Mededeling: Troll accounts

Beste allemaal,

Via dit bericht willen we jullie laten weten dat we na het vertrek van Kae en Lola een tweetal troll accounts op naam van beiden hebben ontdekt. Het gaat hier om de users Mulier en Lee. Hoewel ze niet veel schade aangericht hebben, is het volgens ons goed je te beseffen dat alles wat je hier bespreekt, ook in de verkeerde handen kan vallen (zonder dat je het door hebt). Uiteraard doen we er alles aan om deze omgeving zo veilig mogelijk te maken voor jullie. Desondanks kan er altijd iets tussendoor glippen. Mocht je vermoedens hebben dat iemand een troll is, laat het ons weten.

20 likes

@quantum JIJ FUCKING HELDERZIENDE CHER JIJ

48 likes

Dus toch, maar @Lula volgens mij zag ik eerder posten dat een ieder recht had op privacy, dus het was niet nodig om openbaar te maken wie Mulier was. Waarom is toch besloten om het wel te delen? Niet dat het me uitmaakt, maar ik vraag het me gewoon af!

8 likes

Gister vond ik het ik heb een rijke man verhaal op Tinder gevonden al vreemd van de nieuwe Kae, ze was exact hetzelfde alleen ipv curvemodel alles was het ineens vegan alles, maar dezelfde zoektocht naar bevestiging en dezelfde vorm van meepraten. Maargoed,

15 likes

Gisteren

1 like

Maar wat maakt iemand een Troll?

Als je een nieuw account wil starten vanwege herkenbaarheid of wat dan ook, en het oude niet meer gebruikt/ hebt laten annonimiseren, kan dat hier dus niet zonder exposed te worden?

18 likes

Willen jullie misschien eens uitleggen wat precies een troll-account is en hoe jullie achter dit soort dingen komen? En wat ‘verkeerde handen’ zijn? Want op zich verbaast het me niet dat gebruikers die duidelijk provoceerden/beetje ruzie zochten niet helemaal koosjer waren maar ik weet eigenlijk ook niet wat dit nou allemaal betekent…

13 likes

Ik vind het ook niet zo netjes om namen te noemen. Dat is 1. helemaal niet belangrijk en 2. privacyschending aangezien Kae en Lola hier de eerste keer echt als zichzelf zaten (wat wel duidelijk was aangezien ze ook foto’s van zichzelf posten etc.).

Nu die namen hier zo neergezet worden ga ik wel een beetje twijfelen aan de veiligheid van mijn eigen privacy hier.

12 likes

Ik heb niet het idee dat Mulier een trol was, ja het viel meteen op dat zij Kae zou (kunnen) zijn, maar ze poste toch normaal mee? (Op wat sterke verhalen na, maar die hebben meer mensen imo) Mag je geen nieuw account aanmaken als je, om wat voor reden dan ook, weg gaat of ben je dan meteen een troll?

9 likes

Ik heb ze beiden in real life gezien tijdens een meeting dus ik kan garanderen dat het geen aanname is.

6 likes

Is een goede vraag. Waar jij het nu over hebt, is de situatie waarin iemand het ene account heeft verlaten en een ander in gebruik heeft genomen. Dat mag natuurlijk altijd, en als er dan mensen gaan vissen naar de vorige forumnaam, geven we die niet prijs.
Op dat moment was dit allemaal nog niet bekend.

1 like

Sprakeloos

2 likes

Sehr creepy

1 like

Maar wat bedoel je met ‘was dit allemaal nog niet bekend’. Ik heb namelijk niet echt trollen gezien, misschien wat sterke verhalen waarbij je even denkt: het zal wel, maar niet op een vervelende manier.

10 likes

Maar mogen ze hier nou niet meer posten of zo? Ik snap het probleem niet zo, ze waren toch niet aan 't rellen? (of ik heb wat gemist)

6 likes

Ik vind het ergens zo bewonderenswaardig dat mensen het zo snel door hadden. Echt een talent. Op het Egf was ik een keer iets aan het terugzoeken toen ik erachter kwam dat ik naar een post van mijn oude account zat te kijken?? Had het echt niet herkend.

44 likes

Ik zie nu hun posts, als dat inderdaad dezelfde mensen zijn is het toch wel een beetje cray cray om je voordat je publiekelijk afscheid neemt opnieuw aan te melden en dan daarna te doen alsof je nog nooit een forum hebt gezien (‘hoe verander ik mijn avatar?’ ‘hihi wat leuk hier ik ben nieuw!’). :joy::joy:

30 likes

Maar bedoelen jullie dus dat die nieuwe accounts niet Kae en Lola zelf waren, maar mensen die deden alsof zij dat waren?

Wat nou precies trollen is he, dat is ook een hele goede vraag. Een uitputtende lijst heb ik nog niet voor je. Mensen misleiden omtrent je identiteit staat er in ieder geval wel tussen.

In ieder geval, zoals ik op egf een keer schreef: trollen is een werkwoord. Een legitieme gebruiker kan veranderen in een troll en een troll kan zich rehabiliteren.

Rellen, dat is wat subjectiever. Meer voor interpretatie vatbaar. Aperte onwaarheden verkondigen minder.

4 likes