MastercheFF

Toch maar eens zelf maken voor bij m’n ‘patat met mayones’ :heart_eyes:

1 like

Heeft er iemand hier toevallig een houtgestookte pizza oven in de tuin? En zo ja, welke? Mijn vriend en ik willen er graag een kopen en ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

2 likes

Ik heb dit topic dus al heel lang op negeren staan omdat ik dacht dat het over het tv-programma gaat haha.
Ik heb nu een keukenmachine (een kleine magimix) en een staafmixer (met een hakmolentje) en overweeg nu om een blender aan te schaffen (ook van magimix). Ik wil alleen het aantal keukenapparaten wat ik heb een beetje beperken dus ik probeer even goed op een rijtje te krijgen waarvoor ik de blender dan zou gebruiken ipv mijn keukenmachine. Ik zou de blender vooral gebruiken voor smoothies, die maak ik nu in mijn keukenmachine met blenderring erin of in een hoge maatbeker met mijn staafmixer. Soepen en kleine hoeveelheden mix ik met de staafmixer en verder doe ik eigenlijk alles in mijn keukenmachine. Voor heel veel dingen kun je toch ook gewoon zowel een blender als een keukenmachine gebruiken? Het klinkt stom maar ik hou gewoon niet zo van keuzes maken haha dus ik ben me nu al druk aan het maken wat er in mijn blender gaat en wat in de keukenmachine.

1 like

Ik heb de magimix blender en een 3200xl magimix keukenmachine. De blender gebruik ik zelf vooral smoothies, soep en nicecream ( ijs van bevroren bananen). Ze hebben vaak een actie dat je er gratis een kleine kom bij krijgt en die gebruik ik ook om specerijen te malen en boemboe of chutney te mengen. Bij mij gaat alles in de vaatwasser dus ik vind de glazen kan van de blender prettiger dan alle plastic onderdelen van de keukenmachine omdat het minder ruimte inneemt in de vaatwasser. Smoothies uit de blender zijn ook echt veel smoother dan zo’n blendring doet.

2 likes

Ik heb al jaren een grote dure blender en ik gebruik hem eigenlijk bijna nooit. Ik kook heel veel en ik heb gewoon echt nooit zin om dat ding erbij te pakken. Ik gebruik overal mijn staafmixer en het hakmolentje van de staafmixer voor. Smoothies gaan daarmee ook prima. Ik vind de blender ook irritant om schoon te maken. Dus nja, ik ben geen fan.

1 like

@Leilouka

Ik gebruik mijn blender weer heel veel. Ik heb ook die van Magimix en die is dus megamakkelijk schoon te maken. Je doet gewoon water en zeep erin, op de schoonmaakstand en daarna even omspoelen. Echt ideaal.

Ik heb dezelfde kom er gratis bij gekregen als @anon76889665 en dat ding is idd geweldig voor het malen van de meest harde kruiden. Wij gebruiken hem nu ook om koffiebonen te malen voor onze French press. Ik maak er dus ook regelmatig cocktails in, dat is mijn favoriete gebruik van dat ding. Of idd voor de spinaziepuree voor mijn palak paneer etc.

Voor soep gebruik ik idd altijd mijn staafmixer. Wat wel helpt, is dat mijn blender gewoon op het aanrecht staat. Zou het wel vervelend vinden om hem er telkens bij te moeten pakken.

Dus het hangt er een beetje vanaf idd wat je ermee wilt doen. Want mijn frozen margaritas krijg ik niet zo goed in een keukenmachine, maar andere dingen gaan net zo makkelijk in de keukenmachine (al vind ik die dus wel kutter schoonmaken, heb de 4200XL van Magimix).

2 likes

Ik vergeet dus ALTIJD dat die blender een schoonmaakfunctie heeft :woman_facepalming:

1 like

Heeft iemand ervaring met een goede spuitfles om snel olie op een pan te doen? Ik heb al een plastic horeca ding gebruikt (normaal voor knoflooksaus bv.) en een glazen (Ikea?) olie- en azijn set, maar die gingen enorm lekken.

Ik heb ooit een keer zo’n olijfolie spray gekocht waarvan je de dop eraf kunt draaien. Die vul ik nu steeds opnieuw en die werkt echt top voor het netjes oliën van de pan. Die van mij komt gewoon van de ah, misschien is dat een optie?

1 like

Ik ga het proberen! Lijkt me ook handig voor als ik ooit groente in de oven wil roosteren.

1 like

Oh, daar had ik niet eens aan gedacht. Maar die ga ik even onthouden, thanks!

@Bunnyslippers @anon76889665 jullie hebben me geinspireerd met de magimix blender. Hebben jullie de powerblender? En waar kan je soms die kleine kom gratis erbij krijgen, op de site zelf?

1 like

Magimix heeft vaak een actie waarbij je of de kleine kom of de blendcups gratis krijgt. Ik heb mijn blender een paar weken geleden gekocht (en ben er echt superblij mee) en ik kreeg de blendcups na het invullen van een formulier op de website. Maar die actie verandert regelmatig volgens mij dus als je niet heel veel haast hebt kun je misschien wachten totdat de kleine kom erbij zit?

Dank voor je reactie! Ik zie idd die cups erbij bij cool blue. Waar is dat voor?

Wat @Leilouka inderdaad zegt! Ik vind zelf de minikom inmiddels onmisbaar (mijn vriend maakt elke dag koffiebonen erin), dus wel de moeite waard om te wachten. Ik heb er natuurlijk alleen geen zicht op hoe lang het duurt voor ze een nieuwe actie hebben.

1 like

Je kunt hier je smoothie direct in blenden en dan de messen er afdraaien en een drinkdop erop doen en de beker meenemen. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt maar als ik weer wat vaker op pad ga na Corona-tijd lijkt het me wel handig. Ik heb overigens ook die mini mengkom er zelf bijgekocht en die is inderdaad heel handig voor het maken van droge dingen. Dus het hangt er een beetje vanaf wat je voorkeur heeft maar ikzelf had liever de mini kom er gratis bijgekregen haha.

1 like

Waar halen jullie inspiratie vandaan voor wat luxere gerechtjes? Ik wil binnenkort een zesgangendiner koken en normaal gesproken ben ik meer van het ‘bourgondisch’ koken dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken.

Ik kook weleens mee bij een Kookvereniging en haal daar veel inspiratie vandaag. As zondag maak ik bijvoorbeeld

Amuse: tompouce met Hollandse garnaal (leek me helemaal niet lekker, maar is LEKKER!)
Voor: kwartel met hoisin en flensjes
Hoofd: lamsfilet met kruidenkorst, ratatouille en knoflookaardappel puree + lams jus
Na: pavlova met rood fruit en slagroom.

Als je wilt kan ik je de website sturen in pb? Foto’s bij de recepten zijn alleen niet altijd heel mooi, knapt soms wat af bij mij.

2 likes

Heb het eindelijk kunnen kopen nu boodschappen doen wat makkelijker is. Ik gebruik het bijna elke dag en het heeft nog niet gelekt! :blush:
Ik had zo’n sproeistand verwacht maar het is meer een rechte straal. Dus ik weet niet of je daarmee makkelijk groente kan bespuiten.

ik wil miso glazed eggplants maken! maar wat is lekker om erbij te doen om het echt een vullende maaltijd te maken