Of rucolapesto met amandel en daar over tonijn als je vis eet @instantramen
Ik maak soms een bloemkoolsaus ipv bechamel (zogezegd dan). Bloemkool koken met een bouillonblokje, afgieten en dan pureren (evt met wat kookvocht om de dikte aan te passen) en dan gebruiken in een ovenschotel ofzo.
Ik zou je dan een gietijzeren pan aanraden. Je moet deze heel goed prepareren voor je 'm kan gebruiken, maar dat is niet zo moeilijk en als je dat eenmaal hebt gedaan, werkt het al een tierelier. Ik heb van deze een kleinere variant (van 20 cm) en het is mijn fijnste koekenpan. Ik ga tzt de anderen ook vervangen met deze.
Hier een filmpje over het prepareren (seasoning) van gietijzer. Ik heb het in mijn oven gedaan en dan een aantal keren. Nu bakt niets meer aan, en de pan is ook zo schoon.
Ik heb denk ik alle videos van dit kanaal gezien echt I LOVE it
Ik stond er pas nog mee in mijn handen, maar kan je hier (na inbranden) ook een ei in bakken zonder dat het helemaal vastplakt?
Ik hoor mijn vriend al vloekend door de keuken lopen anders
Ja doe ik wel eens. Gewoon bevroren met beetje olijfolie en kruiden erover in de oven, 20 min op 180/200 graden oid en dan is het prima qua structuur, niet te hard, niet te zacht.
Zeker, ik gebruik die juist voor ei. Je moet wel wat meer olie gebruiken dan een anti-aanbaklaag. Maar dat is ook niet weer zo veel meer. Een ei is trouwens wel de test om uit te vinden of je hem goed genoeg hebt ingebrand. Ik had de handleiding van de Ikea zelf gevolgd en dat werkte echt niet. Als je doet wat het bovenstaande filmpje adviseert, dan is het prima.
Oh ja, en je moet, anders dan bij anti-aanbak, eerst de pan zonder vet heet laten worden. Dan een beetje vet erin, en dan de temperatuur instellen (dan pas lager, als je bijvoorbeeld een scrambled egg wil). Dat is wel even wennen, maar het werkt perfect.
Greenpan is PFAS-vrij, misschien ook een optie
let op, GreenChef is niet hetzelfde als Greenpan, ik heb enkel ervaring met Greenpan
Zou ik ricotta kunnen vervangen door huttenkäse in vulling voor pompoenravioli? Echt geen zin om naar de supermarkt te gaan.
hmmm ik denk dat je het vettige van ricotta nodig hebt
en dat hüttenkäse snel te zurig is
Niet wat ik wil horen nee fair enough, naar de AH it is
Nou pompoen en huttenkase vind ik anders wel een goede combinatie hoor. Net dat ietwat zurige vind ik een goede tegenhanger. Zou het gewoon proberen
Dit vraagt om een poll
- Huttenkäse (geblenderd)
- Alleen pompoen (en parmezaan)
- Ricotta (maar dan moet ik HELEMAAL naar de supermarkt)
0 stemmers
Verder maak ik er saliebotersaus bij
Heb je de goedkope huttekase of die van danone? Die laatste vind ik namelijk een stuk minder zuur!
Goedkope
Ik zou de huttekase wel even uitknijpen in een theedoek, zodat je een droge vulling krijgt. Er zit iets te veel vocht in.
Verder is het hetzelfde, alleen is ricotta officieel gemaakt van restjes die overblijven bij het maken van andere kazen.
Thanks!! Zou je dan aanraden om 'm (daarvoor of daarna) ook nog even door de blender te halen voor een wat gladdere structuur?
Ricotta is toch ook beetje korrelig? Als je de hele vulling maakt in de blender prima, maar anders zou ik niet extra afwas creëren.
Dankjewel! Ik zal een update plaatsen vanavond