MastercheFF

Dank!

Hahaha ik zie paprikapuree. :heart:

1 like

Ik heb een lade met daarin een geheime lade zoals hierboven genoemd wordt. In de onderste lade heb ik kruiden zitten zoals jouw foto van de potjes in de Ikea box. Ik heb een hoop potjes online gekocht en leuke etiketten bij dille en kamille. In de bovenste lade ligt bakpapier, vershoudfolie etc

Dit zijn de etiketten van Dille en Kamille

2 likes

Ohhh die zijn leuk! Dank, die sla ik op.

1 like

Die lades zijn zo geheim dat toen we op kantoor een nieuwe keuken kregen we pas na een paar maanden er achter kwamen dat er een bestekla in zat :joy::joy: we bewaarden al die tijd het bestek in mokken.

6 likes

Ik heb zelf een apart rek op wielen met alle kruiden en kruidenmixen. Allemaal verschillende soorten potten. Maar dat staat dan wel los in de keuken. Weet niet of het perse in je keuken moet zitten? Het rek komt van de Ikea.

2 likes

Ik kan niet supergoed koken en kook vaak hellofresh (no hate please) maar soms moet je dan bouillon toevoegen. En dan staat er laat 10 minuten koken op middelhoog vuur. Maar bij mij is het dan echt vaak nog nat. Moet het vuur dan hoger, gebruik ik de verkeerde pan? Ik voeg nu vaak minder vocht toe. Alleen nu heb ik net weer een recept gevolgd en blijft het weer zo nat pff

1 like

Open deur misschien, maar neem aan dat je deksel van de pan er af laat?

2 likes

Ja! ik maakte nu een gerecht wat 20 minuten moest koken waarvan 10 met deksel en 10 zonder. Maar heb het uiteindelijk nog 10 extra laten koken. Toen was het wel oké maar alsnog wel nat.

@Falafel ja met water! Ik kan geen link kopiëren maar als je opzoekt chorizo aardappel stoof met spekjes is dit wat ik vanavond heb gemaakt.

Maar als ik bijvoorbeeld risotto maak wordt het wel droog🤷‍♀️

1 like

Als er in recepten staat ‘voeg 100 ml water toe’ dan doe ik in eerste instantie de helft. Ik heb ook al weleens te dunne sauzen etc gehad. Zo nodig voeg ik extra toe.
Vocht toevoegen is eenvoudiger dan het verminderen.

4 likes

Het ligt gewoon aan dit recept. Er komt natuurlijk ook vocht uit de groenten en dat kan niet verdampen met het deksel erop, ik kook persoonlijk ook nauwelijks met een deksel. Maar bij dit recept had ik hem er anders ook al wat eerder afgehaald dan pas in de laatste 10 minuten.

2 likes

Wij hebben deze, die hangt in de “loze” ruimte van de keukenkast met voorraad.

bremermann telescopische lade voor 60 cm kast met kunststof plank, keukenlade (Zwart) Link

5 likes

Ik denk dat je hello fresh niet te letterlijk moet nemen. Iedereens kooksituatie is anders qua pannen of gas/inductie/etc. Beetje zelf in de gaten houden.

2 likes

Wat is jouw go to recept waar jij altijd de blits mee maakt op feestjes/avondjes eten etc? Een beetje waar jij bekend om staat, jouw signature dish (mag ook een lekkere snack/dip etc. zijn) of waar je altijd veel complimenten over krijgt!

Hit me up!:smile:

Ah nou al blij met mijn vraag haha, ziet er heerlijk uit en gaan zeker op mijn lijstje om te maken!:star_struck: Thanks voor het delen!

1 like

Deze. Vet lekker!

3 likes

Tomatenrisotto met rode wijn en chorizo

1 like

Als je uitgebreider wilt koken is dit recept 100% een winnaar. Iedereen wil z’n bord het liefste aflikken haha.

3 likes

Een van mijn favorieten is stoofvlees, altijd een succes. Zoervleis met friet of spicy Tex-Mex stoof met tortilla’s, ingelegde ui en allerlei toppings. En je kan dit makkelijk voorbereiden, win win!

Qua snacks: eigengemaakte oude kaas-pesto salade! Heel simpel, maar zo lekker. (Kwark, mayonaise, pesto, fijn geraspte oude kaas en een beetje grove mosterd).

Of deze gehaktballetjes.

3 likes

Ooh leuke vraag!
Ik word vaak gevraagd voor smeersels/dips. Een favoriet is feta-geroosterde paprikadip. Wat eigenlijk niet meer is dan die 2 ingredienten in de keukenmachine of iets fijn malen. Evt kruiden toevoegen (chili, paprikapoeder) of wat goeie olie.
En mijn kruidenboter haha. Weer van mijn oom gehad en altijd op gevoel. Ongeveer dit: goeie roomboter, veel verse kruiden (bv bieslook, tijm, oregano, salie, rozemarijn, peterselie. Ik plunder altijd mijn kruidenbak), lekker zout (maldon flakes :drooling_face:), zwarte peper, evt knoflookpoeder, citroenrasp, citroensap en opt heel klein scheutje witte wijn. Alles door elkaar kneden & teveel vocht weer laten weglopen. Vooral de citroen doet het em volgens mij.

