Ik heb sivri paprika’s en weet eigenlijk niet wat ik ermee moet maken. Op internet zie ik vooral gegrild uit de oven, iemand ideeën?
Ik maak deze er weleens mee! (in het kookboek gebruikt ze ipv ‘4 green peppers’ specifiek sivri, een stuk of 6/een zak). Is heel lekker. Je kunt ook alleen de pesto maken als je geen zin hebt in de rest, die kun je met van alles eten.
O wat een leuke toevoeging aan risotto zeg. Ik zag die pepers laatst liggen op de markt dus ga dit binnenkort ook maken.
Leuk! Dat is al heel wat anders en kan ik ze er ook nog gegrild ernaast bij doen.
Als je er maar een paar extra hebt zou ik die er ook gewoon doorheen doen! Ik vind dat er naast grillen en pellen niet zoveel van de pepers overblijft. Kunnen er best een paar bij
Heeft iemand een goed idee voor een messenblok? Ik heb een variatie aan verschillende messen die ik niet in de la wil hebben, omdat ze dan door het plastic heen prikken. Maar het moet wel een wat groter blok zijn. En wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is wel vol na 5. Ik heb het dubbele en wil er geen 2 kopen.
Mijn vader hangt ze aan een magneet aan de muur. Niet per se mooi maar wel handig en je kunt er alle vormen en maten op kwijt.
Dat heb ik ook voorbij zien komen. Maar ik wil per se een blok.
Ik zag op TikTok dat je het messenblok van IKEA, met zwarte plastic stokjes in een mooie vaas kon doen. Dan heb je iets persoonlijks en het is handig omdat je niet vast zit aan het aantal en de maat ‘slots’ van een houten blok.
Zoveel vragen
Same. Ik heb het nu een aantal keer gelezen maar kan me niks voorstel bij een messenblok in een vaas met plastic stokjes
Je koopt dit ding en ipv dat je het zo op je aanrecht neerzet, stop je het in een vaas zodat het een beetje leuk oogt
Dit zijn dus voorbeelden van TikTok:
Inventief. En wat doe je dan met plastic stokjes?
Daar steek je de messen tussen haha, klinkt beetje gek maar als je kijkt op de foto’s van ikea kan je het wel zien
Dankjewel voor het uitleggen. Ik kwam er niet uit
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van een privéchef voor groepen en is daar tevreden over. Ik ben voor ons teamuitje aan het kijken of wij een avond een chef kunnen inhuren voor diner voor 20 man, alleen heb ik hier elf geen ervaring mee.
Heeft iemand tips voor een vegetarisch klein hapje/amuse/voorgerecht? Ik hou een wijnproeverij met vriendinnen waarbij we allemaal een wijntje meenemen met een bijpassend hapje/gerecht. Bij voorkeur iets wat niet mega ingewikkeld is of wat goed voor te bereiden is zodat je er tijdens de avond zelf weinig tijd mee kwijt bent.
Kleine panfried polentaschijfjes, daarbovenop gekarameliseerde rode uien en gorgonzola
(of andere kaas als geitenkaas als iemand niet van gorgonzola houdt) en wat honing. Ik verkruimelde er ook walnoot over
Dan is het wel belangrijk om te weten welke wijn je serveert?
Ik dacht ik maak het mezelf makkelijk en bedenk eerst een leuk gerecht en koop er dan een passende wijn bij