Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Homer! Ja ik hoop ergens dat het ook nog komt maar ik moest het uiterlijk de 20e als ‘vermist’ opgeven, anders kreeg ik sowieso mijn geld niet terug.

3 likes

Of ze heeft het omgeruild met haar eigen afgeragde exemplaar en expres een goeie mooie gekocht om zo gratis een nieuwe te krijgen. Ben ik slecht dat ik dit denk of zou dit waar kunnen zijn?

6 likes

Dit dacht ik ook eerlijk gezegd.

4 likes

Heb je zelf nog foto’s als bewijs van de staat? Misschien dat dat helpt?

1 like

Ja, maar denk niet dat dat helpt? Zij zegt dat het vies en kapot is aangekomen, dan kan ik wel een foto hebben van eerder maar dat zegt natuurlijk niets over of dat kledingstuk voor of na bezorging is mishandeld.

Is het kledingstuk niet uit het pakketje gegaan? Weet niet hoe het verpakt was?

2 likes

Is heel lelijk bij Vinted, maar als verkopende partij trek je altijd aan het kortste eind. Fijn als je koper bent, iets minder fijn als verkoper😕

Nou dat klopt ook niet helemaal toch, als je als koper iets aankrijgt dat niet overeenkomt met de omschrijving (bv verkeerde maat of een helemaal verkeerd item) dan moet je als koper de verzendkosten om het terug te sturen betalen volgens Vinted.

2 likes

Nee ik had zelfs speciale zakjes gekocht :sob: het is ook niet alsof er een trein overheen is gereden, maar er zitten haaltjes in. 100% heeft ze die gewoon zelf gemaakt.

Wat is er aan de hand met Vinted. Krijg constant het zelfde artikel, maar dan door 5 verschillende verkopers aangeboden met allemaal dezelfde foto. Als ik zoek op een bepaald merk ofzo.

1 like

Toevallig ook heel goedkoop? Dan kunnen het ook oplichters zijn

Wel steeds iets goedkoper dan de vorige verkoper. Maar nu al dagen lang dezelfde rok, en daarvoor weer van een ander merk een paar sandalen.

Samenvatting

5 likes

Had gister een super mooi jurkje gekocht, ze zou ‘m vanmiddag verzenden, krijg ik net een berichtje: “ah sorry vind het echt heel kut om te zeggen maar ik kan het jurkje niet verkopen… mijn zus wil hem houden sorry… ik kan hem annuleren”

:smiling_face_with_tear:

Wat is er gebeurd precies?

4 likes

Mag ik weer even klagen over mensen die 1-1,5 euro gaan proberen af te dingen op een item van een paar euro? Echt doe normaal… als het om een duurder item (10+) gaat snap ik het wel, maar is die ene euro het gedoe echt waard?

Ik ben vrij principieel dus ik weiger altijd maar irritant genoeg kopen ze het dan dus ook niet :roll_eyes:

3 likes

Ik heb vandaag iets verkocht dat via Homerr verzonden moet worden. Klopt het dat er niks in of op de doos geplakt hoeft te worden?

Als het binnen Nederland verstuurd wordt hoeft dat niet inderdaad!

4 likes

Bij mij moet je niet zijn voor advies. Die troela van mij heeft haar geld terug gekregen.

1 like

Ook niet echt advies, volgens mij wordt het pas opgelost als een van de twee toegeeft? En vaak heb ik dan geen zin voor zoveel drama en een slechte review voor een paar euro en geef ik dan maar bij. In zulke gevallen heb je voor mijn gevoel geen poot om op te staan bij Vinted.

6 likes

Nee, de verzendkosten betaal je dan niet!

Maar dat gedoe herken ik hoor. Vaak ook alleen al de toon die iemand daan aanslaat.

2 likes