Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Is het kledingstuk niet uit het pakketje gegaan? Weet niet hoe het verpakt was?

2 likes

Is heel lelijk bij Vinted, maar als verkopende partij trek je altijd aan het kortste eind. Fijn als je koper bent, iets minder fijn als verkoper😕

Nou dat klopt ook niet helemaal toch, als je als koper iets aankrijgt dat niet overeenkomt met de omschrijving (bv verkeerde maat of een helemaal verkeerd item) dan moet je als koper de verzendkosten om het terug te sturen betalen volgens Vinted.

2 likes

Nee ik had zelfs speciale zakjes gekocht :sob: het is ook niet alsof er een trein overheen is gereden, maar er zitten haaltjes in. 100% heeft ze die gewoon zelf gemaakt.

Wat is er aan de hand met Vinted. Krijg constant het zelfde artikel, maar dan door 5 verschillende verkopers aangeboden met allemaal dezelfde foto. Als ik zoek op een bepaald merk ofzo.

1 like

Toevallig ook heel goedkoop? Dan kunnen het ook oplichters zijn

Wel steeds iets goedkoper dan de vorige verkoper. Maar nu al dagen lang dezelfde rok, en daarvoor weer van een ander merk een paar sandalen.

Samenvatting

5 likes

Had gister een super mooi jurkje gekocht, ze zou ‘m vanmiddag verzenden, krijg ik net een berichtje: “ah sorry vind het echt heel kut om te zeggen maar ik kan het jurkje niet verkopen… mijn zus wil hem houden sorry… ik kan hem annuleren”

:smiling_face_with_tear:

Wat is er gebeurd precies?

4 likes

Mag ik weer even klagen over mensen die 1-1,5 euro gaan proberen af te dingen op een item van een paar euro? Echt doe normaal… als het om een duurder item (10+) gaat snap ik het wel, maar is die ene euro het gedoe echt waard?

Ik ben vrij principieel dus ik weiger altijd maar irritant genoeg kopen ze het dan dus ook niet :roll_eyes:

3 likes

Ik heb vandaag iets verkocht dat via Homerr verzonden moet worden. Klopt het dat er niks in of op de doos geplakt hoeft te worden?

Als het binnen Nederland verstuurd wordt hoeft dat niet inderdaad!

4 likes

Bij mij moet je niet zijn voor advies. Die troela van mij heeft haar geld terug gekregen.

1 like

Ook niet echt advies, volgens mij wordt het pas opgelost als een van de twee toegeeft? En vaak heb ik dan geen zin voor zoveel drama en een slechte review voor een paar euro en geef ik dan maar bij. In zulke gevallen heb je voor mijn gevoel geen poot om op te staan bij Vinted.

6 likes

Nee, de verzendkosten betaal je dan niet!

Maar dat gedoe herken ik hoor. Vaak ook alleen al de toon die iemand daan aanslaat.

2 likes

Misschien is dat de kopersbescherming die ze eraf bieden? Probeer ik ook wel es :sweat_smile:

2 likes

Meh heb nu iets kuts wat ik nog niet eerder heb gehad. Vriend heeft zaterdag pakket in ups kluis gebracht, nu is het pakket kwijt en beweren ze dat hij nooit in de kluis is gestopt. Heb ook geen bevestiging gekregen(gebeurd heel vaak helaas) dus heb geen poot om op te staan… zal ik de bestelling nu zelf moeten annuleren? Ik wil echt geen 1 sterrenreview voor dit :pleading_face:

1 like

Ik heb laatst ook binnen 3 dagen de terugbetaling al gekregen terwijl ik ‘m pas een week later retour kon sturen ivm vakantie. Vinted bleef me toen wel berichtjes sturen dat ze me niet waren vergeten en dat ik het moest laten zien als ik ‘m had verstuurd.

2 likes

Ugh mn mondial Relay pakket is aan de andere kant van het land afgeleverd. Er staat nu wel
“pakje ingescand in verkeerd afhaalpunt”, maar hoop zo dat het niet terug naar Frankrijk gaat🥶

Ik heb dat ook wel eens gehad en ik weet niet meer of ik dat punt toen had gebeld of dat het vanzelf was gebeurd, maar het is toen bij dat punt opnieuw ingescand, verzonden en op het juiste punt bezorgd. Wel irritant natuurlijk.

1 like