MastercheFF

4 likes

Ik vind deze heel lekker: heel fris door het fruit en echt perfect bij een barbecue op een warme dag.

Beetroot, peach and walnut salad recipe (taste.com.au)

edit: en dit is mijn favo vega gerecht voor OP de barbecue:
Greek vegetable kebabs recipe | Jamie Oliver recipes

2 likes

Mijn moeder kreeg vroeger elke keer dat mijn oma gehaktballen maakte een hapje rauw omdat ze dat zo lekker vond. Ze leeft nog steeds :joy:

1 like

Ik deed dit ook en had wormpjes, maar die gingen wel vanzelf weer weg.

Edit: ik bedenk me nu dat dit geen antwoord is op @anon4775214 haha, maar goed je gaat er dus niet door van. Als het gewoon vers gehakt was zou ik me niet echt zorgen maken.

1 like

Als je ze warm maakt, garen ze verder en verdwijnt het rauwe. Soms ziet een koud balletje eruit of het rauw is, qua structuur is dat net anders dan warm, maar dan is het dat niet.

2 likes

Het hangt er vooral vanaf welk gehakt er is gebruikt. Rundvlees kun je rauw eten, maar varkensvlees liever niet. Dus bij half om half gehakt moet je ze wel goed doorbakken.

@Strelitza Een beetje laat, dus misschien heb je er alleen voor een volgende keer wat aan haha.

2 likes

Ik heb per ongeluk LiGhT kokosmelk gekocht :cry: en het is gewoon kokoswater. Ik heb santen in huis en ik wil dat nu door mijn curry doen met die light kokosmelk om er gewoon een romige kokossmaak aan te geven zoals normale kokosmelk. Weet iemand of ik dan nog iets bijzonders met die santen moet doen of kan ik gewoon de rasp in de curry gooien en smelt het dan voldoende vanzelf?

5 likes

Het smelt vanzelf, zelfs als je het er in grotere stukken bij doet is mijn ervaring (ik gebruik het altijd om satesaus mee te maken).

3 likes

Ik krijg binnenkort een nieuwe keuken met een inductieplaat. Ben nu aan het kijken voor pannen, wil waarschijnlijk voor een mix van greenpan en bk gaan. Ik loop er nu tegen aan dat ik nu nog regelmatig een koekenpan van 28 cm gebruik, maar ik alleen koekenpannen van dit formaat vind die niet op mijn kookzones passen. Ik heb er nu 1 gevonden die 1 cm te groot is, is dit een probleem? Iemand ervaring hier mee?

Ik heb daar geen rekening mee gehouden.
Mijn le creuset is 28 cm en doet het goed.

Heeft er iemand ervaring met een speciale grillplaat voor op een inductieplaat?

Hebben jullie deze specifiek van hetzelfde merk bijvoorbeeld? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Mijn moeder wil er heel graag 1 voor haar verjaardag. Ik kook zelf nog op gas dus heb er zelf vrij weinig verstand van.

1 like

Wat is jullie favoriete extra vierge olijfolie? Ik heb er nu één die niet meer verkocht wordt.

Een plaat of mag het ook een pan zijn ? Ik heb een grillpan van greenpan en daar ben ik wel tevreden over ! Een plaat heb ik geen ervaring mee…

2 likes

Ik hou van grassig en dit is mijn lievelings:

En van de supermarkt vind ik deze lekker:

5 likes

Ik vind deze lekker van de supermarkt:

3 likes

Mocht je in de buurt van Dordrecht wonen; de olijfolie die ze verkopen bij Villa Augustus!

1 like

Ze vroeg wel specifiek om een plaat, maar ik zal eens kijken naar wat jij zegt. Thanks!

Elke keer als ik zelfgemaakte pizza (alsin standaard bodem met strooikaas) maak dan mislukt hij… Ik heb al verschillende dingen geprobeerd dus ik ben opzoek naar de tip waardoor het wel lukt haha. De bodem gaat altijd goed maar het gaat mis bij de kaas.

Hij staat op 3D hete luchtoven (dus soort algehele warmte onder, midden, boven)
Ik heb dit geprobeerd:
220 - 10 minuten (kaas niet gesmolten, maar juist helemaal hard geworden, zoals bij een ovenschotel dat bovenlaagje) Alle standen van de oven geprobeerd: Boven in de oven, midden van de oven, onderaan de oven. Wanneer je een pizza met beleg erin doet op deze manier gaat het wel goed. Maar alleen kaas dus niet?!

240 - 10 minuten (kaas niet gesmolten, helemaal hard) onderaan de oven

180 - 20 minuten (Was dus een keer gelukt, maar toen ik dit vandaag weer probeerde was de kaas niet gesmolten en weer hard geworden) Onderaan de oven

Ik sta dus ook gewoon echt voor de oven om te checken. Dus net zoals die 180 - 20 minuten. Voor die 20 minuten heeft het al helemaal geen zin om hem eruit te halen, maar later eruit wordt die kaas alleen maar harder? Ik heb ook al verschillende soorten kaas geprobeerd. Ik krijg echt steeds meer het idee alsof ik gewoon verdoemd ben en nooit zelf pizza kan maken :sob:

Gewoon van BK gekocht en ik vind die echt prima.

2 likes

Wat voor oven heb je en die je wel wel tomatensaus op en wat voor soort kaas gebruik je?

3 likes