MastercheFF

Heeft iemand tips hoe je de helft of een paar punten van een diepvriespizza kan bereiden (waarbij je de rest dus in de diepvries laat?

Ja ik doe dat wel eens, dan hak ik hem gewoon in tweeën met een scherp mes terwijl hij bevroren is

2 likes

Ah fijn! Ga ik ook morgen gewoon aan het hakken🙈

2 likes

Hoeveel gram aardappelpuree zou een persoon eten? Mijn favo restaurant (balls&glory) levert nu ook aan huis. Porties aarsappelpuree zijn 500 gram. Zou dat genoeg zijn voor 2?

Ja makkelijk!

2 likes

Is het nog een beetje te vreten als je ontdooide pizzas in de oven gooit? Ja er is maar 1 manier om erachter te komen maar ik vraag het toch liever van tevoren :joy: ik heb er namelijk 2 gekocht want ga zo naar een vriend en die vroeg dat, toen bedacht ik mij, ik moet nog 10 minuten met de trein. En naar zn huis lopen en anders gooi ik ze liever thuis in de diepvries. En weer thuisbezorgd :thinking:

2 likes

Ja hoor, dat is niet anders dan wanneer je ze er bevroren in doet. Ze moeten alleen een paar minuten minder lang in de oven, even in de gaten houden.

Ik zou wel oppassen met dingen laten ontdooien en dan weer invriezen, daar wordt vaak voor gewaarschuwd (dat je er ziek van kunt worden).

1 like

In 10 minuten zijn ze toch ook niet ontdooid? En genoeg mensen die op +10 minuten afstand van een supermarkt wonen, die kunnen ook gewoon diepvriespizza eten

5 likes

Al met al zal het ongeveer een halfuur duren, of nee tussen de 20-30. En ja je hebt gelijk, ik ben ook teveel gewend denk ik aan dat een supermarkt altijd op loopafstand is.

1 like

Ik heb het wel vaker een uur in de auto liggen in verband met reisafstand idd😅

Wij laten ze soms bewust al ontdooien als we pizza willen eten maar er geen ruimte meer in de diepvries vrij is. Qua smaak merk je geen verschil, zolang je idd paar minuten baktijd minder doet.

2 likes

Iemand nog een tip wat ik kan doen met overgebleven pompoen ravioli vulling?

Pastasaus van maken? Of invriezen voor de volgende keer ravioli :sweat_smile:

3 likes

Wat zit er allemaal in?

1 like

Roomboterflapjes maken

1 like

Ricotta en walnoot nog

2 likes

Oke help, ik kwam per toeval net ergens een minitoko tegen. Helaas niet gevonden waar ik laatst nog naar zocht, maar heb wel een stoommandje gekocht ennn

Nog nooit kimchi gegeten, maar ik werd door het forum heel nieuwsgierig. Wat zal ik hiermee doen?

4 likes

Eten bij alles.

6 likes

Combineren met roerei, of met noodles, rijst… bijv met in fijn gesneden reepjes komkommer/wortel, gekookt ei erbij (bibim guksu). Kimchi kan echt met zoveel dingen! Of een croque maken met kimchi, cheddar en pancetta (indien niet vega), zooo lekker.

1 like

Leuk! Ik vind kimchi fried rice zelf een lekkere en makkelijke manier om kimchi te gebruiken, of door Koreaanse pannenkoeken, of als bijgerecht bij bijvoorbeeld rijst en yangnyeom (nep)kip en evt nog iets anders van groente. Of met noedels!

3 likes