MastercheFF

Ja dat moet het zijn! Dank je!

3 likes

Ik wil vanavond deze za’atar zalm met tahin maken, maar wat zou daar lekker bij zijn als bijgerecht? Iets simpels het liefst. Naan? En couscous of rijst? Of zijn dat hele gekke ideeën?

-verwijderd door moderator-

2 likes

Rijst lijkt me het lekkerst met zo’n saus! Misschien is een soort rijstmix/wilde rijst (van die ‘nootachtige’ rijst) lekker als ik dit zo zie. Maar in principe kan je gewoon doen waar je zin in hebt natuurlijk haha

2 likes

nee couscous juist!!! daar horen deze smaken bij. en zou ernaast nog een frisse salade (fattoush oid) maken, misschien met wat flatbread

2 likes

Als je een beetje in libanese sferen wil blijven, libanese rijst? (Een half kopje vermicelli opbakken tot het goudbruin is, kopje rijst erbij gooien, anderhalf kopje + nog een beetje water (iets tussen 1.5 en 1.75 kopje) koken voor 15 min en uit laten stomen)

4 likes

heeft iemand DE tips voor de pasta pesto die mijn craving 100% gaat oplossen

Zelf pesto maken?

1 like

Zou je diepvries bloemkoolroosjes kunnen roosteren in de oven? Of wordt dat zompig?

Behalve soep of puree van maken kan ik even niet bedenken wat ik ermee kan

Ik denk het wel. Ik doe het soms door een curry/stoofpot (op het laatst).

1 like

Ja dat doe ik inderdaad ook wel eens door curry! Maar vind het wel lekkerder om het met verse bloemkool eerst te wokken, en dan pas daarna te garen in de curry.

1 like

Oh ja ik vind vers ook veel lekkerder, maar als je diepvriesbloemkool hebt zou ik er niet veel anders mee doen dan dit. Denk dat soep of puree ook wat wateriger wordt/minder lekker.

2 likes

Ja ik eet best regelmatig diepvriesgroenten, en meestal kan ik er wel iets lekkers mee maken, maar hier lijkt alles me veel minder lekker mee. Geen idee waarom ik het gekocht heb.

1 like

De oven droogt uit, dus als ze al zompig zijn, worden ze beter hiervan. Doe ik ook met tofu, voor ik het bak, werkt echt goed. En werkt het niet, dan kun je er nog altijd puree van maken of soep. Gewoon proberen, dan weet je het voor de volgende keer!

1 like

Dit is een soort armband die kan rekken zodat je je mouwen kunt opstropen. Je mouwen blijven dan goed op hun plek zitten. Ik denk dat je het misschien wel kent van je oma. Het is vrij oubollig denk ik, maar wel vet handig in de keuken bijvoorbeeld bij brooddeeg kneden. Dacht tip het even. Ik heb ze zelf in de kringloop gevonden maar nieuw is het ook nog te koop zie ik. Mouwophouders heet het.

5 likes

Eentje van BK misschien?

Edit: deze bedoel ik

1 like

Pistache pesto maken in plaats van gewone! Eventueel nog cherrytomaatjes poffen in de oven voor erbij, dat is echt mijn crack haha.

2 likes

Dit geeft me echt flashbacks naar begin jaren 90. Altijd mouwophouders bij oversized truien.
Deed wel pijn als er een velletje van je pols tussen kwam te zitten bij het om doen :sweat_smile:

6 likes

Lekker je armhaar epileren ook haha, ik deed altijd die van mijn moeder om voor de grap.

9 likes

Of rucolapesto met amandel en daar over tonijn als je vis eet @instantramen

7 likes

Ik maak soms een bloemkoolsaus ipv bechamel (zogezegd dan). Bloemkool koken met een bouillonblokje, afgieten en dan pureren (evt met wat kookvocht om de dikte aan te passen) en dan gebruiken in een ovenschotel ofzo.

2 likes