Masterchef Australië

Mijn favoriete kookprogramma ooit is weer begonnen in Australië. Ik volg het online aangezien we in Nederland altijd achterlopen. Alleen al voor dit programma wil ik emigreren naar Australië.

MasterChef-Australia-24

4 likes

Jaaa ook mijn favoriet!
Ik vind het altijd zo raar dat werkelijk geen enkele andere Masterchef versie in de buurt komt van de sfeer en kwaliteit van Australië. Die uit de US en NL vind ik echt om te janken zo slecht.

3 likes

Dit is sowieso mijn favoriete kookwedstrijd! De jury is altijd zo lief :heart:

1 like

Wie is het leukste jurylid?

  • Matt
  • George
  • Gary

0 stemmers

1 like

Oh waar kan je het online vinden?

Ik kijk ook echt alleen naar deze masterchef. De rest vind ik ook echt slecht haha. Het lijkt me echt zo’n droombaan om al dat lekkere eten te mogen proeven. De kandidaten zijn altijd zo aardig voor elkaar itt de usa versie bijvoorbeeld.

1 like

Of via dailymotion

Ik ken de NL versie niet, maar die US versie is echt om te janken. Iedereen tegen elkaar opstoken!

Vind Masterchef Australia inderdaad ZO geweldig. Woonde een tijd in Melbourne in 2013/2014 en heb toen een opname meegemaakt in de Queen Victoria Market, supertof.

Stom detail van Masterchef - Niet leuk voor fans

Helaas ken ik een aantal mensen die mee hebben gedaan aan Masterchef Australia en in de auditie episodes wordt hen gewoon verteld wat ze moeten koken. Een vriend kwam met allemaal dingen aan die hij wilde doen en er werd doodleuk gezegd: “Nee, jij maakt een curry” zonder alle ingredienten daarvoor te verschaffen. Dat was wel even heel stom om te horen!

1 like

Ik kan niet kiezen.

Ik heb masterchef australia vroeger gebinged toen ik met Pfeiffer thuis zat. Bedankt voor de link, ik ga weer kijken :smiley:

Iemand die het braaf met Nederland meekijkt? :biggrin:

Vega-gezeik

Ik vind dit zo’n heerlijk programma maar het verheerlijken van vlees staat me echt steeds meer tegen. Ik hoop dat er ook een vega/ vegan week in het seizoen zit.

3 likes

Ja ik kijk ook mee met de Nederlandse versie! Mee eens, hoop ook wel op iets meer creativiteit wat dat betreft!

1 like

Ik vind dit ook erg jammer. Bijvoorbeeld in de aflevering waarin ze de eerste immunity pin doen. Dat ze allemaal zo’n gigantisch stuk vlees hebben, dat ze dan ook nog eens deels verpesten. Ik snap best dat je in een kookprogramma vlees in de opdrachten hebt, maar het is altijd zo extreem

Precies! Of dat alle gerechten echt grotendeels om vlees (lijken te) draaien. Of het is een toetje, maar zelfs dan gooien ze er bacon bij :woman_shrugging:

Anderzijds, een van die kandidaten (ik ben zijn naam kwijt) geeft aan pescotariër te zijn. Als hij dan tijdens het koken toch het vlees wil gebruiken, raadt matt hem aan om te blijven bij wat hij kent en uiteindelijk zijn ze super lovend over zijn sesam gerecht, toch?

Mja, ik vraag me sowies af wat ze met hun voedseloverschotten doen. Als ze bvb team challenges doen, en de ingrediënten liggen open en bloot gestald, dan vraag ik mij af wat ze daar nadien nog mee kunnen doen. En da’s echt gigantisch veel eten…

Ander duurzaamheidsdingetje: waarom zitten ze bij een eliminatie allemaal alleen in zo’n dikke suv?

Verder ben ik superfan!

1 like

Er is daar eens een aflevering mee geweest, alles.gaat naar een goed doel dat ook voedseloverschotten bij supermarkten ophaalt enzo en ik dacht dat die mensen daarvan er dan gerechten en pakketten mee maakten en dan verdelen onder degene die het nodig hebben

1 like

Ik geloof dat alleen niet. Het deel van de pantry geloof ik wel, maar ingrediënten die in een mistery box hebben gezeten, vervolgens een tijdje onverpakt open hebben gelegen en overblijven, worden echt niet nog door een organisatie opgehaald. Dat is super onhygiënisch. En in Masterchef zijn het vaak de delicate ingrediënten die al een tijd open liggen. Bepaalde stukken vlees, schaaldieren, vis.

Ja true! Maar dat is 1 kandidaat van de 20 (?), bovendien kreeg ie ook wel gewoon vlees voorgeschoteld om mee te koken. Het is ook gewoon het programma, dus ik kijk verder ook gewoon hoor! Ik hoop alleen dat er ook een ‘vega-week’ komt net zoals Nigella-week en straks vast ook een Heston-week!

Ik vraag mij ook af of de deelnemende moslims bvb ooit varkensvlees moeten bereiden?