Oh super, dank! Ik ben heel benieuwd.
De lengte van het project zit vooral in het feit dat ALLES moet gebeuren. Er zit nu een keuken in met bruine tegeltjes uit de jaren '70. Met een ATAG-oven uit die tijd die afgelopen jaar pas de geest heeft gegeven, dus die heeft het lang gedaan.
De keuken is ooit aangebouwd aan het huis, en het dak gaat er letterlijk af. Alleen de buitenmuren blijven staan en daarna wordt alles opnieuw opgebouwd. Ook wordt alles geïsoleerd, en verduurzaamd, met sedumdak, warmtepomp e.d.
Die hele grote klussen aan de constructie zelf kosten de meeste tijd. En als het heel slecht weer is zullen bepaalde klussen wellicht even stil liggen, en die kans is er natuurlijk in het najaar.
Als dat allemaal klaar is gaat er een mintgroene keuken in van Ikea (Stensund, een nieuwe kleur die vanaf oktober leverbaar is).
Qua apparatuur hebben we de koelkast en vaatwasser van Ikea. Ik ga voor een inductiefornuis van Stoves Richmond met 4 ovens. En veel bergruimte vanwege de vele spullen die ik heb.
Vanmiddag heb ik al 5 verhuisdozen gevuld met alleen bakvormen.
Mijn vrieskast staat trouwens in de schuur dus die kan ik blijven gebruiken! Ben daar echt superblij mee want daar zitten al veel maaltijden in waar ik alleen de oven / magnetron voor nodig heb. En de koelkast zetten we tijdelijk in de woonkamer.