Mededeling: Troll accounts

Ja vooral in de combinatie met “ik ga weg om redenen” waardoor er in het beutyblogtopic echt bijna een ruzie ontstond over wie er verantwoordelijk is voor het vertrek van die forummer, terwijl ze op dat moment zelf al onder een andere naam hier zit met lol hoe verander ik Mn pf.

Ik snap best als je een anoniem account wil, maar dan hoeft dat hele toneelstuk niet toch.

13 likes

Maar wat maakte die twee accounts troll acounts dan? Dat snap ik nog niet echt. Dat ze op hun oude accounts vaak betrokken waren bij akkefietjes was me wel duidelijk, maar die nieuwe accounts waren mij nog niet eens opgevallen?

5 likes

Ja en weggaan omdat je de “sfeer” hier zo kut vindt maar dan dus niet weggaan

3 likes

Hier ben ik het mee eens!
Stel, iemand post veel mee (niet anoniem) maar bedenkt zich later ‘ik wil toch anoniem zijn’ laat account verwijderen en gaat onder andere naam door. Wanneer ben je dan een trol? Waar ligt de grens, en nog belangrijker, wie bepaalt dat?

5 likes

Maar dat houd dus in dat als iedereen hier eenmaal weet wie je bent. Er een moment aanbreekt dat je wat anoniemer zou willen zijn, dat dat op FF onmogelijk is?

3 likes

Andersom eigenlijk: secundaire accounts die deden alsof ze niet bij deze mensen hoorden. Maak ik het nou duidelijker of juist niet? Kort gezegd, Lee was in werkelijkheid ook Lola en Mulier ook Kae.

Dit wordt ook wel ‘sockpuppet’ accounts genoemd. Sinds Dotan trollenleger, maar dat is op grotere schaal.

4 likes

Kan me wel voorstellen dat als bepaalde mensen jou(w account) niet leuk vinden, je de sfeer hier niet leuk vindt maar met een nieuw account weer wel. Dat is toch ook een paar keer op EGF gebeurd, mensen werden uitgekotst en met een nieuw account posten ze nu nog steeds heel leuk mee.

2 likes

Dat is sowieso altijd een dramaqueen move. Log gewoon uit en ga wat anders doen, laat desnoods je account verwijderen. Maar zo’n officiële ‘Middels deze post wil ik graag afscheid nemen van het forum want ik vind jullie een stel teringbitches. Veel geluk met jullie toekomstige plannen. Mvg’

27 likes

Nou ik vind het best wel trollen als iemand een account aan maakt en met een verhaal komt van " niemand komt op mijn verjaardag". Er waren meiden die heel lief aanboden om iets te gaan doen met diegene.
Wat als dat door was gegaan en diegene was niet opkomen dagen of iets.
Of vinden mensen dit gedrag nu normaal omdat het gedaan is door 2 meiden die hier eerst wel echt waren.

12 likes

Maar stel ik raak op een of andere manier op dit forum betrokken bij een ruzie waarbij ik wat mensen tegen me krijg en ik denk: goh ik wil nu niet meer onder dit account posten. Dus ik maak een nieuw account aan en doe vervolgens alsof ik niet weet wie LizzyBennet is als het erover gaat (want ja ik wil niet dat mensen erachter komen dat ik dat was). Dan ben ik dus gelijk een sockpuppet?

3 likes

Nee. Dan ben je iemand met een nieuw account. Als je met beide accounts gaat posten en liegen wel.

5 likes

Dat account Lee bestaat al wel een paar dagen, verder heb ik geen idee hoe dat zit met privacy.

Nee lola was er nog toen die andere 2 kwamen.
Aan de ene kant is het inderdaad niet goed voor de privacy van mensen, maar wel voor de veiligheid van de andere. Lastige situatie

1 like

Plottwist: stiekem is dit 1 groot masterplan van Anneliesje

13 likes

Maar wil iemand uitleggen wat er veilig/onveilig is aan troll accounts danwel IP adressen bewaren? Wat is het gevaar in dit geval? Je bent toch sowieso niet echt anoniem op een openbaar forum?

11 likes

Ik zoek echt die pizza-gif nu. Dit is echt langs mij heen gegaan.

18 likes

Maar in hoeverre is er nu respect naar Kae en Lola als zij op deze manier neergezet worden? Heel veel mensen hebben hier kennis met hen gemaakt en zelfs foto’s van hen gezien. Dan is het toch niet respectvol om hen hier zo aan de schandpaal te nagelen?

7 likes

Dit vind ik inderdaad wel een goede. Alhoewel je natuurlijk niet weet wie er nog meer actief liegen en verhalen verzinnen. Maar ik ben sowieso te goedgelovig volgens mij want ik geloof bijna alles wat mensen hier zeggen. Kan me gewoon niet voorstellen dat je zo sneu bent dat je zielige verhaaltjes gaat ophangen. Maargoed, lesson learned!

6 likes

Hoe bedoel je dit?
Stel, je post hier een jaar lang onder naam A. Dan denk je om wat voor reden dan ook: ik wil een andere naam. Nou, dan laat je je oude account verwijderen (of niet, als je het wel grappig vindt om nog eens terug te lezen) en maak je account B aan.

Het enige wat de mensen dan zien, is dat A niet meer schrijft en B nieuw is.

Zou het nou gaan gebeuren dat mensen gaan vissen of je niet eerder A was, dan zullen de moderators hier zeggen: mensen, op deze info hebben jullie geen recht. Mogen ze zelf weten, of ze een eerder account bekendmaken.

2 likes

image

26 likes