Ja precies dit speelt hier ook naast gezondheid een rol - die 5 dagen is gewoon soms te krap. Net als geld pas krijgen als de koper tevreden is. Dus daarom koop ik daar liever dan ik verkoop. Bespaart alleen maar een hoop frustratie voor iedereen.
vinted: je pakket is er
ik:
mondial relay: je pakket is er
ik:
mondial relay: je pakket ligt 12km verderop
ik:
vinted verkoper: bonjour je pakket is er xxx
ik:
Haha ik heb dat met een boek dat ik verkocht. Iemand had 5 euro lager geboden, en zei toen stik maar in die 5 euro…
Mensen zijn raar
Ja dat is zo’n ergernis! Net als claimen dat iets vintage is ondanks het gewoon vorig jaar bij de H&M lag.
Ik heb nu echt al 5+ mensen achter elkaar gehad die vragen om verzending bij een item op Marktplaats waar alleen ophalen staat. Waarom lezen mensen niet? Zo irritant. En dan daarvoor eerst nog allemaal vragen afvuren (wat ik normaal geen probleem vind).
Vinted noob hier. Ik heb zojuist van een Italiaanse verkoper een parfum gekocht. Krijg ik een melding dat de bestelling is geannuleerd, zij een negatieve review krijgt en ik mijn geld terug krijg.
Wat is er gebeurd? Heeft zij direct zelf geannuleerd? Ik kan ook niet meer terug naar de chat met haar.
Dat zou kunnen ja
Aaah ik heb net een paar dure schoenen verkocht en ook al weggebracht naar het pakketpunt en nu gaat diegene ineens belangrijke vragen stellen (over de pasvorm en maat etc)en krijg ik het spaans benauwd. Dit is echt een schoenenmerk waarvan je gewoon eerst moet passen wat je wilt en dan tweedhands gaat kopen. En niet op de bonnefooi
Dr. Martens
Sorry als diegene hier op het forum zit hahaha
Haha ik vind het bijzonder dat ze ze eerst koopt en dan vragen gaat stellen… Hoezo doe je dat daarna, dat is echt niet logisch!
Haha ja ik dus ook, dit is volgens mij een erg impulsieve aankoop.
Maar ik had ze al weggebracht dus kan er ook niks meer mee maar kreeg het even benauwd van het idee haha.
Kan een koper eigenlijk retourneren? In principe niet toch? (Tenzij er iets mis is/namaak o.i.d.). Kunnen kopers ook klagen zonder dat er echt iets mis is eigenlijk?
Nee klopt wat je zegt. Alleen als er iets niet goed is of verkeerd geadverteerd is.
Maar in principie is het gewoon eigen verantwoordelijkheid om iets te kopen qua maat etc dat is geen rede voor retour/geld terug volgens vinted.
Of je moet adverteren met schoenen maat 39 en op het label staat 38 maar je had daar geen foto ofzo van dan kan de koper wel zeggen dat ze dus niet passen omdat de maatvoering verkeerd stond
Vertrouwen jullie potentiële kopers met 0 reviews ook minder snel als ze iets willen kopen of letten jullie daar niet op?
Op Vinted trouwens
Ja absoluut. Maar doe er niet per se iets mee als het gewoon overkomt als een ‘first timer’ haha
Ligt eraan, als ze nieuwe artikelen verkopen vertrouw ik het niet
En als de kast leeg is?
Nee ook niet echt eigenlijk. Dan kijk ik wel eventjes verder.
Nouja eventjes verder kijken, dat heb je niet in de hand toch als zo’n iemand wat bij je koopt
Tenzij je het vervolgens annuleert maar dat kan niet zomaar
Maar hoe moet iemand dan reviews krijgen? Je moet toch ergens beginnen?
Haha ja vandaar m’n vraag, maar denk wel altijd van dit platform bestaat al zo lang, bijzonder dat iemand nog geen reviews heeft
Had net iemand die de hele tijd vage vragen bleef stellen dus toen ging ik naar 't profiel en zag ik 0 reviews en 0 items te koop. Dus ging twijfelen maar misschien onterecht.