Marktplaats/Vinted

UPS en PostNL kun je inderdaad niet uitvinken als verzendoptie, dit kun je alleen doen bij de andere verzendopties. Dit zijn de duurdere verzendopties en ik heb zelf nooit gehad dat iemand hiervoor koos. Homerr hoef je niet zelf te printen en bij DHL kan ik er soms voor kiezen om het label door het pakketpunt te laten printen.

1 like

Ik moet Homerr juist wel altijd printen :sweat_smile: DHL de laatste tijd gelukkig altijd een digitaal label.

M’n pakketje is donderdag door DPD bij het afhaalpunt bezorgd en de koper heeft het nog niet opgehaald. Ik wil niet ongeduldig doen en weet dat ze ook automatisch meldingen van Vinted krijgt dus ik heb haar nog geen berichtje erover gestuurd, maar aangezien ze na vandaag nog maar 3 dagen heeft om het op te halen wil ik eigenlijk morgen wel iets gaan sturen. Doen jullie dat weleens, of sturen jullie gewoon niks en hopen jullie dat de koper het binnen 7 dagen ophaalt? Ze heeft die automatische Vinted meldingen sowieso gezien want ze is elke dag online geweest

Ik stuur niks. Je weet niet waarom iemand het nog niet heeft opgehaald en ik zou me er zelf aan storen als ik hierover een bericht zou krijgen. Bij mij zijn niet alle pakketpunten in de buurt en sommige zijn al vroeg dicht, dan heb je niet altijd de kans om het direct te halen.

6 likes

Homer naar het buitenland moet ik ook printen. Binnenland niet. DHL is nu gelukkig ook digitaal.

1 like

Ik heb bij Vinted bijna alle verzendmethoden (behalve mondial relay) aangevinkt. Ik heb nu al voor de tweede keer deze week dat iemand niet alle opties krijgt als diegene iets van me wil kopen. De eerste keer zag diegene alleen UPS en Homerr en nu iemand die alleen Homerr als optie krijgt. Iemand enig idee hoe dat kan? De Vinted klantenservice is echt onmogelijk te bereiken.

Het kan zijn dat de desbetreffende punten bij diegene tijdelijk gesloten zijn. Ik heb dat zelf namelijk ook wel eens gehad toen ik iets wilde kopen. Mijn punt had toen vakantie stop.

1 like

Ik heb nu ook alleen Homerr als optie als ik iets wil kopen, ik denk dat er iets van een storing is. Afgelopen dagen kon ik ook al nooit Dhl meer kiezen, heel raar.

2 likes

@InternetExplorer ja dat was ook mijn eerste ingeving maar mn tweede koper gaf iig aan dat dat niet het geval is.

@MACkroket ah dat zou zuur zijn. Hopelijk is het snel opgelost dan!

3 likes

Heeft iemand ervaring met een groot pakket versturen? Ik heb een popup tent verkocht, maar krijg ineens geen pakketdienst meer te zien en moet het zelf regelen.
Het moet naar Frankrijk.
Qua gewicht zit het goed, maar max afmeting is groter (overal staat 100x50x50cm, maar het is rond dus groter dan 100x50).

Ik had een pakketje verstuurd via Homer, maar de koper heeft het niet opgehaald. Ik heb het geld al wel van Vinted gehad. Hoe gaat het nu verder? Want ik krijg m’n pakketje dan ook terug volgens mij.

1 like

Hm. Eergister pakket opgehaald. Nog geen review gegeven alleen als ontvangen gemarkeerd. Krijg ik bericht:

Hi. Zou je een 5ster review kunnen geven zou fijn zijn. Dankje fijne avond! :blush:

Uhhh dat ging ik wel doen maar vind dit een beetje gek…

4 likes

Ja, bij mij werd hij gewoon teruggestuurd naar het Homerrpunt waar ik m had opgestuurd. Ik kon 'm gewoon ophalen op m’n eigen naam.

1 like

Ja maar wat gebeurt er met het geld? Moet ik dat weer terug betalen?

Oh nee, dat heb ik gewoon gekregen.

Ja voor mij doet dit af aan de ervaring dus als ik eerlijk ben haal ik er een punt af.
Is voor het eerst dat ik deze neiging heb hoor, meestal bedek ik dingetjes met de mantel der liefde. Maar dit vind ik echt onbeleefd.

7 likes

Waarom doet dit af aan je ervaring? Zou het zelf ook niet doen, maar het enige dat er is gebeurd is dat je een extra berichtje hebt gekregen. Is toch geen ramp

12 likes

Nouja omdat het me kostbare energie kost. En de formulering staat me tegen. Je kunt op een aardige manier vragen of op een kthnxbye manier.
Nee het is geen Tsjernobyl maar ik hecht aan goede manieren en een prettige bejegening.

7 likes

Hm oke ja is ook maar net hoe je het leest toch. Beetje zuur om daar een ster minder om te geven want ja eerlijk kost het je toch precies 0 extra energie.

10 likes

Ik vind het erg opdringerig en laat me even zelf bepalen hoeveel sterren ik je wil geven? Rustig doen hoor hahaha zou echt hetzelfde doen als @Nescio

19 likes