MastercheFF

Ik wil graag wat nieuwe pannen aanschaffen, o.a. een goede wokpan. Heeft iemand aanraders? Ik kook op gas trouwens

Ik hoop op een leuke black friday aanbieding haha

Wat is het voordeel van een koperen pan?

Koper geleidt de warmte een stuk beter dan ander metaal. Hierdoor wordt de pan ook meer geleidelijk warm. Daarnaast is koper erg sterk en kan een koperen pan een mensenleven meegaan. Maar ik vind het ook gewoon erg mooi! Voor een koperen pan betaal je normaalgesproken erg veel geld, dus die van de Lidl zijn zeker het proberen waard!

1 like

Ahhhh thanks!

1 like

Forever en altijd fan van the greenpan

2 likes

Heeft iemand nog tips voor een goed broodmes? Ik haal graag Duits zuurdesem brood met zo’n enorm dikke harde korst. Vaak zijn die ongesneden en mijn huidige mes bezorgt me alleen spierpijn en geen plakken.

1 like

De Victorinox Fibrox! Ik heb mijne nu al 5 jaar en hij is nog steeds vlijmscherp. Hij wordt in de kokswereld ook wel de super slicer genoemd haha, dat zegt genoeg!

1 like

Oe nog betaalbaar ook. Zat namelijk naar de G9 van Global te kijken (want aanbieding). Dus ook echt voor dikke korst? Nooit meer plat brood haha

Ja zeker ook voor de dikke korst. Ik vind deze persoonlijk fijner dan die van Global haha, terwijl onze messen thuis verder allemaal van Global zijn. Sowieso heeft Victorinox een goede prijs/kwaliteit verhouding!

1 like

Ik ben op zoek naar een suikerthermometer, maar vindt het echt lastig zoeken? Ze lijken zo groot op Amazon (30 cm). Waar kan ik op letten en wie heeft aanraders?

Die van mij komt bij de Mediamarkt vandaan maar ik weet niet of ze die nog hebben. Misschien als je zoekt op kookthermometer of keukenthermometer? Blokker verkoopt ze, en de kookafdeling van de Bijenkorf ook.

1 like

Top thanks, misschien heel dom maar ik heb wel een vleesthermometer, is dat dan hetzelfde? Lijkt me wel onhandig want mijne is zo’n pennetje aan zo’n snoertje (denk zodat je hem buiten de oven kan hangen).

Nee, het zijn wel 2 verschillende dingen. Vleesthermometers gaan vaak tot lagere temperaturen en suikeroplossingen worden veel heter. Voor suikerwerk zijn de temperaturen wel heel nauwkeurig dus ik zou wel een speciale kopen.

1 like

Ja dat had ik ook begrepen, maar zie echt door de bomen het bos niet meer haha. De een zegt die is te groot, de ander zegt niet voor kleine hoeveelheden. En ik wil ook liever niet meer dan 15-20 euro uitgeven.

Amazon.de is voor mij ook het makkelijkste. Wss moet ik gewoon niet teveel waarde hechten aan al die reviews.

Ik heb er toevallig 2 gekocht! Ze zien er erg mooi uit en het zijn ook goede dikke pannen, dus voor het geld heb ik goede hoop. Het zijn enkel kerstcadeautjes, dus ik heb ze nog niet kunnen testen!

Zit nog steeds naar een Kitchenaid Artisan te loeren. Is er iemand die er ook veel brood mee maakt? Want lees daar gemengde reviews over.

Af en toe maar niet veel. Ik vraag me af of de artisan grote hoeveelheden deeg dagelijks (?) trekt.

1 like

Ja ik bak er brood mee, maar heb wel een speciale deeghaak er bij gekocht. Deze is niet van kitchenaid zelf, maar van een meneer die ze zelf maakt. Als ik opnieuw zou mogen kiezen, zou ik niet voor een KitchenAid gaan. Een kenwood is volgens horen zeggen geschikter om beide te doen (brood als patisserie)

1 like

Nog nooit van gehoord, maar klinkt goed!

1 like

Dit is echt off topic, maar ik lees de titel van dit topic echt zoals:
image
Mastercheff fa fa :joy:

1 like