MastercheFF

Ik ben fan van greenpan

2 likes

Door sausjes, om het spicier te maken. Wasabi mayo, maar het kan ook goed door tomatensaus, of in soepen. Heel lekker is een simpele komkommer salade met een dressing met wasabi. Of je bakt een beetje zalm en doet daar een wasabisausje bij. Zalm- of tonijnsalade met wasabi. Eiersalade is ook lekker met wasabi… Zelf vegetarische burgers maken met een beetje wasabi erdoor? Sushi bowl met zelfgemaakte saus met wasabi?

(bij mij gaan er meerdere tubes per jaar doorheen… :see_no_evil:)

3 likes

ja (vega)burgers met wasabimayo! of pokebowl met wasabimayo dressing. misschien is dit ook wel lekker: Spring Pea Wasabi Soup - A Spicy Perspective

4 likes

Wat een leuk recept!!! Meteen opgeslagen, helemaal mijn ding… mmmm!

2 likes

Heeft iemand een tip voor een goede grillpan die niet al te zwaar is?

1 like

KitchenAid heeft een fijne grillpan.

1 like

Beste lasagne recept, anyone?

1 like

Ik heb er een van Ikea!

1 like

Dit is mijn lekkerste recept. Maar wel veel werk. Dat is wel een beetje met lasagne, hoe lekkerder, hoe meer werk.

2 likes

Ik vind deze lekker, maar is vast vloeken in de Italiaanse keuken.

1 like

Heeft iemand nog tips voor op/bij de bbq? Ben vooral op zoek naar lekkere bijgerechten!

1 like

Ik vind deze altijd heel lekker:
Ik eet vandaag: Salade van meloen, rucola en ham #AlbertHeijn Salade van meloen, rucola en ham recept - Allerhande | Albert Heijn

1 like
4 likes

Ik vind deze heel lekker: heel fris door het fruit en echt perfect bij een barbecue op een warme dag.

Beetroot, peach and walnut salad recipe (taste.com.au)

edit: en dit is mijn favo vega gerecht voor OP de barbecue:
Greek vegetable kebabs recipe | Jamie Oliver recipes

2 likes

Mijn moeder kreeg vroeger elke keer dat mijn oma gehaktballen maakte een hapje rauw omdat ze dat zo lekker vond. Ze leeft nog steeds :joy:

1 like

Ik deed dit ook en had wormpjes, maar die gingen wel vanzelf weer weg.

Edit: ik bedenk me nu dat dit geen antwoord is op @anon4775214 haha, maar goed je gaat er dus niet door van. Als het gewoon vers gehakt was zou ik me niet echt zorgen maken.

1 like

Als je ze warm maakt, garen ze verder en verdwijnt het rauwe. Soms ziet een koud balletje eruit of het rauw is, qua structuur is dat net anders dan warm, maar dan is het dat niet.

2 likes

Het hangt er vooral vanaf welk gehakt er is gebruikt. Rundvlees kun je rauw eten, maar varkensvlees liever niet. Dus bij half om half gehakt moet je ze wel goed doorbakken.

@Strelitza Een beetje laat, dus misschien heb je er alleen voor een volgende keer wat aan haha.

2 likes

Het smelt vanzelf, zelfs als je het er in grotere stukken bij doet is mijn ervaring (ik gebruik het altijd om satesaus mee te maken).

3 likes

Ik krijg binnenkort een nieuwe keuken met een inductieplaat. Ben nu aan het kijken voor pannen, wil waarschijnlijk voor een mix van greenpan en bk gaan. Ik loop er nu tegen aan dat ik nu nog regelmatig een koekenpan van 28 cm gebruik, maar ik alleen koekenpannen van dit formaat vind die niet op mijn kookzones passen. Ik heb er nu 1 gevonden die 1 cm te groot is, is dit een probleem? Iemand ervaring hier mee?