Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik zoek van sommige kledingstukken een specifieke maat en filter daar ook op, omdat ik weet hoe het kledingstuk/het merk valt, dus ik heb zelf altijd graag dat de maat van het label ingevuld wordt (eventueel een toelichting in de beschrijving is natuurlijk fijn en kan geen kwaad).
Ik zou het heel vervelend vinden als ik iets koop en er in het label een andere maat zou staan dan ingevuld was, want dan past het dus niet. Of zou ik het niet eens zien omdat het eruit gefilterd wordt.

4 likes

Kunnen jullie nog aangepaste verzending kiezen bij de verzendopties? Ik zie alleen nog maar klein/middel/groot staan, en de 4e optie (aangepaste verzending) waar je zelf een bedrag kunt invullen is weg.

1 like

Ik heb twee grote dingen op marktplaats staan, reactie van persoon die het wilde kopen en ik een afspraak mee heb: krijg ik wel hulp?
:thinking::thinking::thinking:ja dat is niet echt mijn probleem of je het kan tillen of niet. Heb altijd spijt dat ik dan al mijn adres heb gestuurd en dat die mensen weten waar ik woon.

1 like

Ik weet niet hoe groot die dingen zijn en hoe lastig het is, maar als je echt absoluut niet mee wilt/kunt helpen om het in de auto te krijgen vind ik het wel normaal om dat erbij te zetten in de advertentie, ook al is het niet jouw probleem.

Ik zou nooit ergens in mijn eentje aankomen met de verwachting dat mensen wel helpen om een heel hoekbankstel in de verhuisvrachtwagen te krijgen trouwens hoor. Maar als het om een licht kastje of zo vind ik een beetje helpen niet heel raar.
Edit: ‘krijg ik wel hulp?’ is trouwens ook een rare onbeschofte opmerking op die manier

5 likes

Ja dat is ook zo hoor!

En die vrouw :sweat_smile: sommige mensen…

1 like

Zo heb ik toen we vorig jaar gingen verhuizen een kledingkast voor bijna niks weggedaan. De kast stond op zolder en paste niet door het trapgat. Wij waren al verhuisd, dus er was geen gereedschap meer aanwezig in huis.

Netjes aangegeven bij de advertentie dat hij 2 verdiepingen naar beneden moet en uit elkaar, dat er 2 man voor nodig is, ik niet kon helpen met sjouwen en zelfs wat voor soort schroeven erin zaten en dat ze zelf gereedschap mee moesten nemen. Met afspreken nog een keer gestuurd van neem iemand mee, hij moet uit elkaar deze en deze schroeven zitten erin.

Komt er een vrouw aan die zelf immobiel was, met een man die ze ervoor gevraagd had. In een kleine auto en zonder gereedschap. Man wist van niks was alleen gevraagd om te rijden. Heb ik uiteindelijk nog mee staan sjouwen, nadat ik 40 minuten heb gewacht in een leeg huis tot de beste man terug was met gereedschap.

2 likes

Ik heb dat dus ook gehad, de dag voor de oplevering, kast zou de nieuwe eigenaar overnemen, maar last minute ‘toch maar niet’.
Dus ik in alle wanhoop dat ding op gratis afhalen gezet, echt zonde want een mooie grote Pax kast.
Komt er een pipo langs om 'm op te halen. Is hij te hoog?? Ik heb dat heel duidelijk in de omschrijving gezet. Zo dom ook.
Gelukkig had ik daarna nog wel iemand die 'm kon ophalen en uit elkaar halen enzo, maar dikke stress hier…

Heb soms ook wel het idee dat hoe goedkoper het is, hoe nonchalanter mensen erin zijn en dus niet goed lezen ofzo?

5 likes

Wij hebben dit ook een keer gehad met een glazen terrarium. Mijn vriend had aangegeven dat je echt met twee mensen moet tillen, maar die man kwam alleen. Nou vooruit, hij mee tillen, maar die man wilde dat ding perse op de achterbank zetten. Hier was het duidelijk te groot voor, maar nee via de kofferbak wilde hij niet ondanks dat mijn vriend aan bleef dringen dat dat beter zou gaan.

En ja hoor, toch doorduwen op de achterbank en PATS, glas kapot. :smiling_face_with_tear:

4 likes

Wat een nachtmerrie! Heeft die koper uiteindelijk wel betaald voor het terrarium?

2 likes

Ja, hij had al betaald haha

3 likes

Ik heb zojuist een blouse opgehaald, via Vinted gekocht. Ik maakte de verpakking open en de stank van kattezeik kwam me tegemoet. Echt zo intens goor. Had m buiten gelegd maar hij stinkt zo dat ik m in de wasmachine heb gegooid. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd want dit is echt zo smerig. :face_vomiting:

4 likes

Oh wat goor!!! :nauseated_face:

Ik had een jurkje via Vinted gekocht voor m’n kind, was maar 2€ maar zitten gele vlekken in. Nu heb ik dus aangegeven dat er een probleem is maar de verkoopster reageert gewoon al 3 dagen niet :woman_shrugging:t3:. Kijk het is maar 2€ (+4€ verzendkosten) maar vind het gewoon niet netjes.

Ik heb tegen beter weten in iets op Marktplaats gezet en erger me kapot aan hoe een koper nu communiceert. “Ik kom het morgen ophalen voor XX euro”, “Ik wil nog je adres”.

Hoeveel moeite is het om te vragen “Zou ik het morgen kunnen ophalen?” en “Wat is uw adres?”. Ik kan morgen niet eens. En die commanderende manier van communiceren hangt me de keel uit.

23 likes

Eergisteren heeft iemand mijn vinted pakketje opgehaald, is steeds online (plaatst zelf advertenties en heeft bij iemand anders wel een review neergezet). Hoe lastig is het dan om even onze transactie ook af te ronden. Hij heeft nog tot vanavond anders wordt het automatisch goedgekeurd maar als deze persoon een uur voordat dat afloopt gaat zeuren dan ga ik gillen.

1 like

Ik handel echt alleen maar met mensen op Marktplaats die volzinnen kunnen schrijven en beleefd zijn. Tot nu toe ook het minste gezeik mee. Soms duurt het dan maar wat langer voor ik wat verkocht heb hoor.

13 likes

Ik heb iets heel raars bij Vinted.

Ik heb een trui verkocht, verstuurd en was ook afgeleverd. Volgens vinted is het pakketje ook afgehaald en goedgekeurd (heb het geld ook al ontvangen). Nu is alleen het pakketje weer bij mij bezorgd. Zo raar

Heeft iemand dit al eens gehad?

1 like

Ja, heb ik ook ooit gehad. Destijds de koper een berichtje gestuurd, maar nooit wat van gehoord.

2 likes

Ik ook laatst. Koper reageerde verder ook niet meer toen ik vroeg of ze haar geld al terug had.
Dus nu heb ik en de schoenen en het geld.
Probeer ze gewoon opnieuw te verkopen :sweat_smile:

5 likes

@Speurneus dank jullie wel voor de reacties! Nou top, dan ga ik hem gewoon weer opnieuw verkopen haha