MastercheFF

als ik heel veel kaas moet rasper, dan gebruik ik ook wel eens de rasp op mijn magimixmachine

2 likes

omg spinazie en gorgonzola, love them both, dit wordt een succesverhaal

1 like

Met een aanvulling op mijn kitchenaid :pray:t2:

1 like

Ik wil morgen kaasfondue in een broodje maken. Daarvoor heb ik geraspte kaas nodig. In mijn minidorp verkopen ze alleen de meest basic kazen, en al geen emmentaler of iets. Hoe verkeerd zou het gaan als ik iets van goudse (belegen?) kaas gebruik?

2 likes

Op zich gaat dat niet verkeerd, maar dan is de smaak wel heel vlak. Dus ik zou in ieder geval een aantal verschillende soorten kopen om een diepere smaak te krijgen. En verder lekker op smaak maken met sherry/wijn, mosterd, knoflook etc.

Bij de Albert Heijn heb je vaak bij de kaasafdeling wel gesneden stukken met Gruyère etc. misschien kun je dat nog proberen? Parmezaan is anders ook wel lekker voor een rijke smaak!

1 like

Weet iemand of er in Rotterdam of omstreken Mexicaanse Cotija kaas (de harde variant die te raspen is) verkocht wordt?

@Bunnyslippers?

3 likes

Vergeten te taggen. :sweat_smile: Als zij het niet weet, is het er volgens mij ook niet. :rofl:

Anders ga ik voor Parmezaanse kaas denk ik.

3 likes

Of dan heeft ze de voorraad zelf al opgegeten haha

2 likes

Domme vraag haha maar vraag me af als ik een pan knakworstjes warm maak of ik dat een uur later bijv. weer warm kan maken? Heb geen zin om te wachten tot mijn vriend wakker is. :’)

Ja!

2 likes

Ah nice dankjewel. :ok_hand:t2:

Dit is echt een recept waarmee ik altijd goed scoor als we mensen te eten hebben. En echt heerlijke umami smaken. Ottolenghi maakt helemaal zelf de gnocchi, maar als je die gewoon kant en klaar koopt staat dit ook nog eens ik 20 minuten op tafel.

18 likes

Sinds een tijdje maak ik zelf croutons voor in salade en OMG, die zijn zo lekker dat ik nooit meer kant en klare croutons hoef. Zelfgebakken is zo lekker, afgelopen tijd heb ik ze wekelijks gemaakt. Als ze staan af te koelen moet ik oppassen dat ik ze niet opeet voor ze bij de salade gaan. :rofl:

Deze zijn het van Francesca Kookt, met knoflook er in. De verhoudingen heb ik echter iets anders, op 4 sneetjes brood gebruik ik 2 flinke tenen knoflook en ongeveer 3 eetlepels olijfolie. Zeezout naar smaak. Zo lekker in een simpele caesarsalade.

4 likes

Jaa kleine moeite en groot plezier! Ik doe er ook graag tijm en rozemarijn doorheen.

In hetzelfde thema; kleine moeite en groot plezier, ik heb weer eens zelf pasta gemaakt.

23 likes

Volgens mij las ik hier op 't forum maximum een maand of drie geleden een tip voor een zelfgemaakte, vrij lichte saus (op basis van soja saus of miso?) om bij gestoomde groente (ik denk dat het over broccoli ging) te eten.

Iemand een idee? Ik ben hopeloos op zoek!

Oh hier zat ik laatst ook aan te denken, maar ik kon het niet meer vinden. Volgens mij begon @Kurisu erover, maar het kan ook heel goed iemand anders zijn :sweat_smile:

Edit: wacht, is dit niet het recept? Die naam komt me ergens bekend voor.

Ja!! En het was @Pantalones haha

5 likes

JA! Schitterend haha, thanks!

2 likes

600 watt! Zou sowieso zeggen dat het handig is om elke 60 seconde je havermout er uit te halen, te roeren en te kijken of de consistentie wenselijk is (of nog langer terug erin moet).

1 like

@anon4775214 en dan je lepel eruit halen