MastercheFF

er moet wel iets van meel of havermout oid bij in mijn ervaring idd. Of je maakt er gewoon kaiserschmarren van

3 likes

Ik maak ze alleen als ik een restje meel (boekweit, amandel, haver) heb dat ik op moet maken, dus roer daar dan wat van doorheen. Worden ze wat minder plakkerig!

1 like

Voor mijn verjaardag wilde ik allemaal mezzes maken, maar ik zoek nog iets wat geen dip is. Het moet vegan zijn en het liefst van ottolenghi. Iemand nog een goed idee?

misschien kun je het welbekende geroosterde aubergine gerecht transformeren tot kleinere hapjes? met vegan yoghurt ipv de gewone

of harissa roasted potatoes voor iets vullends

Manakish Zaatar (Traditional Lebanese Spiced Pita Bread) by Archana's Kitchen deze lijkt me ook lekker

2 likes

Niet van Ottolenghi, maar wellicht dit hieronder. Ik vind het super lekker (heb niet dit recept gebruikt, maar een uit het boek Falastin van Sami, met wie Ottolenghi Jerusalem schreef).

Dit rijstgerecht van ottolenghi vind ik ook heel lekker: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/oct/09/mejadra-recipe-yotam-ottolengh

Voor de rest: fattoush salade of taboule? evt. linzensoep of harira soep vooraf?
Als er nog niet iets voor je tussen zit, kan ik morgen evt in zijn kookboeken voor je kijken (heb ze allemaal)

4 likes

Ik gebruik zelf eigenlijk alleen gietijzer en rvs, maar mijn ouders hebben ook een keramische koekenpan en dat werkt volgens mij wel prima in plaats van teflon!

2 likes

Ik heb laatst dit gemaakt, kunt meer paddenstoelen maken. Die olie was ook intens lekker d’r bij :drooling_face:

4 likes

@FrauHelga welke ovenschalen gebruik jij ook alweer die van de dieprvies meteen in de oven kunnen?

Deze!

4 likes

Wat zijn jullie favoriete websites om recepten te zoeken? Vooral voor het avond eten zoek ik wat nieuwe tips. Ik kijk zelf vaak op ohmyfoodness, culy, ah, voedingscentrum, jumbo, boodschappen en eh dat was het. Engelstalig (of Duits) mag ook!

Even uit mijn hoofd vaak deze:

6 likes
5 likes

Die van BBC, Colruyt en Dagelijkse Kost. En Evavzw als je veggie wil.

2 likes

Voor West-Afrikaans en Caribisch deze

Voor Indiaas deze

En deze als ik geen inspiratie heb

6 likes

Weet iemand een goede vrijstaande oven (idealiter 60l)? Ik heb nu al jaren een oven van max 150e maar met name groenten grillen is onmogelijk. Ik heb het idee dat er nauwelijks kwalitatief goede vrijstaande ovens zijn, mogelijk wel voor horeca maar ik weet niet waar je die kan aanschaffen. Ik wil denk ik max 400/450 kwijt zijn.

@Desalnietteplus Wij hebben thuis een hele tijd Inventum OVCB60 gehad, daar was ik altijd erg tevreden over, maar die zit wel in de prijscategorie die jij niet wil, dus misschien voldoet dit niet aan jouw eisen. Als ik Google op groente grillen oven dan is dat wel hoe het ook eruit kwam als ik het deed in die oven :relaxed:

1 like

Thanks voor je reactie! Mijn huidige oven is van inventum en ik denk een vergelijkbaar model, maar werkt dus niet zo goed. Ik wil daarom eens investeren in een betere oven.

Wat is jullie favoriete manier om kaas te raspen? Ik heb nu een handrasp met opvangbakje maar ik rasp me een muisarm als ik flammkuchen maak voor 6 personen. :sweat_smile: Het liefst zou ik iets van een molentje of automatisch ding willen hebben, dat zowel met harde als zachte jonge kaas kan omgaan.

1 like

hoi!! ik ben op zoek naar jullie favoriete éénpansgerechten, wel vega

Niet gezond, wel heel lekker:

Ik eet vandaag: Pasta met spinazie en gorgonzola-roomsaus Pasta met spinazie en gorgonzola-roomsaus recept - Allerhande | Albert Heijn

3 likes