MastercheFF

Welke van Kitchenaid heb je ? Artisan, pro etc?

Twijfel nog steeds. Mss ga ik wel gewoon voor een blender. Ik maak geen smoothies, vooral frozen Margaritas dus zoek iets wat ook goed is met ijs. Denk dat je dan beter een glazen kan kan hebben en iets van 1000 watt? Kijk nu naar eentje van Magimix.

Iemand ervaring met high powered blenders en ijs?

Ik heb de magimix blender en die is heel heel fijn.

1 like

Dus hoef niet bang te zijn met harde dingen zoals ijs ed? Waar gebruik jij hem voor behalve smoothies?

cashewkaas, soep, nicecream ( bevroren bananen tot ijs mengen) , boemboe’s
Ik vind het vooral heel fijn dat de kan van glas is gemaakt, ziet er mooier uit en er gaan geen geurtjes in zitten. Je kan er ook hete dingen in blenden. Heb er ook een kleine mengkom bij gekregen en die gebruik ik voor drogere dingen en chutneys.

1 like

Bij mijn vorige werk hadden we de magimix blender en daar ging hard bevroren fruit (bramen, aardbeien, frambozen etc.) in en dat was geen enkel probleem! Ijsklontjes konden ook prima. Dus die kun je zeker aanschaffen!

1 like

Ik moet binnenkort voor 8 mensen wat koken, wat kan ik dezelfde dag of dag van tevoren maken? Wil niet veel in de keuken staan als ze er zijn, behalve opwarmen ofzo. Same voor toetje. No fish, no beef.

Ik heb een recept met kerst gemaakt en wilde hem nog steeds een keer delen op t forum. Iedereen was helemaa onder de indruk, wel ff een werkje maar als t af is :scream:
Echt een instant favorite

3 likes

Ik heb dat kookboek ook! Wel nog maar 1 keer uit gekookt :sweat_smile:. Welke recepten waren de echte winnaars?

Ik voel me sinds lange tijd weer een echte masterchef nu ik maaltijdboxen bestel :grin: als je alleen woont is het niet echt wat aan en ook vaak ‘teveel moeite’ om voor jezelf te koken, maar nu ik iedere week weer 3 top gerechtjes uit marley spoon of hello fresh tover heb ik er weer plezier in!

Is er eigenlijk een maaltijdbox (review) topic? Of behoefte aan?

Top dank! Die eerste heb ik volgens mij als enige gemaakt, was heerlijk :heart_eyes:

Ik sla ze op!

1 like

De gestoomde wortelen met yoghurtsaus, spruitjes met zwarte knoflook en de twee fritters vond ik ook heel erg lekker!

1 like

Dit is m’n lievelings pasta met kip. Helemaal met warm weer, omdat het ook nog een beetje fris is door de citroen.

Graag gedaan! Ik hoop dat je het net zo lekker vindt als ik :relaxed:

Het recept komt trouwens uit ‘het grote zonder pakjes en zakjes kookboek’.

1 like

Geweldig kookboek, echt een aanrader!

2 likes

Hebben jullie nog leuke koude recepten voor met dit warme weer? Ik ga vaak voor dingen als pasta- of couscoussalade, maar ik wil wel weer eens iets anders! Ik heb laatst loempia’s gemaakt van rijstvellen (die je dus alleen welt, niet frituurt) en die waren ook heel lekker!

Wraps? Of gewoon wat rauwkost met een dressing van olijfolie en azijn met wat gerookte zalm (of iets vega, als je vegetarisch eet). Eventueel wat tzatziki maken, is ook altijd fris!

1 like

Pokebowl! Simpel maar heerlijk!

Mijn combi van vandaag:
Basis: sushirijst
Proteine: gemarineerde tempeh van ah
Groente: blokjes rode paprika, geraspte wortel, komkommer, avocado, sojaboontjes, champignons gebakken in sojasaus
Toppings: lente ui, sesamzaadjes, gefrituurde uitjes
Dressing: Wasabi mayo, sushi azijn en sojasaus

Maar variaties genoeg!

2 likes

Ik zit weer in mijn jaarlijkse twijfelmoment of ik een standmixer wil aanschaffen, en zo ja welke. Ankarsrum ziet er heel vet uit, maar wel erg duur. Kitchenaid vind ik het mooist, maar twijfel of Kenwood niet betere kwaliteit is? Lees toch overal dat Kitchenaid voor cakes top is, maar voor brood niet zo (kan alleen op de laagste stand dus niet ideaal als je brood hebt wat zwaar is en veel gekneed moet worden.

Gelukkig spreken alle reviews elkaar tegen, dus zoek ervaringen met Kenwood of iets anders?

Voor brood is eigenlijk geen enkele gewone standmixer geschikt, of je moet die extra grote van Kitchenaid hebben met een speciale deeghaak. De standaard deeghaak die bij de apparaten geleverd wordt is nl niet geschikt voor brooddeeg. Het kneed het wel, maar het effect wat je voor brood nodig hebt (deeg oprekken) kan hij niet, dan moet je een aparte kneedhaak aanschaffen en die zijn voor de meeste standmixers niet te koop.

Ik heb zelf een Wartmann standmixer gekocht en die bevalt heel goed. Voor brood heb ik een Panasonic broodmachine gekocht, daar kun je ook prima alleen deeg in laten kneden en rijzen:

https://www.coolblue.nl/product/155454/panasonic-sd2500wxe.html

Dit is het oude model, hele goede machine (ook om brood volledig af te bakken) en een stuk goedkoper dan het nieuwe model.

1 like

Ik wil vandaag kokosmakronen maken en dat moet met eiwitten die je dan in het kokosmengsel moet spatelen. Maar heb geen spatel. Je kan dat er toch ook wel heel chill invouwen met een lepel?

2 likes