Wat zijn jullie favoriete recepten met palmkool/cavolo nero?
Werelds koken, een kookboek van de C1000 is wel een aanrader. Is alleen nog tweedehands te krijgen, ik weet niet of dat uitmaakt.
Nieuw is deze misschien wel wat
Als tweedehands niet uitmaakt dan zou ik elk kookboek wat je overweegt even zoeken op boekwinkeltjes.nl. Ik heb daar al heel wat kookboeken goedkoop gevonden.
Wellicht vegalicious of vega zonder pakjes of zakjes? Ik moet zeggen dat goede kookboeken vaak niet onder de 20 euro zijn. Misschien is het een idee om te kijken of je een boek tweedehands kan kopen?
Lekker en simpel vega?
Ja, maar geen idee of dat nodig is
Nee
Door spaghetti aglio olio e peperoncino! Is normaal al een van m’n lievelingsdingen om te eten en met palmkool erdoor nog meer
Door stoofpotjes vind ik het ook lekker, met tomaat en limabonen en iets van worstjes ofzo. Oh en volgens mij heeft Nigella Lawson een recept voor papardelle met nduja en cavolo nero, zelf nog niet gemaakt maar lijkt me wel een hele goeie combinatie.
Oeh hele goede ideeën, thanks!!
Mijn man had dit fijne opzetstuk voor de KitchenAid gekocht voor mijn verjaardag:
En vandaag heb ik hem voor het eerst gebruikt. Ik heb een grote hoeveelheid verse pastasaus gemaakt, om in te vriezen in porties. Dat komt mooi van pas als ik drukke werkdagen heb en als we straks in een verbouwing zitten.
Wàt een fijn opzetstuk zeg. Je hoeft je groenten alleen maar te schillen en eventueel in 2en te snijden, en dan mik je ze er in. In een mum van tijd heb je groenten in kleine blokjes.
Hij is vooral handig bij grote hoeveelheden groenten. Als ik voor 1 dag kook, denk ik niet dat ik hem ga gebruiken want dan heb je toch het afwaswerk. Maar nu kwam hij zo goed van pas. Ik kook regelmatig grote hoeveelheden voor in de vriezer en dan ben ik zo lang aan het snijden. Nu niet meer.
Het opzetstuk is niet goedkoop maar hier en daar is hij weleens in de aanbieding. Wat ik ook fijn vind is dat hij zo veilig is. Hij gaat niet snijden als het deksel er niet goed op zit.
Nog een filmpje om hem in actie te zien:
Dit ding gaat mijn leven zoveel makkelijker maken!
Edit: niet op de foto, wel gebruikt; het mes om schijfjes te snijden. Ik heb champignons in zijn geheel in het opzetstuk gegooid en met een schuifje kan je instellen hoe dik je ze wil hebben. In een minuutje had ik 400 gram champignons in perfecte plakjes.
Klinkt ook lekker, thanks!
Heeft er iemand een aanrader voor een goede crepepan?
Na de zoveelste mislukte galette in een demeyere koekenpan en een greenpan, wil ik een pan die doet wat ik wil.
Ik zorg ervoor dat mijn beslag minstens een halfuur in de koelkast rust en de pan heet genoeg is, toch lukt het mij nooit om een mooie pannenkoek/galette in een stuk te maken.
Omdat mijn favo zaak Corona niet heeft overleefd, wil ik graag hun klassieke Franse galette maken.
Hoe schoon maak je de pan na afloop? Met pannenkoeken bakken blijft er naar verloop van tijd bij mij een laagje in de pan achter van olie en dan worden ze perfect en blijven ze niet plakken. Ik heb zelf hele goedkope pannen van tomado ooit eens in de opruiming bij de kruidvat gescoord. Het zijn wel echt pannenkoekpannen. Die van de Ikea zijn ook goed!
Mijn Demeyere koekenpannen heb ik uiteindelijk ingebrand met olie, dat heeft veel goeds gedaan voor het bakken. Voor crepes gebruik ik toch vaak mijn Brabantia koekenpan met anti aanbaklaag, stukje gemakkelijker.
Ik boen ze flink nadat ik klaar ben, misschien kan ik daar naar kijken.
Zijn de tomado of Ikea pannen Pfas vrij of je weet? Dat is voor mij wel een ‘harde’ eis.
Dat inbranden heb ik dus nooit gedaan, terwijl dat volgens mij wel de bedoeling is… ik ga dat eerst proberen en kijken of het wat doet. Los van de pannenkoeken, viel het mij op dat veel eten aan de pan blijft plakken.
Nee sorry geen idee of ze Pfas vrij zijn.
ik zou dat boenen idd niet meer doen! Ik had een laagje in de pan en na een tijdje dacht ik dit moet schoon. Dus alles weg geboend en toen gingen de eerste twee keer voor het avond eten pannenkoeken bakken mis. Daarna was er weer een laagje en ging het weer perfect!
En als inbranden de bedoeling is van die pannen dan denk ik dat het idd ligt aan geen olie laagje. Door het inbranden maak je namelijk zelf een anti aanbaklaag.
Ik denk dat de vraag hier het beste past:
De komende weken (mogelijk maanden ) ga ik een ingrijpende keukenverbouwing in en zal er makkelijk gegeten moeten worden. Ik heb o.a. de beschikking over een magnetron, elektrisch kookplaatje en oven en qua eten zullen we kiezen voor afhaal, zelf voorbereid uit de vriezer, koud eten zoals brood en salades, en af en toe een magnetronmaaltijd.
Welke magnetronmaaltijden uit de supermarkten zijn de moeite waard? En welke moet ik links laten liggen? Normaal heb ik geen magnetron en gebruik ik dus ook geen magnetronmaaltijden. Maar misschien weten jullie wel toppers uit de supermarkt.
Als jullie nog andere makkelijke maaltijdtips hebben zijn die ook van harte welkom.
Mijn ouders hebben ook net een lange verbouwing achter de rug dus misschien heb je hier iets aan. Zij aten vaak:
- 1 pansgerechten, krieltjes/zak wokgroente/kipfilet en kruiden
- nasi (rijst even apart koken, kan al eerder) rest weer in 1 pan bakken. Dit kan ook goed met pasta zoals macaroni en spaghetti
- ik vond jaren geleden de stoommaaltijden van de Appie goed te doen, heb ze nu al een tijd niet gehad maar daar zat vaak wel genoeg smaak en bite aan zonder dat het zo zout werd.
Verder zijn dingen zoals couscous ook wel makkelijk, dat hoeft alleen maar even te wellen.
Ik ben een ongelooflijk luie kok, dus zal vanavond nog even wat van mijn favoriete eenpansgerechten delen!
Ben wel heeel benieuwd wat je gaat doen met de keuken dat het mogelijk maanden gaat duren, dus als je daar nog updates over wilt plaatsen graag! Past ook wel in dit topic.
ben echt hyped voor jouw eenpansgerechten