Meer offline

Zoiets is wel goed om te doen ja! Ik wil het ook wel gaan proberen. Ben ook geneigd om heel veel op mijn telefoon te kijken en te scrollen en doen. Nou helpt het ook niet mee dat ik eind deze maand een nieuw toestel krijg… Dan is de verleiding helemaal enorm!

1 like

Ik struggle er eerder mee dat ik nog steeds met een scriptie bezig ben en daarom vastgenageld moet zitten aan het internet. Mijn mobiele telefoon staat vaak gewoon uit en/of ligt op een andere etage.
Wat voor mij verder hielp was gewoon het mooie weer en gewoon buiten lekker een stuk gaan wandelen of fietsen en na een paar uren neerploffen op een terrasje. Desnoods stel je een doel 10 kilometer wandelen, 20 kilometer fietsen. Of een (tweedehands) winkel of gewone boekenzaak binnenstappen een nieuw boek kopen en daar gewoon direct aan beginnen zonder gsm/laptop/ aan.

1 like

Ik zit nu inderdaad ook vast aan mijn laptop, omdat ik bezig ben met afstuderen. Maar straks in de zomer wil ik echt weer meer gaan lezen en lekker naar buiten. En dan die mobiel mooi eens even wat binnen laten…

1 like

Zij heeft een tip:

2 likes

Oke. Dit moet duidelijk anders. Als iemand de gouden tip ontdekt, hoe ik meer van dat ding af blijf, hoor ik het graag.

2 likes

‘Moment’ heet die. Wel confronterend hoor😂

Ik heb hem ook maar gedownload. Vrees dat het heel confronterend wordt :neutral_face:

2 likes

Dit heb ik ook een tijdje bijgehouden, maar dit zou nog een ‘goede dag’ voor mij zijn. Echt erg hoe lang je sommige dagen op je telefoon zit.

2 likes

Ja echt he! Ik zit vandaag al aan de 4uur zie ik net :scream: en gewoon stug doorgaan he.

2 likes

Nou het lukt bij mij nog niet echt hoor:/. Bij jullie?

1 like

Gaat waardeloos hier.

3 likes

Vandaag 1,5u. Zo zonde van m’n tijd eigenlijk… (nu zit ik op m’n laptop haha)

1 like

@Neverfull 1,5 uur is niks vergeleken met mijn tijden :(.

Ik ben ook redelijk verslaafd en omdat ik mn werk saai vind grijp ik snel naar mn telefoon voor afleiding. Dat helpt niet om in een workflow te komen dus ik heb nu de app Forest gedownload en dan kun je instellen dat je bv een half uur geconcentreerd wil werken zonder op je telefoon te kijken. Hou je dat vol dan groeit er een boom en zo kun je een heel bos bij elkaar ‘sparen’. Helpt mij best wel!

Thuis heb ik minder moeite met offline zijn. Zeker nu met het mooie weer ben ik graag buiten en ik lees ook veel. Ik heb na de hele dag achter een scherm te hebben gezeten op mn werk ook gewoon echt geen behoefte meer om de laptop te pakken merk ik dus dat scheelt wel.

3 likes

haha ja ik ook! of stiekem te forummen. Zelfs als ik ga sporten neem ik mn telefoon mee, en zat gisteravond met (let op) een laptop, telefoon en ipad EN de tv aan op de bank?? wtf waarom doe ik dit? meestal doe ik ook niet eens echt iets? gewoon een beetje mindless internetten en dan ineens is het twaalf uur :frowning: Forest is wel heel fijn trouwens, toch maar weer eens downloaden!

1 like

Ik heb een wekker gekocht! Dus vanaf morgen niet meer mijn mobiel mee naar bed (als het lukt).

2 likes

O dat van die forums die je niet ‘mag’ lezen moet ik eigenlijk ook gaan doen.

1 like

Ik probeer ook minder tijd door te brengen met doelloos youtube filmpjes kijken en ronddwalen op fora maar merk dat het toch best een struggles heb met mezelf entertainen met andere dingen. Het is voor mij echt een veeel kleinere stap om op de bank neer te ploffen met mijn laptop dan om te gaan lezen of tekenen oid. Meer mensen die dit hebben en hier tips voor hebben?

1 like

Hoe gaat dit bij iedereen?

Ik heb het ook lastig met FB, heb nu e-mailmeldingen aangezet zodat ik het merk als iets belangrijk is en niet onnodig op Facebook ga zitten scrollen. En ik vind eigenlijk dat ik minder moet forummen. Forum is nu eigenlijk mijn voornaamste digitale afleiding, haha.

3 likes