MastercheFF

Spaghetti aglio olio

6 likes

Of iets van Rukmini Iyer

2 likes

Snelle pompoen soep zolang pompoen er is

1 like

Pita met pittige wortels en kikkererwten

5 likes

Rijst met zalm, edamame en dan met sriracha en kewpie mayo

4 likes

Spinazierisotto met witvis, kan bijna alles uit de diepvries trekken en ik de oan mikken, rijst en bouilion erbij en wachten maar

4 likes

Broodjes bofkipburger zijn hier favoriet de laatste tijd of zo’n kant en klare kleine quiche

3 likes

Ik las broodjes plofkipburger :joy:

4 likes

dank allemaal!!! laatste tijd ‘s avonds vaak zo vermoeid dat ik geen energie heb in een volledige maaltijd in elkaar knutselen. maak nu zo vaak hetzelfde en ben er klaar mee :weary: en wil wel de mentale beloning van af en toe iets nieuws maken haha

3 likes

Ovenfriet van lamb weston, champignon burger van crisp of appie en gegrilde broccoli - kan allemaal in de oven :two_hearts:. Inmiddels eet ik het bijna elke week omdat ik ook moe en te druk ben.

4 likes

Als bijgerecht gewokte witlof met honing en balsamico?
Mag salade wel voor het bijgerecht? Ottolenghi heeft een lekkere, met rode biet, sinaasappel en olijven.

3 likes

Ik heb zondag een date en we moeten even in de trein. Ik heb voorgesteld om de lunch te maken voor in de trein maar ik vind zelf broodjes een beetje mehh.
Iemand een leuk idee waar je je medereizigers niet direct vergast met knoflook/ui achtige geuren?

Een couscous salade in bakjes? Zelf neem ik vaak wrapjes mee met bijvoorbeeld hummus, avocado, tomaatjes en rucola. Niet per se fancy ofzo maar wel lekker en makkelijk te eten

1 like

Quiche

Misschien een vage vraag maar ik ben op zoek naar bakboeken met wat specialere smaakcombinaties (mag van ieder land uit de wereld zijn). Ik heb nu een paar boeken waar o.a. ijs van szechuanpeper instaat, pandanwafels, gebak van perzik en pastinaak met bloedsinaasappel cream cheese… any ideas? Moeilijkheidsgraad doet er niet toe!

Edit extra vraag: tips voor een goed boek om kombucha te leren maken?

Honey & co bakboek van Sarit Packer en Itamar Srulovich?

1 like

Wild sweetness vind ik zelf erg leuk met smaken die je niet altijd tegenkomt, maar je kan de ingrediënten wel bijna overal krijgen

1 like

Ik vroeg me opeens af hè: waarvoor gebruiken mensen champignons uit blik/pot? Het ziet er niet uit en lijkt me best wel zompig ofzo?

Ervaringsdeskundigen?

Is het goor? Is het lekker?

Ik heb het wel eens gebruikt in soep of pastasaus, als je dagen gaat wandelen in de middle of nowhere en je geen verse dingen kan meenemen. Maar qua smaak is het wel net zo succesvol als ravioli in blik :sweat_smile:

3 likes

Ik bak ze door de nasi of gewoon als gerechtje op zichzelf met ketjap
In mijn jeugd kreeg ik het samen met gebakken uien bij bijvoorbeeld een schnitzel

Doordat ik beperkt ben met boodschappen doen heb ik veel houdbare producten in huis

2 likes