MastercheFF

Mijn eerste gedachte is dat ik er paksoi bij zou bakken voor iets lichters/zoeters, en dan rijst (misschien een beetje aangemaakt) of simpele noedels erbij. En iets fris, volgens mij bestaat er japanse komkommersalade? En voor nog vullender misschien gemarineerde tofu?

1 like

Ik denk dat jasmijnrijst wel lekker is er bij (zo lekker vol van smaak en fluffy), en dan nog iets frissigs erbij, bijvoorbeeld Thaise mangosalade of de komkommersalade die @Dazed noemde, en dan op het einde overal verse limoen overheen sprenkelen.

2 likes

& @Dazed thanks!!! ga denk ik voor de komkommersalade en sushirijst want dat heb ik nog in huis!

3 likes

hey mastercheFFs daar ben ik weer
hebben jullie nog aanraders voor fijne steelpannetjes?

Ik ga voor vriendinnen Turkse linzensoep maken en had bedacht dat ik daar naast brood ook wat bladerdeeghapjes bij wilde doen. Ik geloof dat spinazie en feta altijd wel getipt wordt, maar ik hou zelf niet van feta. Is het lekker om dat met ricotta te maken? Of is een andere kaas beter? Tips voor andere vullingen zijn ook welkom!

Dan zou ik boursin doen, aan ricotta zit niet zoveel smaak. Boursin is echt heerlijk bij spinazie!

Ik vind boursin juist overheersend, wel lekker op stokbrood. Ik denk dat ricotta of geitenkaas wel een goede combinatie zullen zijn. Kun je het nog lekker kruiden.
@Bubbless

1 like

Thanks @PrincessPeach en @Nefertiti! Ik heb toevallig zowel ricotta als iets boursin achtigs in huis dus denk dat ik gewoon allebei ga proberen

2 likes

Ik vind deze heel chill, lekker dikke bodem zodat je eten niet aanbrandt

1 like

Weten jullie een lekker en snel receptje voor zo’n 7 mensen?

Curry, stoofpotje, overschotel? Makkelijk voor te bereiden en easy

1 like

Deze maakte ik wel eens als ik bezoek had. Erg lekker vind ik!

1 like

Heeft iemand hier goede recepten om te maken met mangopoeder (amchur)? Ik heb eens een zakje aangeschaft maar geen idee wat er mee te maken.

1 like

Het is geen ingredient om een gerecht omheen te bouwen maar iets wat je door eten doet om een zurige smaak te geven zonder citroensap te voegen. Bijv. om een curry af te maken.

Je kan het aan allerlei Indiase gerechten toevoegen. T is een beetje zoals sumak in gerechten uit het Midden-Oosten.

Ja dat weet ik inderdaad, maar bij wat voor curry’s zou het passen? Ik kook wel af en toe indisch, maar ben nog niet helemaal thuis in die keuken mbt smaakcombinaties etc.

Ik heb zelf nog nooit met amchur gekookt maar ik haal bijna al mijn Indiase recepten van Holy Cow Vegan, heb nog nooit iets van haar gemaakt wat niet superlekker was. Heb even gauw gekeken en ze heeft een paar recepten waar ze het in gebruikt, dus als ik het zelf in huis had zou ik een van deze recepten proberen:

2 likes

Ziet er top uit, merci!

1 like

Ik heb gisteren weer eens zelf kruidenboter gemaakt! Ik vind het echt een aanrader, veel lekkerder dan uit de supermarkt en als de boter op kamertemperatuur is heb je het al in vijf minuten op tafel staan.

11 likes

Iemand een tip voor de lekkerste granola? Wil zelf granola maken voor m’n moeder haar verjaardag. Ze houdt niet van kaneel, wél van allerlei nootjes, rozijnen, cranberries,… Het liefst iets met agavesiroop ofzo, ik koop zelf nooit honing dus zou wel handig zijn als ik het met agavesiroop kan!

Ohhhh welk recept heb je hiervoor gebruikt? Ziet er echt heerlijk uit!