MastercheFF

Dit bedoelde ik met foodie, ik beschouw mezelf ook als foodie maar heb nog nooit van cuberdons gehoord😁

Na een google rondje besef ik me dat ik ze MOET hebben. Kan niet zo zijn dat ik die niet lekker vind.

Trouwens over structuren: ik ben ook best wel een snob wat betreft pasta vormen. Penne, macaroni en vlindertjes vind ik echt helemaal niets. Veel liever tagliatelle of conchiegli.

5 likes

Die structuur ga je fijn vinden denk ik. Het is suikerig / stevig aan de buitenkant en de binnenkant is vloeibaar. Ik vind ze te zoet maar vond het leuk ze eens te proberen.

1 like

ik hou van chewy en romig. Knapperig vind ik juist niks haha, alles moet zacht zijn. Maar dat komt ook deels omdat ik een sensitieve mond heb ofzo, als ik iets heel knapperigs eet heb ik standaard bloedblaren en dat is goor :smiling_face_with_tear: Gnocchi gewoon gekookt is mn favoriete structuur denk ik, of de binnenkant van een (ciabatta) broodje, of gestoode aubergine. Of superromige cheesecake/pudding situaties. Niet te luchtig, niet te vast. Ik hou ook van alle soorten pap enzo

3 likes

Bestaat er trouwens knapperige pasta?:see_no_evil:

Heb het idee dat het dan door een saus toch wel weer wat sompiger wordt

1 like

Wordt een weekendje Gent boeken dus! Ook geen straf :grin:

1 like

Ongekookt :upside_down_face: Nee zonder gekheid, je kan gnocchi nog wat knapperig bakken.

Vind je pasta die al dente is gekookt ook al te zompig?

1 like

Als je je pasta minder kookt “al chiodo” dan heb je een bite en wordt het niet zompig.

2 likes

Ja, eigenlijk wel :sweat_smile: Lasagnette uit de oven waarvan de bovenste pastabladen knapperig zijn geworden komt het dichtst in de buurt

Maar misschien ken ik gewoon niet genoeg😅

Wraps vind ik bijvoorbeeld ook te zacht (en vaak smaakloos)

1 like

Dat ga ik eens uitzoeken! Zou dat ook in de oven werken?

1 like

Gnocchi kan je in de oven bakken, daar wordt 't wel knapperig van. Lijkt een beetje op gebakken aardappels

1 like

Dat klinkt goed! Welke saus doe je er dan bij dat het knapperig blijft?

Dat is ook wel een goede idd! Net als stampot opbakken, een soort spaghetti rösti ofzo haha😊

Of pasta in een ovenschotel en dan niet teveel saus en een dunne laag pasta zodat het wat ‘droogbakt’? Het idee dan idd van het bovenste laagje lasagne :slight_smile:

3 likes

Iemand die een goed recept heeft voor rode kool? Ik houd er dus van als de rode kool echt zacht is (dus niet met een bite) vorig recept van hak uit de diepvries was perfect toen, maar helaas vernieuwd. Ik heb vaker al rode kool gemaakt maar kreeg het gewoon niet zo lekker. Ik kookte het dan ook echt lang maar zacht werd het niet, iemand tips dus?

En verder als iemand succes recept heeft van rode kool in een taco of iets anders Mexicaans, ook top want ben ik ook van plan om te maken.

1 like

Geen idee want ik eet het nooit hahaha. Mijn vriend doet dit omdat hij niet van zacht houdt. Ik eet m’n gnocchi gewoon gekookt

1 like

Dit eet ik vanavond en het is heel lekker. Wel zelf wat kruiden en specerijen toevoegen, want ik vind hun recepten dat altijd ontbreken. Ik heb za’atar en kerrie toegevoegd.

2 likes

En rode kool uit een bokaal? Dat is echt heerlijk zacht :drooling_face:

1 like

Ik heb deze laatst gemaakt. Erg lekker! Als je de rodekool heel fijn snijdt, echt rotwerk, dan is het qua structuur en zachtheid wel vergelijkbaar met hak vind ik. De smaak is nog lekkerder dan de rode kool van hak.

@NeverLeNkemise bedoel je dan gewoon een pot rode kool uit de winkel? Of maak je het zelf met bijv. Iets als onderstaand recept

1 like

In de winter kan ik je in ieder geval aanraden om rode kook te koken in het vocht van stoofpeertjes, dat wordt heel lekker!
Verder zou je er in een Mexicaans gerecht iets van coleslaw mee kunnen maken. Sowieso wordt kool zachter door het te fermenteren (denk ook aan kimchi) en zuur heeft hetzelfde effect, dus je zou ook nog een zoetzuur kunnen maken. Anders wordt coleslaw ook zachter naarmate het iets langer staat, dus dan zou je hem wat dagen van tevoren kunnen maken.

2 likes

Dit recept maak ik wel eens: crisp black bean tacos with feta and slaw – smitten kitchen
Het is gemakkelijk en vooral heel snel, handig voor de doordeweekse dagen! Voor het recept voor de cole slaw moet je even doorklikken.

1 like