@Mette12 @Frambozentaartje @zmic dankjullirwel hier kan ik wat mee!!
Gebruikt iemand zo’n rasp bordje? Ik ben vaak te lui om mijn knoflook te raspen (microplane) omdat ik dat ding ook weer moet schoonmaken. Twijfel dit aan te schaffen. Zijn er andere makkelijke en goed schoon te maken knoflookrasp oplossingen?
Wil je specifiek een rasp? Ik vind een pers handig, zoiets: Bekijk deze KONCIS van IKEA.Knoflookpers, KONCIS knoflookpers, roestvrij staal - IKEA België.
Ik heb er zelf eentje die je kan ´terugklappen´, waardoor het achtergebleven stuk look loskomt. Die vind ik makkelijk schoon te maken.
Ik vind een pers vaak niet fijn, gevoel dat je veel restafval hebt en met die gaatjes toch irritant schoonmaken. Net als een rasp.
Ja, er blijft wel wat achter in zo´n pers. In soep enzo doe ik dat er gewoon bij, maar dat kan natuurlijk niet in elk gerecht. Het schoonmaken vind ik best meevallen met de mijne (al vind ik dat van de microplane ook). Hopelijk krijg je een betere tip!
ER bestaat ook een ander soort pers. Deze moet je als het ware over het teentje heen duwen. Weinig achterblijfsel en makkelijk te gebruiken en schoon te maken.
Deze soort bedoel ik
een knoflookpers gebruiken met ongepelde knoflook. knoflook wordt er prima uitgeperst maar je hoeft zga alleen het velletje eruit te halen, verder blijft er weinig hangen.
Oeh dit ziet er ook interessant uit inderdaad! Thanks
Ik wil morgen verse tortelloni maken met tomaat en basilicum, wat zou een goede saus zijn voor erbij? Ik wil het graag wat vullend hebben dus extra’s als noten oid mag zeker. Ik dacht aan iets met verse buffelmozzarella maar qua saus kom ik er nog niet uit.
dit lijkt me wel handig, weet je hoe lang dit goed blijft als het open is?
Bij twijfel is gebruinde boter altijd een optie!
Anders misschien een pesto of gewoon goede olijfolie en knoflook ( en eventueel een beetje citroenrasp )
Denk dat het een olijfolie/knoflook/citroenrasp combo wordt, dankje!
Deze is zeker vullend ik maak hem wel met pecannoten, want die vind ik lekkerder
Ik vind die niet fijn voor knoflook, voor gember wel top!
Ah helaas. Thanks!
Op de pot staat 3 maanden.
Er bestaan ook kleine potjes
Ik wil een nieuwe blender gaan kopen die niet te groot is en bevroren fruit en ijs kan blenden/crushen.
Is de nutribullet een aanrader? En zo ja welke?
Ja, wij hebben sinds kort de nutribullet pro exclusive, en dat is echt een fijne blender. Blendt top, past goed in de vaatwasser, chill dat je hem ook als beker kunt gebruiken. Ik heb er zelf een gekocht met allerlei extra’s, maar achteraf had ik ook prima de goedkopere versie via albert heijn kunnen kopen (waren ook nog leukere kleurtjes!)
Denk dat je m te groot vind, maar i lovvvvvvve m’n ninja blender