Ik rasp er vaak knoflook op.
Ik ken dit specifieke ding als een raspje voor een blokje zout. (Rivsalt)
Oooh ik vind enoki zo lekker! Eet het eigenlijk alleen als ik tteokbokki maak, Koreaanse rice cake. Die saus maakt het echt lekker.
Maar dank voor jullie antwoorden. Die houdbare champignons kan ik voortaan met een gerust hart negeren
Turkse winkel of Toko is ook veel goedkoper dan supermarkt
Kastanje champignons zijn die ‘gewone’ bruine en de ‘gewone’ witte zijn Parijse champignons
Ik heb altijd geraspte kaas in de diepvries en dat is gewoon prima voor op warme gerechten, maar of het dan ook nog lekker is om op brood te eten weet ik niet. Anders maak je er tosti’s van
Ik zoek datenight gerechten, wil een hoofdgerecht en dessert koken vanavond. Mag vis, vlees of veggie zijn, hebben jullie foolproof maaltijden?
Ik vind melanzane alla parmigiana altijd leuk voor zoiets omdat het best wat werk is en ik vind het ook echt passen bij kaarsen op tafel, wijn en lekkere salade en zelfgemaakte focaccia erbij, romantisch eten.
@grace Had er bij moeten zetten dat ik mij niet waag aan Italiaanse recepten haha en saltimbocca hebben we begin deze week gegeten
Ossobucco staat te pruttelen, ik ga mij toch wagen aan risotto met saffraan voor erbij.
Wat is jullie favoriete stoofvlees recept?
Ik heb stooflappen en weet even niet wat ik zou maken, zelf maak ik vaak limburgs stoofvlees, rendang of goulash, maar misschien heeft iemand nog een andere tip of een enorm goed recept
Dit zoek ik ook en bij voorkeur een recept zonder alcohol
Het recept van Jeroen Meus vind ik heel lekker.
Goed eigenlijk, heb juist op het einde wat hulp gevraagd voor die smeuïgheid. Ik had het recept van Giallo Zafferano gebruikt en alles gedaan behalve de gremolada en zelfgemaakte bouillon, had nog kalfsfond in de koelkast.
Veel plezier en smakelijk!
Weet iemand waar je die ‘Amerikaanse’ blokken creamcheese koopt?
Hoe maken mensen in Nederland een goede (NY/basque) cheesecake?
Ik gebruik zelf vaak de monchou, vind deze persoonlijk net wat steviger dan de philidelphia waardoor cakes beter blijven staan
Ik heb laatst zo’n basque cheesecake gemaakt met Philadelphia. Ging eigenlijk wel goed hoor! Alleen in het midden ietsjes zacht, maar kan ook zijn doordat ik hem iets te snel de oven uit heb gehaald.
Ik had laatst een mix van monchou en xl philadelphia gebruikt, 1 bak en 4 pakjes monchou, was goeie combinatie! Want ik vind de monchou net te hard uit die blokjes en de philadelphia net iets te zacht.
Iemand een tip voor een fijne snijplank dat niet van hout en plastic is?
Ik gebruik sinds een jaar titanium snijplanken en ben daar erg tevreden over. Ze nemen amper ruimte in beslag omdat ze zo dun zijn, kunnen in de vaatwasser en mijn messen zijn ook nog gewoon scherp