3 likes

Keukenverbouwingsupdate:
Ik zit nu echt zonder keuken. Het dak is vervangen en daarna is de ruimte helemaal gestript. Terwijl ze nog bezig waren met het dak kon ik in de avond soms nog mijn fornuis gebruiken maar dat is nu klaar.
Ik kijk tegen de buitenmuren aan en de vloer ligt open zodat er nieuwe leidingen getrokken kunnen worden, en de oude worden verwijderd. De gasleiding is afgekoppeld omdat we overgaan op inductie. Maar ook de waterleidingen en elektriciteitsleidingen worden aangepast. Voor het fornuis is er een speciale aansluiting met krachtstroom (geloof ik?) nodig.

Maar dat betekent wel dat ik de ruimte dus helemaal niet kan gebruiken momenteel en dat eten bereiden net even anders gaat.
Snijwerk van groenten doe ik aan de eettafel en dat kan dan als traybake in de (compacte, losse) oven die tijdelijk bovenop de koelkast staat in de woonkamer.
De slowcooker die ik heb aangeschaft is ook echt een toevoeging, ik ben momenteel soep aan het bereiden en het enige werk dat ik er aan had was wat snijwerk.

Thuisbezorgd hebben we amper nodig gehad nog; we hebben 1x Chinees gehaald en 1x pizza, op de dagen dat er heel veel sloopwerk was. Van de Chinees hebben we meerdere keren kunnen eten omdat de porties groot waren, en we hebben zelfs nog wat ingevroren.
Qua magnetronmaaltijden hebben we 3 smaken geproefd van Aldi; pittig gehakt, groente en bolognese. Allemaal lekker, maar mijn favoriet is toch de gewone bolognese. :sweat_smile:

Mijn dubbele kookplaatje heb ik zelfs nog niet nodig gehad, maar die zal ik vanaf dit weekend wel moeten gebruiken als ik weer even ga koken voor de vriezer.
En verder eten we wat vaker brood. Vind ik geen probleem, daar ben ik gek op. En salades.

Van tevoren zag ik enorm op tegen het project omdat we heel diep gaan met alles. Het is niet enkel een nieuw keukenblok, maar alles is gestript. Maar mijn zorgen waren onterecht want het gaat allemaal prima en we redden ons goed.
Afwassen in de wastafel van de badkamer is wat onhandig, maar als je het bijhoudt en steeds een klein afwasje doet ipv 1 hele grote per dag, gaat het prima. Al zie ik wel uit naar de vaatwasser straks. :smiling_face_with_tear:
En het is onpraktisch dat de eettafel voor ongeveer alles gebruikt wordt; eten snijden, eten koken, eten, knutselen, werken, etc. Het is dus een beetje bivakkeren in de woonkamer en het doet een beetje denken aan kamperen in een caravan.

Ik verwacht dat we in de eerste week van november weer een keuken hebben die operationeel is en dat ik me dan weer kan storten op koken en bakken. Dan zal de keuken nog niet helemaal af zijn want het werkblad is maatwerk en heeft een langere levertijd (in de tussentijd gebruiken we een noodblad) en mijn man gaat nog een kast maken die speciaal op maat is. Wel met IKEA-materiaal zodat het helemaal bij de keuken past, maar qua formaat afwijkend.

Met het bestellen van de keuken stuitten we trouwens nog op iets onhandigs; de keuken was eerst in wit ontworpen in de planner omdat de mintgroene kleur nog niet in het systeem stond. Ook de extra hoge plinten (11 cm ipv 8 cm) die we nodig hebben ivm onze lengte, waren in wit ingetekend. Toen afgelopen week de keuken in mintgroen werd gezet bleek dat er geen extra hoge plinten zijn in die kleur. :upside_down_face:
Gewone plinten wil ik niet, die paar centimeters zijn echt kostbaar als je veel tijd achter het aanrecht doorbrengt als lang persoon. Dus hebben we ervoor gekozen om wat extra afdekplaten in mintgroen te bestellen en de plinten op maat te zagen. Gelukkig heb ik een handige echtgenoot die dat allemaal kan, want ik zag het alweer gebeuren dat ik alsnog een lagere keuken zou krijgen. Gelukkig is dat dus niet het geval, maar het zorgt er wel voor dat bepaalde elementen van al het kluswerk net ietsje langer duren omdat die plinten dus niet kant en klaar geleverd worden.

Maar so far, so good. Ik ben allang blij dat we gewoon kunnen douchen. De badkamerverbouwing vond ik in die zin veel ingrijpender. Dit houden we nog wel even vol. :smiley:

@Bunnyslippers Ik zag laatst in je stories dat jij ook een nieuwe keuken hebt uitgezocht? Heb jij een beetje zin in de klus?

19 likes