal

Ik heb donderdagavond rond 22.00 iets verkocht.
Vrijdag gewerkt. Krijg ik net een berichtje: “ik heb betaald wilt u verzenden? Bedankt.”
:face_with_raised_eyebrow:

Op zich niet gek toch, twee dagen later :stuck_out_tongue:

7 likes

Nouja donderdag kun je niet echt meetellen toch?

3 likes

Ik probeer zelf vaak even te reageren met wanneer ik het op de post doe om dit soort irritante berichtjes voor te zijn

4 likes

Ze vond het ontzettend bizar dat ik zo onvriendelijk was. Misschien was ik dat ook wel.
Ik heb de koop ontbonden, daar heb ik toch helemaal geen zin in, dat gedram.

Ja ik ook, zeg altijd gelijk na de koop wanneer ik het kan verzenden, ook nooit vragen of gezeur daardoor.

5 likes

Zoo irritant dat Vinted alleen punten laat zien als ze open zijn, ga ook nooit meer op zaterdagavond een bod doen want kan nu wss pas op maandag het juiste pakketpunt kiezen aka betalen. Vet lullig voor de verkoper

4 likes

Oh huh, wist niet dat dit een ding is. Good to know!

3 likes