Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Vrouw 1, idd boeiend die ene dag? En als je het toezegt aan iemand vind ik het wel netjes om je daaraan te houden, 1 dag niet reageren is niet echt raar ofzo. Anders moet je het niet toezeggen aan iemand en eerst vragen wanneer ze het kunnen komen halen omdat je er zsm vanaf wil en anders voor iemand anders gaat.

15 likes

Helemaal eens met lemongrab. Zou zeggen luister naar je sociale plichtgevoel, die klopt, je had het haar immers al toegezegd

3 likes

Vinted heeft de prijzen weggehaald en nu staat er alleen de all-in prijs met koperbescherming.

Ik vind dit vervelender dan ik eigenlijk zou willen.

1 like

Wat vind je er vervelend aan? Ik vond het juist altijd irritant dat je de kopersbescherming pas bij betaling zag dus ben blij met de update.

6 likes

Haha en wat heb je hiermee uiteindelijk gedaan?

2 likes

Onze posts zijn verzet maar mijn reactie is achtergebleven :joy: heb mevrouw 1 laten komen morgen

4 likes

Geen idee, vandaar ook m’n laatste opmerking. Misschien gewenning. Of het komt omdat ik veel bundels koop waardoor er niet elke keer kopersbescherming af gaat per artikel. Maar dan zou ik juist blij moeten zijn want dan is het uiteindelijk goedkoper.
Ik vrees dat het de niet ronde getallen zijn. :smiling_face_with_tear:

1 like

Ah hier kan ik me helaas wel in vinden :sweat_smile:.

3 likes

Ik heb net een verzendlabel aangemaakt (homerr) en tot 23 augustus om het te verzenden volgens de mail van Vinted.

Mensen die een item nieuw met prijskaartje voor de volledige verkoopprijs op Vinted zetten. Dan betaal je dus met verkoopbescherming + porto meer dan in de winkel? Wie koopt zoiets nou? Het is geen gewild en moeilijk te verkijgen item ofzo, je kunt het nog gewoon in de webshop kopen. Ik snap de logica niet

6 likes

Nee dit is echt een ergernis haha.
Of dat erbij staat: was nieuw 1500€! Dus vaste prijs (Bijv 900€ ofzo)!

Ja, leuk, maar dat was 1jr geleden en nu kan ik het NIEUW ook voor 1000€ kopen dus… eh. Leuk dat jij dat er voor betaald hebt :smiling_face_with_tear:?

2 likes

Haha ja of dat het ondertussen in de sale nieuw en met garantie/mogelijkheid tot retour al goedkoper is dan op Vinted. Zie ik ook heel vaak met bijv Zara kinderkleding, leuk dat jij er 15 euro voor betaald hebt maar het is én gebruikt én inmiddels is het in de winkel goedkoper. En dan alsnog verwachten dat iemand zo gek is om het te kopen

2 likes

Ik denk mensen die er niet perse direct van af willen? Maar vind dat ook altijd gaar of als er maar twee tientjes afgaan.

Heb wat dat betreft het idee dat ik bij Fransen vaak betere advertenties zie qua prijs.

1 like

Denk dat er daarom ook vaak geklaagd wordt over Fransen in dit topic, die zijn gewend veel lagere prijzen te betalen voor tweedehands.

2 likes

Ik heb iets via marktplaats verkocht en ze wil het morgen komen ophalen. Ik zo prima dat kan tussen 10:00-15:00 uur, kan je wel ongeveer een tijd aangeven?
Ja ik ben er morgen om 17:00 uur eeehm :joy: nu laat ze haar vader gelukkig om 15:00 uur komen.

1 like

Het is idd daar bezorgd waar ik bang voor was, dus morgen een lekkere autorit maken daar naar toe. :smiling_face_with_tear: Nouja, het is in elk geval érgens aangekomen!

1 like

Vind het echt gek om te merken hoe die verwachting op vinted opeens is dat iedereen iets binnen een dag of twee na aankoop verzendt. Ik heb nu afgelopen tijd een aantal dingen gekocht en dan stuurde mensen gelijk van “sorry ik ga het morgen verzenden!”, voor mij is het echt prima als het maar een keer komt, als ik iets snel wil dan koop ik het wel nieuw

12 likes

Ja herkenbaar! Ik stuur dan ook altijd terug dat ze niet hoeven te haasten en dat ik het vanzelf zie verschijnen.

Echt jammer, ik had een mooie blouse besteld en de verkoopster heeft per ongeluk twee pakketjes verwisseld, dus ik ontvang het verkeerde kledingstuk. Nu heeft de verkoopster gezegd dat ik het verkeerde mag houden en mijn geld terug krijg, prima oplossing, maar ik had liever de blouse gehad. Denk dat de andere koopster geen zin had in het gedoe van terugsturen etc.

1 like

Argh ik vind Homerr echt zo irritant. Heb ook het idee dat er steeds meer punten sluiten, dus heb er nu geen een meer op loop/fietsafstand.:frowning:

5 likes

Ja vinted is voor mij een soort aliexpress geworden qua verzenden. Ik zie het wel verschijnen. Vooral bij homerr of mondial relay dan gaan mensen het binnen 1 dag verzenden en dan is het alsnog 433 dagen onderweg :woman_shrugging:t3:

12 likes